וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרד בתאגיד נמשך: העובדים לא משתפים פעולה עם המשוב

13.2.2018 / 15:33

במסמך שנשלח על ידי הוועד, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי מאות עובדי כאן לא משתפים פעולה עם הליך המשוב של ההנהלה. מנגד, גורם בתאגיד טוען כי רוב העובדים כבר מילאו את המשובים, והיד עוד נטויה

כאן 11. מערכת וואלה!
המרד נמשך. תאגיד השידור/מערכת וואלה!

למרות הוראות ההנהלה - חלק ניכר מעובדי התאגיד ממשיכים לא לשתף פעולה עם הליך המשוב הנדרש מהם. במכתב שנשלח היום (שלישי) על ידי הוועד, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי מאות עובדי כאן לא משתפים פעולה עם הליך המשוב של ההנהלה. מנגד, גורם בתאגיד טוען כי רוב העובדים כבר מילאו את המשובים, והיד עוד נטויה. בנוגע להצהרה של הוועד, הגורם טוען כי ייתכן שהעובדים פשוט לא מדווחים על מילוי המשובים בפני נציגי וועד.

"אנחנו רואים בכך הצלחה של הצעד הארגוני הראשון עליו הכריז ועד הפעולה במסגרת סכסוך העבודה מול ההנהלה. יותר מכך, ההנהלה הבינה כי מדובר בזכות חוקית שלנו והבהירה שעובד שלא יתייצב למשוב - לא ייענש", נכתב. בנוסף נכתב כי "לאחר שתמו שבועיים מאז ההכרזה על סכסוך העבודה, גם עובדי המנהלה ועובדי ההנדסה מצטרפים לצעדים הארגוניים הללו. וגם הם מונחים לא למלא את המשובים ולא להגיע לפגישות המשוב שמתקיימות עם המנהלים".

כזכור, בסוף ינואר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בארגון העיתונאים ביקשו מהעובדים - כולל מנהלים בדרג ביניים - שלא לשתף פעולה עם מהלך המישוב שנדרש מהם, כשבמקביל פנו לבית הדין האזורי בבקשה לצו מניעה נגד מהלך הקיצוצים המתוכנן ב"כאן בהרצה". ההנהלה דרשה מהעובדים למלא את משובים, והסבירה כי ההחלטה על ההליך התקבלה בשיתוף פעולה עם הוועד - בעוד שבוועד טוענים כי אינם מתנגדים למהלך עצמו אלא רק לעיתוי הנוכחי, בגלל סכסוך העבודה שהוכרז ב"כאן בהרצה".

ביום חמישי האחרון דחה בית המשפט את בקשת העובדים לצו מניעה, ודרש מהצדדים לשוב לקיים משא ומתן. בתגובה נשלח מכתב מסמנכ"לית משאבי אנוש, קרן הראל הררי, ובו היא כתבה: "כפי שהבהרנו נשמח להמשיך בהידברות ובשיח ולהציג לעובדים את התמונה המלאה. מצפים לפגישת המשא ומתן המתקיימת ביום ראשון הקרוב על מנת להמשיך ולדון בכלל הנושאים ביחד למען עבודת צוות משותפת".

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

"המטרה של ההנהלה היא להתכתש"

"המכתב של סמנכ"לית משאבי האנוש מראה שוב שהמטרה של ההנהלה היא להתכתש. במקום לתת הזדמנות לבניית אמון, היא מפיצה שקרים כדי לזכות בעוד נקודות בקרב שהיא מנהלת נגד העובדים שלה בניסיון לדכא את ההתארגנות שלהם"

בתגובה למכתב של הראל הררי, הוועד שלח מכתב לעובדים ובו נכתב כי "לפני מספר שעות הוציאה סמנכ"לית משאבי האנוש של התאגיד מייל שקרי. שקלנו לוותר הפעם על התכתשות עובדתית, אבל נדמה שזאת הזדמנות להבין לעומק את הגישה של ההנהלה בנוגע להתארגנות. אל בית הדין לעבודה פנינו בלית ברירה, אחרי שורה של מהלכים שבהם ההנהלה פיטרה ופגעה בתנאי העסקה של עובדים באופן חד צדדי וללא היוועצות עם ועד הפעולה וארגון העיתונאים כמתחייב".

עוד נכתב, "בדיון היום, לאחר שעורכי הדין התכתשו ביניהם, ביקש יו"ר ארגון העיתונאים את רשות הדיבור והסביר שאין לנו עניין לנהל את יחסי העבודה בבית הדין, אבל אנחנו לא יכולים למלא את תפקידנו ולהגן על העובדים כשלא מקיימים איתנו היוועצות כדין לפני שינויים מבניים וכשההנהלה מסרבת לאפשר לנציגי הארגון להשתתף בישיבות שנוגעות לתנאי ההעסקה של העובדים. השופט ציין שהדרת נציגי הארגון היא התנהלות לא מקובלת ושיש חובה להיוועץ עם נציגות העובדים במקרים של שינויים מבניים. לאחר שההנהלה התחייבה לקיים את חובת היוועצות והצהירה שתאפשר לנציגי הארגון להשתתף בכל הישיבות, הצהיר יו"ר ארגון העיתונאים שנכון לתת הזדמנות נוספת להידברות ולבניית אמון מחדש. בהסכמת כולם הוחלט לסיים את הדיון בנקודה האופטימית הזאת, ללא חקירות של עדים וללא צווים".

לסיכום נכתב, "המכתב של סמנכ"לית משאבי האנוש מראה שוב שהמטרה של ההנהלה היא להתכתש. במקום לתת הזדמנות לבניית אמון, היא מפיצה שקרים כדי לזכות בעוד נקודות בקרב שהיא מנהלת נגד העובדים שלה בניסיון לדכא את ההתארגנות שלהם. הפעם ההנהלה כבר לא הסתפקה בתדרוך לדה מרקר, אלא הציגה את הגישה שלה בריש גלי, כשעורכת הדין של התאגיד צעקה בבית הדין לעבודה אל מול עיניו המשתאות של השופט: "לא נרשה להפוך את התאגיד לרשות השידור". זה הסיפור על רגל אחת".

מ"כאן בהרצה" נמסר בתגובה: "הליך הערכות העובדים והמשובים נמשך כרגיל, בשיתוף פעולה עם העובדים ותוך דיאלוג שוטף עימם. כאן בעד התאגדות עובדים אך אף גורם, לא חיצוני ולא פנימי, לא יפגע ביכולת של הנהלת כאן לנהל, לקבל החלטות ולהבטיח את קיומו העתידי של התאגיד. תפקידנו להגן על הקופה הציבורית ולהוביל להתייעלות ומצוינות וכך נעשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully