וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה ב"ניוזוויק": העורך הראשי פוטר בעקבות תחקיר על בעלי העיתון

וואלה ברנז'ה

6.2.2018 / 13:18

בוב רו, ראש מערכת החדשות, קנת לי, והכתבת סלסט כץ פוטרו בעקבות תחקיר שפורסם על בעלי המגזין. מלבדם, גם מעמדם של שני כתבים נוספים בשבועון אינו ברור בעקבות התחקיר שעסק בבעיות פיננסיות ומשפטיות בחברה המחזיקה את המגזין, ניוזוויק מדיה גרופ

השבועון ניוזוויק מתמזג עם בלוג החדשות דיילי ביסט. AP
השבועון ניוזוויק מתמזג עם בלוג החדשות דיילי ביסט/AP
במחאה על הפיטורים הודיע מתיו קופר, העורך הפוליטי של "ניוזוויק", כי הוא מתפטר מתפקידו. במכתב שהעלה לטוויטר הוא גינה את ניוזוויק מדיה גרופ על הפיטורים וכינה את ההתנהלות כ"מנהיגות רשלנית"

העורך הראשי של "ניוזוויק", בוב רו, ראש מערכת החדשות, קנת לי, והכתבת סלסט כץ פוטרו אתמול (שני) בעקבות תחקיר שפורסם על בעלי המגזין. מלבדם, גם מעמדם של שני כתבים נוספים ב"ניוזוויק" אינו ברור בעקבות התחקיר שעסק בבעיות פיננסיות ומשפטיות בחברה המחזיקה את המגזין, ניוזוויק מדיה גרופ.

התחקיר חשף בעיות בחברה ואף פשיטה של משרד התובע המחוזי של מנהטן שנערכה בחודש שעבר. שני כתבים נוספים שהיו מעורבים בתחקיר עדיין לא פוטרו, אך נלקחה מהם הגישה למערכות העיתון ולמייל. במחאה על הפיטורים הודיע מתיו קופר, העורך הפוליטי של "ניוזוויק", כי הוא מתפטר מתפקידו. במכתב שהעלה לטוויטר הוא גינה את ניוזוויק מדיה גרופ על הפיטורים וכינה את ההתנהלות כ"מנהיגות רשלנית".

כעת העובדים שנותרו תוהים האם "ניוזוויק" הוותיק ישרוד למרות הכאוס במערכת. אתמול הורתה ההנהלה לעיתונאים להפסיק את העבודה ובמקביל הודיעה על מינויה של עורכת חדשה למגזין, ננסי קופר, עורכת "אינטרנשיונל ביזנס טיימס".

מנהל התוכן של החברה, דאיאן קנדפה, הגן בתחילה על הכתבים, אך בשבוע שעבר נאלץ לצאת לחופשה כפויה לאחר שהואשם בהטרדה מינית. בציוץ הוא כתב: "אף שלא תמיד הסכמתי עם בוב רו וקן לי במהלך התקופה שלהם במגזין, המאמצים שלהם לחקור את השערוריות ב'ניוזוויק' ראויות להערצה והפיטורים שלהם הם בושה וחרפה. חסר האחריות אחר הקלקות על חשבון דיוק וציטוטי ציוצים בטוויטר על חשבון הגינות. כל אלה גורמים לי להיות מדוכדך לא רק לגבי 'ניוזוויק' אלא גם לגבי עיתונים אחרים שלא ילמדו את הלקח מנפילתו של השבועון הזה".

ניוזוויק נמכר ב-2010 לאיש עסקים בשם סידני הרמן במחיר סמלי של דולר. המגזין הפסיק לצאת בגרסה מודפסת בסוף 2012 ועבר לפורמט דיגיטלי בלבד. באוגוסט 2013 המותג נרכש על ידי IBT מדיה, המו"לית של "אינטרנשיונל ביזנס טיימס", אשר שבה להדפיס אותו. החברה מיתגה את עצמה בשנה שעברה מחדש כניוזוויק מדיה גרופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully