וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשארנו לבד בחושך

6.2.2018 / 15:32

נסיעה מוזרה של מספר עיתונאים ישראלים לפגישה עם ראש ממשלת פולין מעוררת ביממה האחרונה לא מעט ביקורת; אז מי ארגן ובחר בקפידה את הכתבים - מרביתם כלל אינם מסקרים את הנושא, ומה הקשר לחברת התעופה שהטיסה את המשלחת?

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי בביקור במוזיאון לזכר פולנים שהצילו יהודים בשואה, מרקובה, פולין. 2 בפברואר 2018. AP
משלחת סלקטיבית. רה"מ פולין/AP
"אם למשל יש תדרוך עיתונאים על נושא כמו מתווה הגז, ומי שמעביר אותו זה שטיינמיץ אבל מי שיזמין את הכתבים זה הלוביסט של תשובה – מדובר במשהו פגום. זה בדיוק המקרה"

נסיעה מוזרה של מספר עיתונאים ישראלים לפולין לפגישה עם ראש הממשלה מעוררת ביממה האחרונה לא מעט ויכוחים פנימיים וביקורת בקרב הקולגות - אלו שנשארו בארץ. בין העיתונאים שנבחרו בפינצטה למשלחת נמנים הפרשן הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל, כתב ערוץ 20 שמעון ריקלין, ראש דסק החוץ של התאגיד מואב ורדי, צביקה קליין ממקור ראשון, יוני קמפינסקי מערוץ 7 ועוד. חלק מהעיתונאים שנבחרו אמנם נתנו גילוי נאות לכך שמי שמימן את הנסיעה היא ממשלת פולין, ואולם יש מי שסבור שכלל לא היא זו שעמדה מאחורי ארגון הנסיעה.

לידי וואלה ברנז'ה הגיעו מספר עדויות לפיהן לוביסט בשם יונתן (ג'וני) דניאל (המייחצן בין היתר את חברת הטיסה הפולנית LOT ובנוסף בעל קשרים עם ממשלת פולין) סייע לארגן את המשלחת ובחר את הכתבים בעצמו. חלק מהכתבים שנסעו מסבירים כאמור כי מי שעומד מאחורי הנסיעה היא הממשלה, אך היא נחשבת לצד מסוקר בנושא.

באשר לדניאל, גורם המעורה בפרטים מסביר: "ברגע שלוביסטים מעורבים יש בעיה. אם למשל יש תדרוך עיתונאים על נושא כמו מתווה הגז, ומי שמעביר אותו זה שטיינמיץ אבל מי שיזמין את הכתבים זה הלוביסט של תשובה - מדובר במשהו פגום. זה בדיוק המקרה". גורם אחר מסביר כי האחריות במקרה זה לא מוטל על העיתונאים שכן "להם נאמר שהמימון בידי ממשלת פולין". בנוסף, בנסיעה קיים נעלם נוסף: לא ברור כיצד נעשתה הבחירה של העיתונאים, מדוע אין בכלל כתבים מדיניים אלא רק כתבי חוץ או כתבים פוליטיים, וכן העובדה שמרבית העיתונאים שנבחרו הם דתיים וימנים. בנוסף, לא נבחרה עיתונאית אחת למשלחת.

לא ניתן היה להשיג את תגובתו של דניאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully