וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לשלום הילד יוצאת נגד פרסומת 'צ'יפסי'

אלכסנדר כץ

24.4.2006 / 14:12

דורשת מנציב תלונות הציבור ברשות השנייה להוריד פרסומת המציגה ילד כ'פלייבוי'. הפרסומת הספיקה לרדת בינתיים משידור

מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, פנה אתמול לנציב קבילות הציבור ברשות השנייה, ודרש להוריד את הפרסומת ל"צ'יפסי" של אסם, בו נרמז לטענתו של קדמן על סיטואציות מיניות.

קדמן מאיים כי יפנה לבג"ץ במידה ותביעתו לא תענה, אולם נכון להיום הפרסומת, שהופקה על ידי מק'אן אריקסון, כבר אינה משודרת, לאחר שהורדה מהאוויר ביום שבת.

קדמן מתפלא על אישור הפרסומת המקוממת כדבריו: "ילד צעיר משחק תפקיד של "פלייבוי" ומקבל לביתו "משלוח" של שתי צעירות ("שפנפנות"?) והכל כדי למכור עוד שקית של צ'יפס... העמדה של ילדים בסיטואציות מיניות או מה שמדמה ואפילו מרמז עליהן, יש בו חריגה מכל כללי האסור ומותר בפרסומת".

קדמן ספקן לגבי התייחסותו של הנציב: "אני יכול לנחש את התשובה על כך שאני חסר חוש הומור וכי מדובר בפרסומת שנועדה לבדר ולשעשע. הורים שפנו אלינו בכתב ובעל פה לא סברו כי יש כאן הומור כלשהו".

למשרד נציב תלונות הציבור הגיעו תלונות של אזרחים שיוצאים נגד הפרסומת. הנציב גיורא רוזן, מסר לוואלה! ברנז'ה כי "ליבי נחמץ מאד מהפרסומת הזאת". מחר אמורה להתפרסם המלצתו של רוזן, שבשלב זה יוכל נציב תלונות הציבור להזהיר את הרשות והזכייניות מהעלה חוזרת של הפרסומת בעתיד. בכל מקרה יש לציין כי גם כך בידי הנציב הסמכות להמליץ על הורדת פרסומות, אבל אינו יכול לכפות זאת על הרשות או הזכייניות.

"ידענו שיש בעייתיות קלה"

באסם בחרו לתת למשרד הפרסום מק'אן אריקסון, להגיב. ממק'אן נמסר בתגובה כי "מדובר בסרט פרסומת המיועד לשווק צ'יפס מופחת שומן לקהל של צעירים ונוער. בחרנו לעשות זאת באמצעות פנייה לרגשות של הומור וכיף. אין בתכני הסרט שום אלמנט שיש בו יסוד לפגיעה באופן מכוון – כל המפרש זאת אחרת, עושה זאת על סמך פרי דמיונו בלבד".

שלא לייחוס, מסר גורם במשרד הפרסום כי מלתחילה "ידענו שיש בעייתיות קלה, אולם לא האמנו שהיא תמשוך עד כד כך אש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully