וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת כאן המריאה לז'נבה, ובלשכת רה"מ דנו בעתיד התאגיד

18.6.2018 / 16:08

כשברקע הכרעת נתניהו הצפויה על ביטול כוונתו הוותיקה לפצל את התאגיד, זאת על מנת לרצות את ארגון השידור האירופאי, מנכ"ל ויו"ר התאגיד טסו לשוויץ לסדרת פגישות עם ה-EBU שנקבעה מראש. בתוך כך, נתניהו משיב לרגב: "נפעל לפי כללי האיגוד"

נטע ברזילי אירוויזיון האירוויזיון TOY. AP
נטע ברזילי אירוויזיון האירוויזיון TOY/AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (שני) בלשכתו דיון מכריע בשאלת חוק פיצול התאגיד, זאת בצל ההכנות לקיום האירוויזיון בישראל. בפגישה השתתפו שר התיירות יריב לוין, שרת התרבות והספורט מירי רגב, שר התקשורת איוב קרא, היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט ואחרים.

הפגישה נערכה כאשר ברקע איום ישיר של איגוד השידור האירופאי (EBU) לביטול האירוויזיון בישראל במידה ויאבד תאגיד כאן את זהותו כגוף שידור המשדר גם חדשות.

בדיון שהתקיים נבחנו סוגיות משפטיות שונות שעלו בנושא שידור תחרות האירוויזיון בישראל, ולפי שר התקשורת איוב קרא "רה"מ ביקש לבחון כמה עניינים הקשורים בשידור התחרות בטרם תתקבל החלטה בנושא". למרות נוכחותה של שרת התרבות מירי רגב בישיבה, חזר שר התקשורת על המסר שיוצא מלשכת רה"מ בימים האחרונים לפיו "לא תהיה שום התערבות בתכנים ובאופי התחרות".

כזכור, רק בסוף השבוע פורסם כי רגב הביעה ביקורת על אופן הגשת הניקוד של לוסי איוב בתחרות שהתקיימה השנה בליסבון, אשר השמיטה את המילה ירושלים ובירכה גם בשפה הערבית. בנוסף, ב"החדשות" פורסם כי רגב הורתה לשלב בקטעי המעבר בתחרות קטעים אשר "יראו את פניה היפה של ישראל", למרות שהדבר כלל לא מצוי בתחום סמכותה. בתום הדיון השיב נתניהו לרגב והבהיר כי "הממשלה תפעל על-פי הכללים של איגוד השידור האירופי EBU".

נתניהו בפתח ישיבת ההמשלה: "נפעל נגד התבססות איראן בכל מקום בסוריה". אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי

בסוף השבוע הצהיר לראשונה ארגון EBU באופן מפורש כי אם חוק פיצול התאגיד ייכנס לתוקף, ייתכן כי יבטל את חברות ישראל בארגון - צעדי שמשמעותו ביטול האירוויזיון בישראל. ההודעה במכתב ששלחה הנהלת הארגון למנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ ויו"ר התאגיד גיל עומר.

"אנחנו לא מכירים אף ארגון שידור ציבורי שמפעיל ארגון חדשות כישות נפרדת לחלוטים עם מינהל נפרד", כתב מנכ"ל הארגון ולמעשה חזר על תקנון הארגון הקובע כי חברות בארגון ניתנת רק לגופי ברודקאסט.

בתוך כך, היום המריאו לז'נבה, שם שוכן מטה ה-EBU הנהלת תאגיד השידור, בכללה המנכ"ל היו"ר וכן בכירים נוספים - לסבב פגישות בנושא ארגון והפקת התחרות בישראל. בתאגיד מציינים כי הפגישות נקבעו מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מכתב ששלח האיגוד האירופי לתאגיד. סריקה
מתוך מכתב האיגוד לכאן/סריקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully