וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבריטים נלחמים בפשע מהספה בבית

14.5.2006 / 12:02

ערוץ חדש בטלוויזיה הבריטית מקרין תמונות ממצלמות מעקב הפרושות ברחבי לונדון. כל תושב שמבחין בהפרת סדר מודיע למשטרה

חלמתם להיות גיבורי היום וללכוד פושע? עכשיו ניתנת הזדמנות שכזו לתושבי אזור ה"ווסט-אנד" ב[[לונדון]]. המשטרה, בשיתוף עם תחנת טלוויזיה מקומית החליטו להעלות לאוויר ערוץ מיוחד דרכו יצפו האזרחים בנעשה ברחובות העיר ויוכלו לדווח למשטרה במקרה של פשע או הפרת סדר.

אל הערוץ מחוברות לא פחות מ-400 מצלמות אבטחה הפרושות ברחובות לונדון. המצלמות מקרינות את התמונות למסך הטלוויזיה שמראה בכל פעם מספר מוקדים מתוך 400 האפשרויות ומתחלף בכל חצי דקה. כל צופה שיבחין במשהו חשוד יוכל להיכנס לאתר מיוחד ולשלוח מייל למשטרת לונדון על הפשע שבוצע ותועד במצלמות המעקב.

"מטרת הערוץ היא לשים את כל אחד מהדיירים בחזית המאבק בפשיעה" אומרים במשטרה ואפילו מצאו סיסמא לפעילות הייחודית: "נלחמים בפשע מהספה בבית". גורמים במשטרה אמרו לסוכנות הידיעות AFP, כי "זאת הפעם הראשונה בה מוסדרת דרך לאזרחים לסייע למשטרה לאתר הפרות סדר בצורה שתאפשר טיפול מיידי. לאזרחים חשוב ששכונתם תהיה שקטה ובטוחה, וככה אנחנו מסייעים אחד לשני".

לעומת זאת, ארגוני לזכויות אדם טוענים, כי הערוץ החדש יאפשר לאזרחים לרגל אחר שכניהם, להפריע בביצוע פעולות בסיסיות ולהטריד אחד את השני. לעומת זאת אומרים במשטרה, כי המצלמות מוצבות במקומות מרכזיים שנותנים את אותו מראה שנקבל אם נלך ברחוב. כמו כן הדגישו במשטרה כי אין אפשרות להקליט את התמונות שמתקבלות מהמצלמות ולא ניתן לכוון את המצלמה לכיוונים מסוימים.

הערוץ המיוחד פתוח כעת ב-20,000 בתי אב בלונדון, תמורת מחיר מיוחד של 30 שקלים בחודש. המנויים מקבלים גם גישה לאתר האינטרנט של המשטרה והנחה כספית על שימוש ברשת האלקטרונית. לונדון נחשבת לבירה העולמית של מצלמות מעקב במעגל סגור ועל פי ההערכות, 10% מכלל מצלמות המעקב במעגל סגור בעולם, נמצאות בממלכה הבריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully