וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 חודשים לפיצול: הפריים טיים מזנק - הפער בחדשות גדל

6.2.2018 / 10:35

מאז פיצול ערוץ 2 גדל סך הצפייה בפריים טיים של ערוץ 2 לשעבר ב-18%, זאת לעומת זאת צמיחה של 4% בלבד לחדשות 2. לעומת זאת, במהדורת חדשות עשר נחתכה הצפייה ב-18%. חדשות כאן צוללת לממוצע נמוך מזה של "מבט" אשתקד

יונית לוי , תמר איש שלום לבושות אותו דבר. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
יונית לוי , תמר איש שלום לבושות אותו דבר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
בעוד שבחדשות 2 מתמודדים עם עלייה מינורית ואולי אף אכזבה קלה מהנתונים, יש מי שנאלץ להתמודד עם נתונים המעידים על היחלשות בעקבות הפיצול: חדשות עשר וכאן

בניגוד לעלייה הכללית בשיעורי הצפייה בטלוויזיה, הצפייה בחדשות דווקא ירדה - כך עולה מבדיקת וואלה ברנז'ה לנתוני הצפייה מאז פיצול ערוץ 2. בשלושת החודשים האחרונים (נוב'-ינו') נרשמה עלייה מרשימה של 18% בפריים טיים (21:00-23:00) של ערוץ 2 לשעבר (קשת ורשת) ואולם מהדורת החדשות של החברה הסתפקה בעלייה צנועה יותר, של 4% בלבד. לעומת חדשות 2, המהדורה המרכזית של חדשות עשר והמהדורה של כאן 11 נחלשו. באופן מפתיע, כאשר בוחנים את הנתונים של קשת ורשת בפריים טיים בנפרד - קשת אמנם מובילה אך בפער קטן יחסית: 14.7% לעומת 13% לרשת.

ממוצע הפריים טיים של קשת ורשת ביחד צמח מ-23.5% בחודשים נובמבר-ינואר אשתקד ל-27.7% בשלושת החודשים האחרונים. באופן לא מפתיע, המהדורה המרכזית של חדשות 2 המשודרת בקשת ורשת התחזקה ב-4% - נתון הנמוך בהרבה לעומת העלייה המרשימה בפריים טיים. המהדורה רשמה עלייה מממוצע של 21.5% בין החודשים נובמבר-ינואר אשתקד ל-22.3% בשלושת החודשים האחרונים. אחת הסיבות להתחזקות המרשימה של הפריים טיים של קשת ורשת - לעומת העלייה המינורית של חברת החדשות - היא שהצופים מגיעים ישר ב-21:00 לצפות בתכניות בידור וריאליטי מכיוון שהם מלכתחילה לא מעוניינים לצפות בחדשות.

אך בעוד שבחדשות 2 מתמודדים עם עלייה מינורית מהנתונים, יש מי שנאלץ להתמודד עם נתונים המעידים על היחלשות בעקבות הפיצול: חדשות עשר נחלשה באופן משמעותי ב-18% מ-10.6% בנובמבר-ינואר אשתקד ל-8.7%. ההסבר לכך טמון כמובן בעובדה שבחדשות עשר מתמודדים למעשה עם ערוץ חדש שהתווסף מולם, בעוד שחדשות 2 נהנית ברוב הרצועות ממסך כפול בשני ערוצים נפרדים.

חדשות מהדורה מרכזית אינפו. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
חדשות מהדורה מרכזית אינפו/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מי שמובילה את העלייה של חדשות 2 היא "מהדורה ראשונה"

"חמש עם רפי רשף" של חדשות עשר אמנם מובילה מאז הפיצול ברצועה, בהשוואה לנתונים של "מהדורה ראשונה" בערוצים של קשת ורשת בנפרד, ואולם המהדורה של עשר נחתכה ב-29%

עם זאת, בחדשות עשר יכולים לרשום לעצמם הישג בולט: מהדורת החדשות נפגעה פחות מהפריים טיים של הערוץ - ממוצע הצפייה בין השעות 21:00-23:00 בערוץ עשר צנח ב-22% בעקבות פיצול ערוץ 2, מנתון של 7.2% לפני הפיצול ל-5.6% בשלושת החודשים שלאחר הפיצול. גם השידור הציבורי נפגע מהפיצול - בעוד שמהדורת "מבט" הניבה 4.7% בחודשים נובמבר-ינואר אשתקד, ב-3 החודשים שלאחר הפיצול המהדורה של כאן רשמה 4%. מדובר בירידה של 15% בסך הכל.

גם ברצועת הפרה-פריים נרשמה מגמה דומה: מי שמובילה את העלייה של חדשות 2 היא דווקא "מהדורה ראשונה" (המשודרת בין 16:30-17:15) שעולה ב-7%, מ-7.2% בנובמבר-ינואר אשתקד ל-7.7% ב-3 החודשים האחרונים. "חמש עם רפי רשף" של חדשות עשר (המשודרת בין 17:00-18:00) אמנם מובילה מאז הפיצול ברצועה ואולם המהדורה של עשר נחתכה ב-29% - מ8.2% ל-5.8%. לאחר מכן, "שש עם" התחזקה מ-11.3% בתקופה המקבילה אשתקד ל-12%, עלייה של 6% בסה"כ. כאשר מולה "לונדון את קירשנבאום" נחלשה מ-7.6% ל-6% בשלושת החודשים לפיצול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
דני קושמרו. Creative Commons
דני קושמרו/Creative Commons

"המגזין" של חדשות עשר נחתכה משמעותית

מי שרושמת את העלייה הקטנה ביותר בחברת החדשות היא מהדורת "אולפן שישי" שהוסיפה 3% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מי שרושמת את העלייה הקטנה ביותר בחברת החדשות היא מהדורת "אולפן שישי" שהוסיפה 3% בלבד לעומת התקופה המקבילה אשתקד - מ-15% ל-15.4%. זאת בעוד שממול אילה חסון בערוץ עשר נחלשת ב-11% - פחות משיעור הירידה הממוצע של חדשות עשר (מ-7.9% בנובמבר-ינואר אשתקד ל-7% בשלושת החודשים האחרונים). גם בערוץ 1 נרשמה ירידה של 12%, מ-3.3% בימי רשות השידור בתקופה המקבילה אשתקד ל-2.9% למהדורת "חדשות השבוע" בכאן 11.

ביום שבת לעומת זאת, נרשמה עלייה מרשימה של 6% ל"חדשות סוף השבוע" של חדשות 2: מ-22.4% ל-23.8% בשלושת החודשים האחרונים. "המגזין" של חדשות עשר נחתכה משמעותית מ-10.1% בנובמבר-דצמבר אשתקד ל-7.9% בשלושת החודשים האחרונים - ירידה של 22%. מהדורת שבת בשידור הציבורי נחלשה מעט, ב-4% ליתר דיוק, מ-4.7% ברשות השידור ל-4.5% בשלושת החודשים האחרונים בכאן 11.

אינפו רפי רשף. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
אינפו רפי רשף/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מעניין לבדוק את התכניות שאינן נהנות ממסך כפול: כך למשל, "תכנית חיסכון" ששודרה בערוץ 2 בתקופה המקבילה אשתקד השיגה 13%, ואילו בשלושת החודשים מהפיצול משיגה "התכנית הכלכלית" שמשודרת רק בקשת נתון נאה של 10.7%. מולה "הכל כלול" - שקפצה ממשבצת של 16:00 ל-19:00 - הצליחה לעלות ברייטינג מ-4.7% ל-5.7% - עלייה של כ-20% - אך בהשוואה לנתונים של גיא פינס בעשר מדובר בירידה: "ערב טוב" השיגה ממוצע נאה של 8.9% בערוץ עשר בתקופה המקבילה אשתקד. כלומר, בהשוואה למה ש"הכל כלול" משיגה כיום באותה משבצת מדובר בירידה של כ-36%. יש לציין כי פינס משיג ממוצע מעט גבוה יותר בקשת מאז הפיצול, כ-9.8%.

"המהדורה הכלכלית" אמנם נחלשה ב-18% בעקבות הפיצול והמעבר רק לערוץ של קשת, ואולם מי שנפגעה בצורה משמעותית יותר מהמעבר לערוץ בודד (רשת) היא "פגוש את העיתונות", שנחתכה ב-35%. התכנית רשמה ממוצע צפייה של 7.9% בנובמבר-ינואר לעומת 12.2% בערוץ 2 בתקופה המקבילה אשתקד. "המטה המרכזי" המשודרת ממול בערוץ עשר ירדה באחוז גבוה יותר - 38% - מממוצע של 6.6% ל-4.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully