וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל"י 'פוצצו' הקרנה של ערוץ 8

לי-אור אברבך

27.1.2006 / 14:47

חברי ארגון הבימאים והתסריטאים מנעו פרמיירה של ערוץ 8 ביום ו' בת"א. עמית ליאור: "זו תחילת שבוע ההתנתקות מ-HOT"

ארגון הבימאים והתסריטאים, תלי, מנע היום (ו') הקרנה חגיגית של הסדרה "בחזרה לתחתית" של ערוץ 8. הארגון מציין את "שבוע התנתתקות מ-HOT", בעקבות הסכסוך על רגע אי תשלום תמלוגים ליוצרים.

כ-60 יוצרים לבושים אדום, הגיעו למרכז עינב בתל אביב, כשהם נושאים שלטים. במרכז היתה אמורה להתקיים הקרנה של הסדרה "בחזרה לתחתית" אחר הצהריים. היוצרים נעמדו באולם כשהם נושאים שלטים ומנעו את תחילת האירוע. לאחר שאיפשרו להם להשמיע את דבריהם, הם נותרו במקומם ולא פינו עצמם עד אשר הובטח להם על ידי מנהל ערוץ 8, סיני אבט, כי לא תתקיים ההקרנה. הנהלת מרכז עינב, הזמינה למקום שוטרים, אך לא בוצע אף מעצר.

במהלך ההפגנה קראה לעבר המפגינים עורכת הסדרה, תימי לוי סלע, כי המפגינים, ובראשם דורון צברי ועמית ליאור, פוגעים "בה אישית," בעוד היא עצמה "חברה בתל"י". יש לציין, כי בהקרנה לא נכח אף נציג מ-HOT.

"מי שנפגען הם יוצרי הסדרה", אמר לוואלה! ברנז'ה מנהל ערוץ 8, סיני אבט, "באנו לחגוג אחרי הכל וזה לא הסתייע. דרך המאבק מאוד מצערת, יש משהו פגום בכך שמאבק על פני התרבות הישראלית נעשה באופן לא תרבותי". לדברי אבט, ערוץ 8 אינו צד בעניין והמאבק הוא נגד HOT. לטענתו, כבר לפני יומיים ידע על ההפגנה הצפויה וניסה לשכנע את מארגניה לבטלה, אך ללא הועיל.

לאחר שהתפזרו המפגינים, החליטו בערוץ 8 להודות ליוצרי הסדרה בכל מקרה על עבודתם ולזמנם לבמה במחיאות כפיים.

"זהו אקט של מרי אזרחי", אמר לוואלה! ברנז'ה יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור, "במהלך השבוע יתקיימו עוד כמה וכמה הפגנות במקומות שונים ולא נאפשר שום פרימיירה של HOT - עד שהכבלים יהיו מוכנים לשבת איתנו על גובה התמלוגים ולא על אם בכלל לשלם לנו. פתחנו בשבוע התנתקות מ-HOT שיסתיים ביום שישי בבארבי ב-12". לדברי ליאור, ידאג הארגון לשלוח לכל המוזמנים די.וי.די של הסדרה לביתם.

מ-HOT נמסר: "המקרה שארע היום מצער מאוד, התנהלות תל"י הפכה להיות דורסנית, אגרסיבית ולא מכובדת, ודווקא מול HOT, גוף השידור שהשקיע בשנה האחרונה מעל 200 מיליון שקל ביצירה הישראלית המקורית. אנו מנסים להגיע להסכם עם ראשי הארגון זה חודשים רבים, אך לצערנו הם מעדיפים לנהל קרבות פומביים במקום מו"מ שיביא לפתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully