וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל צפיר מציגה: לבחור נכון - בשביל עצמה כמובן

23.7.2018 / 11:10

מיכל צפיר הביעה בתכניתה בערוץ עשר זילזול כלפי איום יוניברסל לתבוע את דורון מדלי בטענה להפרת זכויות יוצרים, רק שכחה להזכיר כמה מהקשרים המקצועיים והאישיים שלה ושל בעלה יואב צפיר עם מדלי. ערוץ עשר: "צפיר הייתה צריכה לתת גילוי נאות"

מיכל צפיר. ניר פקין
מיכל ויואב צפיר/ניר פקין

דיאטת כסאח לאתיקה: מגישת ערוץ עשר, מיכל צפיר, ניסתה בשבוע שעבר בתכניתה "לבחור נכון" להכשיר את התנהלותו השנויה במחלוקת של יוצר השיר "Toy", דורון מדלי, בעקבות טענות חברת יוניברסל כי הפר זכויות יוצרים, זאת מבלי לתת גילוי נאות כנדרש לקשרים העזים עם מדלי שלה ושל בעלה, הן אישית והן מקצועית. בתגובה לפניית וואלה ברנז'ה, בערוץ עשר אמרו כי צפיר היתה צריכה לתת גילוי נאות על קשריה עם מדלי.

בתחילת החודש, נחשף בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת 12 כי תאגיד המוזיקה האמריקאי הענק יוניברסל הגיש בחודש שעבר מכתב התראה חריף לפני תביעה ליוצרי השיר "Toy", דורון מדלי וסתיו בגר. על פי טענות עורכי הדין של יוניברסל חלק מהשיר הועתק מלהיט הווייט סטרייפס, "Seven Nation Army", משנת 2003, שזכה בגראמי. חשיפת האיום בתביעה העלתה את החשש שתיפסל זכיית השיר ובהמשך אף תבוטל האפשרות לקיים את תחרות השירה בארץ בשנה הבאה, מכיוון שתקנון האירוויזיון קובע שהשיר הזוכה חייב להיות מקורי.

דורון מדלי. אור גפן,
דורון מדלי/אור גפן

בתכנית "לבחור נכון" בערוץ עשר ששודרה בשבוע שעבר, אירחה המגישה מיכל צפיר את הדר גלר, שהוצגה כמומחית בתחום זכויות היוצרים, שטענה כי השיר של הווייט סטרייפס שאב השראה מנעימה קלאסית משנת 1875 של אנטון ברוקנר, ועוד טענה כי אין מדובר בהפרת זכויות יוצרים. מיכל צפיר לא הסתפקה בשאלות אובייקטיביות בלבד, אלא נראתה גם כמי שמאמצת את דעת האורחת, ואמרה בין השאר: "אנחנו מדברים בעצם על הדרמה שמתחוללת סביב השיר `Toy`, שזכה באירוויזיון ואז הואשם באיזושהי גניבה בעיבוד. ובעצם אנחנו כאן אומרים עוד הרבה קודם, שנים קודם, הכל מזכיר איזושהי יצירה, נכון? שהיצירה הזאת היא בעצם נחלת הכלל, זכותנו".

לאחר שגלר אמרה כי "מדובר במכתב, לא מדובר בתביעה", הגיבה צפיר במילים שהפגינו זילזול כלפי המהלך של יוניברסל: "אה, מכתב, זה כל הסיפור?". בכך נראתה צפיר כמקטינה את משמעותו החריפה של מכתב התראה שלפני תביעה מצד חברת הענק יוניברסל.

בהמשך היה רגע מביך במיוחד שבו צפיר נאנחה ואמרה: "אוי, מה נעשה, לאן נגיע כדי לחפש כותרת? כי האמת היא שנודף מזה איזשהו ריח צהוב", ובמהלך דבריה הפגינה הבעות ביטול באנחה ובעיוות פניה.

עוד באותו נושא

סכנה לאירוויזיון בישראל? "השיר `Toy` מועתק"

לכתבה המלאה
נטע ברזילי אירוויזיון האירוויזיון TOY. AP
נטע ברזילי/AP

לאורך כל 7 וחצי דקות האייטם נמנעה צפיר מלתת גילוי נאות לקשרים הארוכים והמשמעותיים שלה ושל בעלה, יואב צפיר, הן במישור האישי והן במישור המקצועי. בנוסף להיותו של מדלי חבר של משפחת צפיר, הוא הרבה לשתף איתו פעולה מקצועית, לרבות במסגרת הופעת נטע ברזילי עם השיר "Toy" באירוויזיון, שצפיר ביים. צפיר הוא בכיר בטדי הפקות, שהעסיקה את מדלי בין השאר כמנהל אמנותי של "כוכב נולד". צפיר וטמירה ירדני היו חלק מהועדה בתאגיד שבחרה בשיר "Toy" כנציג ישראל לאירוויזיון. טדי הפקות מנהלת את נטע ברזילי, וסביר בהחלט שהכנסותיה ייפגעו באופן משמעותי אם יוניברסל תמשיך במהלכים משפטיים כנגד מדלי ואם תדרוש ותוביל להוצאת צו מניעה על כל שימוש בשיר. בנוסף לכך, מיכל צפיר עצמה היתה חלק מהמשלחת הישראלית לאירוויזיון.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מיכל צפיר היתה צריכה לתת גילוי נאות על קשריה עם מדלי. נדאג שדבר זה לא ישנה". מיכל צפיר לא הגיבה לפניות החוזרות מצד וואלה ברנז'ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully