וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע הודרו אנשי תקשורת ערבים מיום עיון של לע"מ?

21.2.2018 / 20:15

יום עיון בנושא "משטרה ותקשורת - עימות חזיתי?" הוביל לעימות בין לע"מ לעיתונאים ערבים, לאחר שהתברר כי איש מהדוברים אינו מהמגזר. ניצן חן: "לא הייתה כוונה להדיר עיתונאים או צלמים ערבים"

ניצן חן. ברני ארדוב
ניצן חן/ברני ארדוב

יום עיון של לשכת העיתונות הממשלתית בנושא "משטרה ותקשורת - עימות חזיתי?" - שאמור להתקיים בחודש הבא - הוביל לעימות חזיתי בין הלשכה לעיתונאים ערבים. זאת לאחר שהתברר להם כי איש מהדוברים אינו מהמגזר, למרות שהפאנלים השונים עוסקים בנושאים הקשורים באופן ישיר למגזר הערבי. כך למשל, בפתח הכנס צפוי להיערך ראיון של דוברת המשטרה מירב לפידות - אותו ינהל ניצן חן, יו"ר לע"מ - כשהנושא הוא "האם המשטרה מגבילה את חופש העיתונות והתנועה בירושלים באירועים חדשותיים", נושא שהטריד במיוחד את התקשורת בערבית. מיד לאחר מכן יתקיים פאנל "בין מזרח למערב: אירועי הר הבית כמקרה בוחן".

בעקבות הדרתם של אנשי תקשורת מהמגזר הערבי מהפאנלים בכנס, היום (רביעי) פנה חה"כ ג'מעה אזברגה לחן ודרש את התערבותו הדחופה בנושא. לטענתו, "לנוכח העובדה שעיתונאים ערבים, יותר מכל קבוצה אחרת, חשופים להצקות והתנכלויות ואיסורים ואף אלימות ומעצרים, לרבות סגירת כלי תקשורת, בעת מילוי תפקידם, מצד המשטרה, וזאת בשל הנושאים הרגישים אותם הם מסקרים באומץ לב ובתחושת שליחות בלתי מסויגת, ובייחוד באזורי עימות ובעת אירועים ביטחוניים".

חה"כ קבל כי המעשה "מעמיק את הניכור בקרב העיתונאים הערבים ופוגע קשות באמינות לע"מ, וזאת נוכח מציאות שבה ישנו תת-ייצוג של ערבים בתקשורת בכלל, אשר מצטרף לדחיקתם והדרתם של הערבים מהמרחב הציבורי באופן כללי". לדבריו, "לע"מ כגוף ממשלתי אמורה לפעול להבטחת ייצוג הולם לקבוצת מיעוט מודרת בגופי השירות הציבורי, דבר הנגזר מעקרון השוויון וזאת לפי פסיקת בג"ץ". אזברגה ביקש "לקבוע הנחיות מפורשות, שימנעו את הישנותם של מקרים דומים ולדאוג לשיתופם של עיתונאים ערבים באירועים אותם מקיימת לע"מ". לאחר הפנייה, הפרסום אודות הכנס הוסר מאפליקציית לע"מ.

בתגובה לדברים אמר חן לוואלה! NEWS: "לא הייתה כוונה להדיר עיתונאים או צלמים ערבים מיום העיון המקצועי הזה שתכליתו לייצר שיח ודיון פורה בין צמרת המשטרה לבין כלי התקשורת הזרים והישראלים מכל הסוגים, לרבות עיתונאים וצלמים ערבים. משהסבו את תשומת לבנו כי הייתה תקלה בשיבוץ המקורי - היא תוקנה, ויהיה ייצוג הולם גם לעיתונאים מהמגזר הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully