וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון נמנע מלגבות את נתניהו בחקירות - ובנט מעתיר שבחים על "ישראל היום"

12.2.2018 / 10:56

בעוד שבעלי "ישראל היום" התחמק מלאחל לנתניהו שהתיקים נגדו ייסגרו בלא כלום - בנט ניצל את הפרצה והעתיר שבחים על העיתון שרק לפני 3 שנים כינה "פראבדה"

מערכת וואלה!

השינוי המפתיע במערכת היחסים שבין שר החינוך נפתלי בנט ל"ישראל היום" נמשך, כשהבוקר (שני) הרעיף השר שבחים על מה שהוא מגדיר כ"שינוי בקו העריכתי", שבתקופה האחרונה נדמה שסימן אותו כ"יורש" של רה"מ נתניהו ומעניק לו סיקור חיובי בעיתון. זאת כאשר רק לפני מספר שנים כינה בנט את העיתון "פראבדה".

בשיחה עם אפי טריגר בגל"צ הוא ציין בפני בנט כי כתב התחנה מיכאל האוזר שאל השבוע את בעלי העיתון שלדון אדלסון האם הוא מעוניין לאחל לרה"מ שהתיקים נגדו ייסגרו בלא כלום. על כך אגב השיב אדלסון: "אני מאחל רק לשלום ושאוכל לומר לאשתי מה לעשות". בתגובה לדברים אמר בנט: "אני מצטרף לשני האיחולים שלו". טריגר ציין כי הדברים מעידים על התרחקות בין רה"מ לאדלסון, ועל כך בנט אמר: "אני לא פרשן לענייני שלדון אדלסון. יש לי הערכה עצומה לבנאדם...הוא משקיע המון בתגלית ומוסדות להשכלה גבוהה".

טריגר אמר לשר החינוך כי לפי הדיווחים בני הזוג אדלסון התקרבו אליו לאחר הקרע עם נתניהו, ועל כך הגיב בנט: "הקשר שלנו מקצועי. מכל מה שהכרתי ופגשתי, נחשפתי לזוג שברמה הפשוטה ביותר הוא אהבת מדינת ישראל והעם היהודי". טריגר תהה האם לאחר שבעבר בנט כינה את 'ישראל היום' פראבדה - כי העיתון תקף אותו - האם היום הוא כבר לא פראבדה. בנט השיב בחיוב ואמר: "נכון. אני חושב שיש שם שינוי עריכה בתקופה האחרונה. העיתון שונה לגמרי ממה שהיה בעבר. הרבה יותר דעתני לכל כיוון. הוא עיתון עם קו אידיאולוגי, אבל כבר לא קו אישי - מה שכן היה בעבר - ואני חושב שזאת ברכה גדולה".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט עם שלדון ומרים אדלסון בוושינגטון. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
שלישיה נולדה/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

מסמנים את היורש

השינוי בעמדתו של שר החינוך כלפי "ישראל היום" אינו מפתיע, שכן לפני מספר חודשים פורסם בוואלה ברנז'ה כי אדלסון סימן אותו כ"יורש" של נתניהו, ושר החינוך הוא המאותרג החדש של "ישראל היום". שער תקדימי של "ישראל היום" ביוני "הוענק" כולו לשר החינוך ולתיקון לחוק יסוד ירושלים שלו (אשר הציע רוב של 80 ח"כים לחלוקת העיר) מהווה רמז נוסף להתקרבות אדלסון ובנט. עד לפני מספר חודשים קשה היה להאמין ששער בסגנון זה יוענק למי נחשב ליריבו הפוליטי המר ביותר של נתניהו. עדות נוספת להתקרבות בין השניים ניתן לראות בתרומה של אדלסון לפקולטה באריאל: כאשר במקביל פורסם כי על פי תכנית שמקדמת האוניברסיטה בתמיכת בנט, הקמת הפקולטה לרפואה תמומן מתרומה בסך 20 מיליון דולר של אדלסון.

לפני כ-4 שנים, כשברקע עסקת הרכישה של "ישראל היום" את "מקור ראשון", אמר בנט כי "'ישראל היום' זה פראבדה, זה עיתון שהוא שופר של בן אדם אחד שהוא ראש הממשלה". בנט היה כזכור מתומכי הצעת "חוק החינמונים" שנועד לפגוע ב"ישראל היום". הוא אמר אז כי הוא מקווה שלרכישת העיתון על ידי אדלסון לא תהיה השפעה על עמדותיו של "מקור ראשון": "אני מקווה ומאמין ש'מקור ראשון' יחזיק בעמדה לאומית עצמאית ומקווה שכך יהיה - אבל 'ישראל היום' - זה באמת לא עיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully