וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

72% מהציבור: שופטים לוקחים בחשבון את הסיקור העיתונאי בקבלת החלטותיהם

28.2.2018 / 14:44

חשיפת חדשות עשר להתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לחוקר רשות ניירות ערך ערן שחם-שביט בפרשת בזק הובילה לשפל באמון של הציבור במערכת המשפט; עוד עולה מהסקר כי מחצית מהציבור מעוניין בשידור חי של מאולמות משפטי שחיתות של פוליטיקאים

השופטת רונית פוזננסקי כץ. אתר בתי המשפט, מערכת וואלה! NEWS
רונית פוזננסקי כץ/מערכת וואלה! NEWS, אתר בתי המשפט

חשיפת חדשות עשר להתכתבות בין השופטת רונית פוזננסקי כץ לחוקר רשות ניירות ערך ערן שחם-שביט בפרשת בזק הובילה לשפל באמון של הציבור במערכת המשפט. מסקר חדש שנערך לאחרונה עולה כי 72% מהציבור מאמין ששופטים לוקחים בחשבון את הסיקור העיתונאי במסגרת קבלת החלטותיהם.

את הסקר ערך משרד "גלעד סער עורכי דין" במסגרתו נערכו מספר בדיקות אודות אמון הציבור במערכת המשפט הישראלית, באמצעות מכון המחקר רפי סמית. עוד עולה מהסקר כי הנשאלים המבוגרים סבורים כי הסיקור העיתונאי נלקח בחשבון במסגרת קבלת הכרעת הדין של השופטים: 78% מהנשאלים עד גיל 29 מאמינים ששופטים לוקחים בחשבון את הסיקור במסגרת קבלת ההחלטה, 72% מגילאי 30-49 מאמין כך ו-67% מעל גיל 50.

לפי הסקר, חרדים מאמינים יותר ששופטים לוקחים בחשבון את הסיקור במסגרת קבלת החלטותיהם. על פי תוצאות הסקר: 88% מהחרדים סבורים כך, 87% מהדתיים, 74% מהמסורתיים ורק 65% מהחילוניים מאמינים ששופטים לוקחים בחשבון את הסיקור במסגרת קבלת החלטותיהם.

ממצא מעניין נוסף נוגע לרמת ההכנסה של פרופיל הנשאלים: 66% ממי שמרוויח מתחת לממוצע מאמין כך, 70% ממי שמרוויח באופן ממוצע, ו-77% ממי שמרוויח מעל הממוצע - מאמין כי לוקחים בחשבון את הסיקור העיתונאי במסגרת קבלת ההחלטה המשפטית.

עוד עולה מהסקר כי מחצית מהציבור מעוניינים להרחיב את גישת התקשורת עבור סיקור משפטי שחיתות של פוליטיקאים באמצעות שידור חי מתוך בית המשפט או שידור מוקלט באתר ייעודי באינטרנט. זאת לעומת 53% מתושבי ירושלים והשרון מעוניינים בכך, 61% מתושבי הדרום, 58% מתושבי הצפון ו-53% מהמרכז.

לדברי עו"ד גלעד סער: "משפטי השחיתות אינם נגישים לציבור באופן מלא מאחר וסיקור הדיונים באופן מוקלט או מצולם אינו אפשרי על פי דין. יש לשקם את תדמית בית המשפט על ידי מתן גישה מלאה לתקשורת ובכך לציבור הישראלי". לדבריו, לא בכדי עולה מהסקר ש-68% מהציבור סבור כי האמון במערכת המשפטית יגדל אם יתאפשר לצפות בדיונים או להקשיב להקלטות הדיונים מתוך בית המשפט באתר ייעודי באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully