וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוב? "אין לנו שום כוונה לתת להנהלה להלך אימים על העובדים"

7.2.2018 / 11:35

למרות סכסוך העבודה, בתאגיד מנסים להמשיך לקדם את הליך המשוב ודורשים מהעובדים לשתף פעולה, כשבוועד טוענים כי אינם מתנגדים למהלך אלא רק לעיתוי. הוועד: "ההנהלה לא רוצה שהתאגיד יהיה רשות השידור. אנחנו לא נסכים שהתאגיד יהפוך להיות 'קודה תקשורת'"

כאן 11. מערכת וואלה!
כאן 11/מערכת וואלה!

למרות סכסוך העבודה, בהנהלת התאגיד מנסים לשדר "עסקים כרגיל" ולקדם את הליך המשוב - כאשר בוועד ממשיכים להתנגד לכך. בעוד שבתחילת השבוע ההנהלה שוב דרשה מהעובדים למלא את המשובים, והסבירה כי ההחלטה על ההליך התקבלה בשיתוף פעולה עם הוועד - בוועד טוענים כי אינם מתנגדים למהלך עצמו אלא רק לעיתוי הנוכחי, בגלל סכסוך העבודה שהוכרז ב"כאן בהרצה". עוד הם טוענים כי למרות שההנהלה מעוניינת להחליש את העובדים, הם לא יאפשרו זאת.

במכתב שנשלח על ידי סמנכ"לית משאבי אנוש, קרן הראל-הררי, לעובדי התאגיד - והגיע לידי וואלה ברנז'ה - נכתב: "בימים אלו התחילו המנהלים למלא את טפסי המשובים. ברצוננו להבהיר כי הליך המשוב התעכב במשך חודשים לבקשת הוועדים, ובמהלך חודשים אלו התקיימו שיחות רבות עם הוועד ועם ההסתדרות אודות המשובים שיועברו לעובדים. כתוצאה משיתוף הפעולה הפורה בין הצדדים בנושא זה, הוחלט על הכנסת שינויים בטופס המשוב והגדרת הפרמטרים מחדש לפיהם יעריך המנהל את עובדיו. בסוף ההליך, נציגים מהוועד ומההסתדרות בירכו על שיתוף הפעולה ועל התוצאה הסופית".

בהמשך נכתב, "בהתאם לכך, ניתנה הנחייה למנהלים להתחיל למלא את המשובים החדשים ולהזמין את עובדיהם לשיחת המשוב. לצערנו, הוועד החליט ביום 30.1.17 להוציא הודעה לעובדים אשר הינה סותרת את הנאמר בשיחות השוטפות ובחר להנחות את העובדים שלא לשתף פעולה עם הליך זה. יש להדגיש כי שיחת המשוב נועדה על מנת שיהיה שיח אמיתי וכנה בין העובד למנהל ועל מנת שתהיה לעובד האפשרות להגיב על שנכתב לגביו בטופס המשוב. עובד שיבחר מסיבה זו או אחרת שלא לשתף פעולה עם הליך המשוב, טופס המשוב יועבר אוטומטית לתיקו האישי".

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

"זו לא טעות, זו מדיניות: התאגיד מעוניין להחליש את התארגנות העובדים"

"ההנהלה מיהרה לתדרך את כתב דה מרקר, שהנפיק באותו יום טקסט של אלף מילה (רצוף בעיוותים) שקובע שאנחנו הופכים את התאגיד לרשות השידור ושנביא לסגירתו. כנציגים של כל העובדים - כאלה שהגיעו מהרשות וגם כאלה שלא - אין לנו שום כוונה להשתתף בשיח המפלג הזה"

מנגד, בוועד טוענים כי אין להם שום התנגדות לביצוע משובים והערכות, אלא שהבעיה נוגעת רק לעיתוי. במכתב שנשלח אתמול לעובדי התאגיד, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "לדעתנו מדובר בצעד חשוב שהכרחי לשיפור מקום העבודה ותפקוד העובדים. הביקורת שלנו התמקדה באופן ביצוע המשובים ובעיקר בעיתוי שלהם - כשהאווירה עכורה ועובדים רבים חשים שהתזזיתיות בפיטורים תפגע גם בהם, ושהמשובים שהם ימלאו ישמשו לרעתם...אנחנו חושבים שזאת שגיאה לקיים את המשובים בעת הנוכחית, אבל זה לא התפקיד שלנו לנהל את התאגיד ולא בגלל זה הנחנו את העיתונאים לא לשתף איתם פעולה".

בוועד מסבירים כי נקטו בסך הכל ב"שני צעדים ארגוניים קטנים - ההנחיה בנוגע למשובים ואסיפת עובדים (מאוד מוצלחת) של עשרים דקות במודיעין - וכבר ההנהלה מיהרה לתדרך את כתב דה מרקר, שהנפיק באותו יום טקסט של אלף מילה (רצוף בעיוותים) שקובע שאנחנו הופכים את התאגיד לרשות השידור ושנביא לסגירתו. כנציגים של כל העובדים - כאלה שהגיעו מהרשות וגם כאלה שלא - אין לנו שום כוונה להשתתף בשיח המפלג הזה. מצד שני, גם אין לנו שום כוונה לתת להנהלה להלך אימים על העובדים ולנסות לעשות דה לגיטימציה מתמשכת של ההתאגדות שלהם, כאילו תאגיד השידור הציבורי היה אחרון המעסיקים בשוק הפרטי".

עוד אומרים בוועד, "זו לא טעות, זו מדיניות: התאגיד מעוניין להחליש את התארגנות העובדים, והוא פועל לקדם זאת באופן שיטתי...אפילו כשביקשנו לעכב את המשובים הם הסכימו (ואז הוציאו אותם לדרך באופן חד צדדי אחרי שהוכרז סכסוך עבודה) רק בתנאי שלא נעדכן בכך את העובדים, כדי שחס וחלילה לא ייראה שההנהלה נענית לבקשות של הוועד. הסכמנו לא לעדכן את העובדים, כי חשבנו שהדבר החשוב הוא לעכב את המשובים, אבל זה מעיד היטב על הגישה של ההנהלה ועל המדיניות שהותוותה מלמעלה".

לסיכום נכתב: "ההנהלה לא רוצה שהתאגיד יהיה רשות השידור. אנחנו לא נסכים שהתאגיד יהפוך להיות 'קודה תקשורת', חברת ההפקות של רם לנדס, יו"ר הוועדה שעיצבה את חזון התאגיד. לא נסכים להעסקת עיתונאים כפרילנסרים נטולי זכויות, לתופעות של עובדי קבלן או לכל מיני כוונות הזויות ששמענו מההנהלה בחדר המשא ומתן (וכרגע גם נשאיר אותן שם). מי שחושב ששידור ציבורי עושים עם עובדים חלשים טועה טעות מרה. היינו חזקים מספיק כדי להיאבק נגד ניסיונות של פוליטיקאים לחסל את התאגיד ואחר כך לפצל אותו, ונהיה חזקים עוד יותר כדי להגן על עצמאות התאגיד ועובדיו ולהגן על פרנסתנו וביטחוננו התעסוקתי. נעשה זאת".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"כדי לייצר כותרות הוועד משתמש בשמות קוד שאינם רלוונטים למאבק"

"תפקידנו להגן על הקופה הציבורית ולהוביל להתייעלות ומצוינות וכך נעשה"

מ"כאן בהרצה" נמסר בתגובה: "כדי לייצר כותרות בוחר הוועד להשתמש בשמות קוד שאינם רלוונטים למאבק העובדים או לייעול תהליכים בגוף ציבורי. תפקידנו להגן על הקופה הציבורית ולהוביל להתייעלות ומצוינות וכך נעשה. אנו מאמינים בחשיבותה של העבודה המאורגנת ונמצאים בקשר הדוק ובהידברות עם ועד העובדים. עם זאת, לא נוכל לאפשר פגיעה ביכולתם של מנהלי כאן לקבל החלטות שמטרתן להיטיב ולייעל את העבודה בתאגיד, ולהבטיח את קיומו העתידי".

טרם התקבלה תגובה מלנדס.

  • עוד באותו נושא:
  • כאן 11
  • ועד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully