וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הקיצוצים בעשר: הערוץ יאוחד עם מטה RGE; עשרות עובדים יפוטרו

21.3.2018 / 12:50

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי תכנית הפיטורים צפויה לצאת לפועל כבר לאחר החגים - כהכנה למעבר הצפוי מבית הוורד להרצליה בסוף השנה. ומה באשר למגעים עם רשת? גורם בכיר בערוץ עשר: "המיזוג לא יקרה לפני הבמב"י"

תמר איש שלום. רונן פדידה,
המשרדים בדרך להרצליה. תמר איש שלום/רונן פדידה
בשל האיחוד הלוגיסטי בין ערוץ עשר, הילדים והספורט, העובדים בחדרי השידור והבקרה, או עורכי וידאו וצלמים (שבכל מקרה חלקם מוגדר כפרילנסרים) יימצאו בכפל תפקידים

בצל תכנית הקיצוצים והפיטורים בערוץ עשר, אשר פורסם אתמול לראשונה בוואלה ברנז'ה, מתקדם מתווה מעבר הערוץ לבית הוורד להרצליה. המעבר, עליו דווח בוואלה ברנז'ה כבר לפני שנה, צפוי להתרחש עד לסוף 2018, כאשר בחברה החליטו להיערך למהלך כבר מעכשיו ולהוציא אותו לפועל, במה שיכלול כאמור פיטורי עובדים. תכנית הפיטורים צפויה לצאת לפועל כבר לאחר החגים. לפי הערכות, מדובר בשלב הראשון על כמה עשרות עובדים שיפוטרו. עם זאת, ייתכן שלאחר המאבקים הצפויים בערוץ, המספר יהיה קטן משמעותית.

על רקע המהלך, לוואלה ברנז'ה נודע כי בשלב זה, העובדים שיפוטרו צפויים להיות בעיקר עובדים טכניים - כאשר בשל האיחוד הלוגיסטי בין ערוץ עשר, הילדים והספורט, העובדים בחדרי השידור והבקרה, או עורכי וידאו וצלמים (שבכל מקרה חלקם מוגדר כפרילנסרים) יימצאו בכפל תפקידים. הסיבה המרכזית מאחורי המהלך היא כאמור חיסכון בעלויות ואיחוד בהוצאות התפעול של החברה. לפני כשנה וחצי קבוצת RGE הוציאה לפועל תוכנית קיצוצים נרחבת בערוץ, שכללה פיטורים של כ-13 עובדים - וביניהם פוטרו אף מספר עיתונאים. בנוסף לכך, בוצעו מספר שינויים מהותיים ברצועת הלילה של הערוץ.

אבי צבי, יוסי ורשבסקי. יניא יחיאל, יח"צ, עיבוד תמונה
רק בתום ה-3 שנים? אבי צבי ויוסי ורשבסקי/עיבוד תמונה, יניא יחיאל, יח"צ

"מינימום הזרמה מצד בעלי המניות"

"דירקטוריון ערוץ עשר חוזה שהמיזוג לא יקרה לפני הבמב"י, לכן הנחה את הערוץ להכין תכנית עבודה לתקופה זו עם מינימום הזרמה מצד בעלי המניות - אכן לשם הערוץ יגיע"

בכל מקרה, גם אם האיחוד עם רשת יידחה, המעבר להרצליה והאיחוד הלוגיסטי יצור עבור בעלי הערוץ מרווח נשימה קל עד לאיחוד הצפוי עם רשת. כרגע הסוגיה העיקרית המעכבת את המהלך נוגעת למהות המרכזית של ערוץ עשר - חברת החדשות שלו. אחד התרחישים לאיחוד בין שני הגופים הוא זה של רכישת חברת החדשות על ידי רשת, מה שיוביל את קשת לרכוש את חדשות 2. גורם המעורה בפרטים טוען כי במידה ובעלי RGE יקבלו הצעה כספית הולמת עבור חברת החדשות של ערוץ עשר - הם יימכרו אותה לרשת. אתמול פורסם בדה מרקר כי "תג המחיר" שמצמידים בעלי החברה לחברת החדשות הוא 200 מיליון שקלים - פרסום שהוכחש נמרצות על ידי מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי.

אם אכן תצא לפועל העסקה בתרחיש הזה, ולאחר האיחוד הלוגיסטי של עובדי ערוץ עשר עם ערוץ הילדים והספורט - "יחוסל" בעצם המותג ערוץ עשר סופית.

ממול, גורם בכיר בערוץ עשר הכחיש את התחזקות המגעים, ואמר היום לוואלה ברנז'ה כי: "דירקטוריון ערוץ עשר חוזה שהמיזוג לא יקרה לפני הבמב"י (מכירת חדשות 2 לרשת או קשת - נ.פ), לכן הנחה את הערוץ להכין תכנית עבודה לתקופה זו עם מינימום הזרמה מצד בעלי המניות - אכן לשם הערוץ יגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully