וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לנתניהו: שש שנים לקיומו - אתר "מידה" בסכנת סגירה

23.4.2018 / 12:08

קרן "תקווה" שתרמה עד כה והבטיחה את קיומו של האתר החליטה לאחרונה להפסיק את המימון. מייסד האתר רן ברץ: "מי שמאמין בתפיסת עולם לאומית ליברלית - יש לו אינטרס ברור לעזור לנו"

אתר מידה מתחפש להארץ. צילום מסך
אתר מידה מתחפש להארץ/צילום מסך

האם קיומו של אתר "מידה" נמצא בסכנה? עורך ומייסד האתר הימני, רן ברץ, חשף היום (שני) כי קרן "תקווה" שתרמה עד כה והבטיחה את קיומו של האתר החליטה לאחרונה להפסיק את המימון שלה.

האתר הוקם בשנת 2012, ומופעל על ידי עמותת 'אל הפרט: חירות ואחריות אזרחית' בראשה עומד ברץ. קרן תקוה היא קרן יהודית-אמריקאית ועל פי הערכות מימנה את האתר במיליוני שקלים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל מהאתר תמיכה נרחבת ואף מרבה לשתף אייטמים שפורסמו ב"מידה" ברשתות החברתיות. האתר מרבה לתקוף את בג"ץ ובעיקר את שופטיו, גורמים בכירים במשטרה ובצבא, לרוב כאשר מדובר בנושאים הקשורים לנתניהו.

בשיחה עם וואלה ברנז'ה ברץ מסביר כי "אין איזה משבר או משהו כזה עם הקרן. זאת פשוט החלטה שלה, ואחרי כ-5-6 שנים - זה בסדר גמור". ברץ אינו יודע לומר בוודאות אם ימצא תורמים חדשים לאתר שייסד, אך הוא משתדל לשמור על אופטימיות ואומר, "בדברים האלה אי אפשר לדעת. אני מקווה. העתיד יגיד". ברץ סבור כי "מידה" יצליח להחזיק מעמד עוד כמה חודשים, עד שיימצא תורם חדש.

לתורמים פוטנציאלים הוא מסביר מדוע צריך לשמר את הייחודיות של האתר ואומר: "אני לא חושב שיש עוד אתר עם השקפת עולם כמו של מידה, שזו השקפה לאומית ליברלית שמקדמת גם תפיסה ריאליסטית בביטחון, וגם תפיסה של חירות הפרט וזכויות הפרט. זו תפיסה מאוד מגובשת ודי ייחודית בנוף. מהבחינה הזאת מי שמאמין בה - יש לו אינטרס ברור לעזור לנו".

בפוסט שהעלה ברץ לעמוד הפייסבוק שלו כתב ברץ: "חברים וחברות יקרים, הפעם יש לי חדשות לא טובות. מכירים את 'מידה'? האתר שהקמתי לפני מספר שנים ושלדעתי עשה ועושה הרבה טוב לימין הישראלי? 'מידה' הוקמה בזכות תמיכתה של קרן נדיבה (ושמרנית). לאחרונה הקרן הודיעה לי שהיא עברה להתמקד בדברים אחרים ולא תממן יותר את 'מידה'. אנחנו מחפשים במרץ מקורות מימון חלופיים, אבל נכון לעכשיו 'מידה' עלולה להיות לקראת סיום דרכה. מצטער, אבל הייתי חייב לשתף".

ברץ שימש במשך שנים כעורך העל של האתר, עד שעבר ללשכת רה"מ בשנת 2016 שם שימש כיועץ בכיר לנתניהו לענייני הסברה - תפקיד אותו סיים כעבור כ-7 חודשים. מי ששימש כעורך בפועל של האתר עד הקיץ האחרון הוא עקיבא ביגמן, שעבר ל"ישראל היום" ומפרסם טור קבוע במוסף הפוליטי שמתפרסם בימי שישי. ביגמן הובא לעיתון של שלדון אדלסון מיד לאחר פיטוריו של מוטי גילת (שכיום עובד בתאגיד השידור כפרשן בכיר). מי שמשמש כעורך בפועל של אתר "מידה" כיום הוא זיו מאור, לשעבר מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully