וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת השקשוקה של ידיעות: כך מתגייסת הקבוצה לשווק את ליהיא לפיד, ולא רק

17.7.2018 / 15:02

ידיעות נרתמה לקדם את ספרה של ליהיא לפיד, בעלת טור בקבוצה, שיצא בידיעות ספרים. האמצעים: כתבת שער ב"לאשה" וביקורת מפרגנת של ענת לב-אדלר ב"24 שעות". ויש הנחה לחברי מועדון: לפיד עצמה שיבחה ספר שהוציאה לב-אדלר לפני שנה. ואם חשבתם שמעגל הקסמים נסגר פה, טעיתם

ליהיא לפיד על שער "לאשה". סריקה
ליהיא לפיד על שער שבועון "לאשה" שיצא אתמול/סריקה

מי אמר שבידיעות לא מפרגנים אחד לשני: על שער שבועון "לאשה", מבית ידיעות אחרונות, שיצא אתמול (16 ביולי), מככבת ליהיא לפיד, בעלת טור ברשת "ידיעות תקשורת" ואשת הפוליטיקאי יאיר לפיד שהיה במשך שנים בעל טור בעיתון ונחשב גם כיום מאותרג מעל דפי העיתון. הראיון איתה בשבועון מקדם את הספר החדש שהוציאה, "אמא של חייל" שיצא בהוצאת ידיעות ספרים. "אסופת מאמרים מרגשים" - כך מכונה הספר בכתבה.

לפיד זוכה למחמאה בשל משהו שמידת ההישגיות או המקוריות שלו שנויה במחלוקת: "לפיד היתה אחת הכותבות הראשונות בארץ שטענה כבר לפני 15 שנה: יש מחיר נפשי שאנחנו משלמות בבואנו להיות גם אמהות וגם נשים עובדות". בנוסף, בתחילת העיתון מצויין כי ליהיא עצמה "יודעת למקסם את הנתונים (המצוינים!) שלה". יצויין כי מוזכר בגוף הכתבה שלפיד היא בעלת טור ב"ידיעות תקשורת".

ביקורת חיובית של ענת לב-אדלר, עיתונאית ידיעות אחרונות, על ספר שיצא בידיעות ספרים שכתבה ליהיא לפיד, כותבת טור בידיעות תקשורת. צילום מסך
ביקורת חיובית של ענת לב-אדלר, עיתונאית ידיעות אחרונות, על ספר שיצא בידיעות ספרים שכתבה ליהיא לפיד, כותבת טור בידיעות תקשורת/צילום מסך

"גם שימושי וגם מרגש"

זה לא הדרך היחידה שבה קבוצת ידיעות אחרונות התגייסה לשווק את ספרה החדש של לפיד. במקביל לפרגון ב"לאשה", אתמול (שני) פירסמה ענת לב-אדלר במוסף "24 שעות" על המדריך החדש של לפיד, והוא הוגדר בכותרת המשנה כספר "שמצליח להיות גם שימושי וגם מרגש". עוד כתבה לב-אדלר: "לליהיא לפיד, שהיא לא רק כותבת אלא גם צלמת, יש את היכולת ללכוד בעין רגישה ומדויקת את תמצית הרגעים היומיומיים ביותר שלנו, ולתרגם אותם למילים אישיות וקולעות עבור הקוראות שלה. כך עם הטור שהיא מפרסמת כבר שנים רבות במקומוני 'ידיעות תקשורת' (כן, אצלנו), וכך גם עם הספרים שהיא כותבת".

לב-אדלר היא עורכת המדור "שעות נוספות" במוסף "24 שעות", עורכת מוסף "פיצוחים" וכותבת ב"זמנים מודרניים", במדור הדעות ובחלקים נוספים בעיתון. היא עצמה הוציאה ספרים ב"ידיעות ספרים", וכך מתקבלת בעיה אתית נוספת - סופרת כותבת ביקורת חיובית על סופרת אחרת שמוציאה ספר באותה ההוצאה לאור.

עוד באותו נושא

בלעדי: מדוע מעבירים שרי לפיד מאות אלפי שקלים ל”ידיעות אחרונות”?

לכתבה המלאה
זמנים מודרניים. סריקה
ראיון עם ענת לב-אדלר ב"זמנים מודרניים" העיתון שבו היא כותבת/סריקה

כך או אחרת, הנה סגירת מעגל קוסמית: באוגוסט בשנה שעברה היתה זו לפיד שפרגנה בטור שלה ב"ידיעות תקשורת" ליומן שבועי שהוציאה לב-אדלר. כך כתבה לפיד בטור באוגוסט 2017: "'מחשבת מסלול מחדש' הוא יומן שבועי שהוציאה הסופרת ענת לב-אדלר (המקסימה, שהיא גם עיתונאית ב'ידיעות אחרונות') שכולו משובץ רעיונות מתוקים לחיים: 'לבחור מחדש את מי את משאירה בחיים שלך ואת מי לא', 'לא לצפות שבן הזוג יהיה התשובה לכל. הוא פשוט לא יכול'".

ליהיא לפיד משבחת את ענת לב-אדלר בטור שלה בידיעות תקשורת. צילום מסך
מעגל קוסמי: ליהיא לפיד משבחת את ענת לב-אדלר בטור שלה בידיעות תקשורת, אוגוסט 2017/צילום מסך

סגירת מעגל קוסמית

לפיד: "'מחשבת מסלול מחדש' הוא יומן שבועי שהוציאה הסופרת ענת לב-אדלר (המקסימה, שהיא גם עיתונאית ב'ידיעות אחרונות') שכולו משובץ רעיונות מתוקים לחיים"

זו לא הפעם היחידה שבה ספר או יצירה של ענת לב-אדלר עצמה זכו לאייטמים חיוביים בעיתון שבו היא עובדת. כך, למשל, במרץ השנה, במוסף "זמנים מודרניים" שבו כותבת לב-אדלר עצמה, הופיעה כתבה מפרגנת בעקבות קולקציית בגדים ופריטים ברשת גולף שעליהם מודפסים משפטים של לב-אדלר - אשר נעשו בשיתוף פעולה עמה, ככל הנראה בתשלום. גם באתר גולף משתמשים בלב אדלר לטובת שיווק הקולקציה. המשפטים של לב-אדלר הוצגו כ"מעוררי השראה", לב-אדלר הוצגה כמי שכתבה ספרים "מצליחים", וזכתה גם למחמאה "המחוייבות של לב-אדלר לקהל שלה תמיד מרשימה ומעוררת השתאות". יצויין כי בכתבה ניתן גילוי נאות בולט במשנה שלב-אדלר היא כתבת ועורכת בידיעות אחרונות.

וזה לא הכל. באוגוסט 2013 פורסם במוסף "זמנים מודרניים" ראיון עם לב-אדלר, בעקבות הספר "כותבת ומוחקת אהבה" בהוצאת ידיעות ספרים. המראיינת היתה שיר-לי גולן, שאמנם ציינה בכתבה כי אדלר היא "העורכת של כותבת שורות אלה", אולם גם קיומו של פרסום עם גילוי נאות מעורר תמיהות כשמדבור בכתבת שמראיינת את העורכת שלה.

לאישה. סריקה
ביקורת חיובית על ספר של ענת לב-אדלר ב"לאשה"/סריקה

באותו חודש פורסם גם בשבועון "לאשה" מבית ידיעות אחרונות ביקורת נלהבת של ענת בר-לב אפרתי על הספר "כותבת ומוחקת אהבה" של לב-אדלר, שהגדירה אותו כ"ספר קריא וסוחף", ובנוסף לב-אדלר הוצגה ככותבת "סדרת ספרי הדרכה מצליחה". ואילו ביוני 2016 זכתה לב-אדלר לפירגון בעמודים היומיים של העיתון שבו היא עובדת, בעקבות זכייתה בפרס אח"י על הספר. אמנם צויין שהספר בהוצאת "ידיעות ספרים", אבל לא צויים בידיעה כי לב-אדלר היא עיתונאית בידיעות אחרונות - היא הוגדרה כ"עיתונאית", מבלי לפרט באיזה עיתון.

זמנים מודרניים. סריקה
ידיעות היומי מפרגן לכותבת שלו, מבלי לציין שהיא כותבת בעיתון/סריקה

בידיעות אחרונות בחרו שלא להגיב לדברים. תגובתה של ענת לב-אדלר לא התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully