וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על "הקברניטים": "פרופ' רכס רמס בצורה גסה את המושג אתיקה רפואית"

וואלה ברנז'ה

23.5.2018 / 13:18

בעקבות דבריו של פרופ' אבינועם רכס אמש בסדרה הקברניטים בערוץ עשר, אודות מצבו הרפואי הפרטי של רה"מ לשעבר מנחם בגין ז"ל, החליט מרכז מורשת בגין לפנות ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל

טקסט חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, 26 במרץ 1979. לחיצת יד היסטורית בין מנחם בגין, ג'ימי קרטר, אנואר סאדאת. AP
טקסט חתימת הסכם השלום בין ישראל למצרים, 26 במרץ 1979. לחיצת יד היסטורית בין מנחם בגין, ג'ימי קרטר, אנואר סאדאת/AP

בעקבות דבריו של פרופ' אבינועם רכס אמש בסדרה הקברניטים בערוץ עשר, אודות מצבו הרפואי הפרטי של רה"מ לשעבר מנחם בגין ז"ל, החליט מרכז מורשת בגין לפנות ללשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית בישראל בדרישה לבירור מעמיק ובחינת צעדים אישיים לגביו.

ראש מרכז מורשת בגין, הרצל מקוב, אמר כי "רכס רמס בצורה גסה את המשמעות הבסיסית של המושג הנקרא "אתיקה רפואית". באופן אירוני - הרופא שמציג את הדברים הוא האיש שעמד בראש לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. אחד המקומות היחידים בהם אזרח חש עד כה בטוח - הוא מול רופאו האישי - כעת נראה כי המצב השתנה. הדברים דורשים בחינה של הדברים ועל כן החלטנו לפנות ללשכת האתיקה על מנת לעצור את המדרון החלקלק שעלול להתפתח כאן".

במהלך השידור אתמול, התייחס פרופ' רכס למצבו הרפואי והנפשי של בגין. רכס, שהיה בימים ההם רופא צעיר שנמנה על הצוות הרפואי שטיפל בבגין, חשף בדבריו באופן ברור מידע פרטי רפואי אודותיו ואף מנסה לנתח על סמך זאת את התנהלותו ותיפקודו כראש ממשלה. במרכז מורשת בגין דורשים מלשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית לזמן את פרופ' רכס לבירור מעמיק בנושא ובחינת צעדים אישיים לגביו.

מקוב הוסיף כי "כל מי שהקשיב אמש לדבריו של פרופ' רכס - צריך הבוקר לחשוש. לראשונה, באופן פומבי נחשף מידע רפואי אישי באופן גלוי על ידי רופא בישראל. באופן אירוני, הרופא שמציג את הדברים הוא האיש שעמד בראש לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית. הוא גם יצר מצג שווא בעיני הציבור כאילו היה רופאו האישי. ידוע כי הפרטיות בישראל בשנים האחרונות נפגעת שוב ושוב, על ידי הקלטות, מצלמות מרושתות ועוד. אחד המקומות היחידים בהם אזרח חש עד כה בטוח הוא מול רופאו האישי. כעת נראה כי המצב השתנה. הדברים דורשים בחינה של הדברים ועל כן החלטנו לפנות ללשכת האתיקה על מנת לעצור את המדרון החלקלק שעלול להתפתח כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully