וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלווטניק לעובדי ערוץ עשר: "אנחנו מאחוריכם"; האם המיזוג מתרחק?

8.2.2018 / 12:36

רוח גבית מבעל השליטה בערוץ עשר. לוואלה ברנז'ה נודע כי המיליארדר לן בלווטניק ביקר בשבוע האחרון במשרדי הערוץ והעביר מסרים באשר לעתידו, בהם רמז עבה לשחקנים בשוק: "אני פה כדי להישאר". המשמעות: הפוזיציה של בית הוורד מול רשת מתחזקת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פה כדי להישאר. לן בלווטניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוח גבית מהבעלים: המיליארדר הבריטי ובעל השליטה בערוץ עשר לן בלווטיניק ביקר השבוע במשרדי הערוץ בגבעתיים והעביר מסרים באשר לכוונותיו העתידיות - כך נודע לוואלה ברנז'ה. בלווטניק הוא שותף בקבוצת התקשורת RGE שמחזיקה ב-51% מהערוץ, ונחשב למשקיע הגדול והחזק בו. כזכור, בעת האחרונה, ולמעשה מאז פיצול ערוץ 2, ניהלו ערוץ עשר ורשת משא ומתן באשר למיזוג אפשרי בין הצדדים כאשר רשת הביעה עניין בחברת החדשות של הערוץ - זאת לקראת תום תקופת האחזקה המשותפת של קשת ורשת בחדשות 2.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בפגישה מיוחדת שערך בלווטניק עם עובדי הערוץ, הבהיר להם בעל המניות כי "אין מה לדאוג ובעלי המניות מאחוריהם". בלווטניק, אשר התייחס ככל הנראה לשמועות שנפוצו לאחרונה באשר לסגירה אפשרית של הערוץ תוך התכנסות חברת החדשות שלו תחת כנפי רשת, למעשה מחזק את הפוזיציה של ערוץ עשר במשא ומתן עתידי שכן המשמעות בפועל של הכרזותיו היא למעשה חידוש הזרמת הכספים לערוץ, זאת אחרי תקופת הקפאה בת מספר חודשים.

נתניהו: "היום נסדיר את מעמד חוות גלעד". רוני כנפו
נבדק אם סייע. נתניהו/רוני כנפו

רקע של הפסדים ועדויות

לאחרונה פורסם כי ב-TheMarker כי בעלי המניות של RGE אינם מעוניינים להזרים לערוץ כסף במצב השוק הנוכחי. לפי הפרסום, בלווטניק עצמו הביע חוסר שביעות רצון מהאחזקה בערוץ עשר, בין השאר לאור ההפסדים - אך גם בעקבות חקירות רה"מ העובדה שנאלץ להעיד בחלק מהפרשות.

כזכור, בלווטניק נאלץ לתת לפני מספר חודשים עדות לאנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה. כפי שפורסם ב"הארץ", נבדק אם נתניהו היה מעורב מאחורי הקלעים במכירת ערוץ עשר לבלווטניק, כדי לסייע למילצ'ן שהחזיק במניות בערוץ. בלווטניק התמודד על רכישת הערוץ מול איש העסקים אילן שילוח. אחד מערוצי הבדיקה נוגע לשאלה האם התערב נתניהו במכירת הערוץ לבלווטניק, והאם מעורבות זו סייעה לאינטרסים של מילצ'ן, מכיוון שבעסקת המכירה עם בלווטניק, בניגוד לזו של שילוח, קיבל מילצ'ן — שמחזיק באחוזים בערוץ — תמורה כספית. עוד פורסם כי כמה אישים שהיו מעורבים בנעשה בערוץ עשר ובמכירתו — ובהם המשקיע המרכזי בערוץ בעשור החולף, יוסי מימן - הוזמנו לעדות.

על פי פרסום בחדשות 2, אנשי היחידה הארצית לחקירות הונאה בדקו את מעורבותו של בלווטניק גם בתיק 2000, וחושדים כי נתניהו ניסה לתווך בין איש העסקים למו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון (נוני) מוזס במכירת העיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully