וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מן הון להון: בכאן רוצים שהעובדים יידעו לדבר ערבית

17.7.2018 / 12:42

מעל 50 עיתונאים מהתאגיד ישתתפו בקורס מיוחד ללימוד השפה הערבית שיתפרש על פני מספר חודשים. יוזמיו: "החברה הערבית נמצאת בתת ייצוג תקשורתי חמור - פחות מ-2% מכלל הסיקור החדשותי". צ'יקו מנשה, עומר בן רובי ואסף ליברמן כבר עם מחברת ועט

קורס בערבית של כאן. גל זרביב,
קורס בערבית של כאן/גל זרביב

לראשונה: לימוד השפה הערבית בכאן. "יוזמות קרן אברהם", ארגון יהודי-ערבי הפועל לקידום חיים משותפים ושוויון ליהודים וערבים אזרחי ישראל, פתח לראשונה קורס בשפה ובתרבות ערבית לסגל תאגיד השידור הישראלי - כאן. קורס דומה התקיים בשנה האחרונה בידיעות אחרונות.

בקורס משתתפים מעל 50 אנשי חדשות ומדיה מהתאגיד, בהם צ'יקו מנשה, המשנה למנהל חטיבת החדשות; עומר בן רובי, מנהל כאן רשת ב'; יובל גנור, מנהל כאן גימל; המגישים אסף ליברמן ואמיר בר שלום; הקרייניות נאוה סביון ואיריס לביא; כתבים, עורכים, מפיקים, תחקירנים ובעלי תפקידים רבים נוספים.

הקורס יתפרש על פני 20 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד ובהנחיית מורה שערבית היא שפתה הילידית, כולל גם סיור שטח וחשיפה לתכנים ודמויות ציבוריות בולטות בנושאי חברה, כלכלה, תרבות, היסטוריה וחינוך מתוך הזווית וההקשר הייחודים לחברה הערבית. הקורס מועבר כחלק אינטגרלי ממיזם "המדיה מרחב משותף" שפיתח הארגון ואותו הוא מוביל עם סיורים לעיתונאים בישובים ערבים, מפגשים עם מנהיגים ודמויות מפתח בחברה הערבית ועוד.

יוזמיו אומרים כי מטרת הקורס, שיתמקד בשפה ובתרבות הערבית היא להנגיש וליעל את סיקור החברה הערבית ובתוך כך להגדיל את היקף החשיפה של החברה הערבית בתקשורת העברית. לדברי אמנון בארי-סוליציאנו וד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"לים שותפים של "יוזמות קרן אברהם": "החברה הערבית שחלקה באוכלוסיית ישראל עולה על 20%, נמצאת בתת ייצוג תקשורתי חמור - פחות מ-2% מכלל הסיקור החדשותי". עוד הוא מוסיף כי "משיחותינו עם מערכות נוספות במדיה העברית הגענו למסקנה כי במקרים רבים קיימת הנכונות והרצון הטוב להרחבת היקף סיקור החברה הערבית. אולם, אנשי תקשורת רבים נתקלים ב במחסום שהוא לעיתים מעשי ולעיתים פסיכולוגי בגלל הבדלי השפה, הריחוק הגיאוגרפי הנתפס ועוד".

צ'יקו מנשה משנה למנהל "כאן חדשות": "הקורס הושק בהצלחה רבה וזכה לביקוש מרשים בקרב העובדים שמשקיעים בכך מזמנם וכספם. טבעי בעיני שכאזרחים בישראל נוכל לדבר את השפה הערבית, לבטח כאשר אנחנו עובדים כתף אל כתף עם עובדי החטיבה הערבית 'מכאן' בתאגיד השידור הישראלי- כך שהרווח לעובדים יהיה כפול: גם במקום העבודה, וגם בחיים בישראל בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully