וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרה במשטרה: מדוע סורב פלג לבקשתו להשתתף בתדריך ההמלצות?

14.2.2018 / 14:30

לוואלה ברנז'ה נודע כי כתב המשפט של חדשות 2 ביקש להצטרף לתדריך של דוברות המשטרה טרם פרסום המלצות הארגון, ונדחה. האם הדבר קשור לעמדתו המתמשכת נגד המפכ"ל אלשיך? וזו לא הביקורת היחידה על התנהלות המשטרה אמש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גיא פלג/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדוע הפרשן וכתב המשפט של חדשות 2, גיא פלג, לא הוכנס ל"שיחת הוויעוד" של המשטרה שנערכה במיוחד לקראת פרסום ההמלצות בנושא תיקי רה"מ נתניהו? לוואלה ברנז'ה נודע כי פלג ביקש להיכנס לשיחת הוויעוד - אך נענה בשלילה. לא ברור מדוע הוא נענה בשלילה, שכן שיחת הוויעוד הייתה גדולה במיוחד וכללה כ-60 עיתונאים ועורכים בכירים.

האם הקו הלעומתי שפלג נקט בו בסיקור פרשת ריטמן - כאשר תקף בין היתר את התנהלות המפכ"ל בפרשה - היה הסיבה לדחיית בקשתו, או שמא אכן מדובר בסיבה הנובעת ממספר גבוה של משתתפים בשיחה. בשבוע האחרון תקף פלג את המפכ"ל, לאחר הראיון שהעניק ל"עובדה". לאחר השידור בערוץ 12, הכתב העלה פוסט חריף לעמוד הפייסבוק שלו ובו כתב: "אני לא מאמין למפכ"ל. אני לא מאמין ש'אישים רבי עוצמה נשלחו לאסוף חומר על חוקרי משטרת ישראל'". עוד אמר כי "נתניהו צודק, המפכ"ל זורק עצמו לזירה מולו - אולי בגלל שאיפות פוליטיות".

מיד לאחר התפוצצות פרשת 2000, פלג הוביל בפער אדיר מול המתחרים שלו בסיקור הפרשה. הוא היה הכתב הבלעדי שחשף בכל ערב קטעים מהשיחות בין ראש הממשלה והמו"ל של ידיעות, שניסו לכאורה לרקום דיל לפיו נתניהו יזכה לסיקור חיובי בעיתון בתמורה לקידום חוק "ישראל היום".

"במשטרה לא ממש סופרים את העיתונאים החרדים"

"אתמול, עוד קודם ההמלצות היו תדרוכים, היו הדלפות, היה מסע יח"צני משומן של גוף שלא בזה הוא צריך לעסוק. אבל לא זה העניין, הנקודה היא אחרת, היא הדרתם של עיתונאים חרדים מהתדרוכים"

בשיחת הוויעוד השתתפו בין היתר מנכ"ל חדשות 2, אבי וייס, סמנכ"ל התוכן והעורך הראשי גיא סודרי וכן עורך המהדורה המרכזית יניב הלפגוט. מחדשות עשר היו הפרשנית והמגישה אילה חסון, כתב המשטרה דורון הרמן, מנכ"ל חדשות עשר גולן יוכפז וכן הפרשן המשפטי ברוך קרא - שהאזין לשיחה. כתבים נוספים היו הדס שטייף מגל"צ, איציק סבן מ"ישראל היום", אבי אשכנזי מוואלה!NEWS ועוד.

שיחת הוויעוד התחילה כשעה לפני פרסום ההמלצות, אך עד לשעה 20:30 דוברת המשטרה, מירב לפידות, בקושי הצליחה להשחיל מילה מרוב הכאוס שהיה: הרבה כתבים דיברו במקביל ודבריהם נקטעו, בנוסף היו גם הרבה רעשים, כמו למשל כתב שדיבר בטלפון עם טלוויזיה ברקע (ולכולם כמעט היו טלוויזיות ברקע) גרם לרעשים בשיחה. בשלב מסויים לפידות "איימה" שתיאלץ לפתוח בשיחת ויעוד מצומצמת בהרבה, בעקבות הבלאגן שנוצר ואי היכולת לתדרך את הכתבים והעורכים, אך זה לא קרה בפועל.

יש לציין כי לא רק פלג מודר מהשיחה, אלא גם כתבים ועורכים מאתרים חרדים. בפוסט שהעלה היום (רביעי) נועם זיגמן, מגיש ברדיו קול ברמה ובעלי האתר החרדי לדעת.נט, הוא כתב: "לחבריי העיתונאים מצפה למילה שלכם. במשך חודשים עמלה המשטרה לשכנע שהיא לא מדליפה, שהיא לא מתדרכת. אתמול נפל דבר בישראל, אתמול עוד קודם ההמלצות היו תדרוכים, היו הדלפות, היה מסע יח"צני משומן של גוף שלא בזה הוא צריך לעסוק. אבל לא זה העניין, הנקודה היא אחרת, היא הדרתם של עיתונאים חרדים מהתדרוכים. כנראה מישהו שם במשטרה לא ממש סופר אותנו, לא חושב שגם אנחנו עוסקים בתקשורת, וכנראה שאת הידע אנו אמורים לשאוב מהנאמר באולפני ערוץ 2 ו-10".

טרם התקבלה תגובה מהמשטרה. לא ניתן היה להשיג את תגובתו של פלג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully