וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירל פאוור

27.6.2006 / 15:58

חשבתם שגאנה היא ההפתעה הגדולה של המונדיאל? טעיתם. יותר נשים מאי פעם צופות בטורניר העולמי והמפרסמים מבכים את הפספוס

מספר שיא של נשים צופה במונדיאל הנוכחי, אבל לא כולם ידעו להעריך את גודל התופעה, ועתה מפרסמים רבים שכיוונו לקהל יעד של גברים בלבד, נותרו מאוכזבים. יותר ממיליארד דולר הוצאו על ידי מפרסמים שונים לקראת המונדיאל, אבל רבים מהנושאים עוסקים במכוניות, בירה, ועוד נושאים הפונים לקהל הגברי.

נתונים מרחבי העולם מצביעים על כך ש-39 אחוזים מהצופים במשחקי המונדיאל הן נשים, מספר השווה לזה שהיה לפני 4 שנים, בגביע העולמי ביפן ובדרום קוריאה, אך ההערכות הן שהמספר יעלה ככל שהטורניר יגיע לשלביו המאוחרים.

"זו תופעה חדשה שלא הוערכה כראוי", אמר מוריס לוי, מראשי אחד ממשרדי הפרסום הגדולים בעולם, "ללא ספק, פיספסנו הזדמנות יקרה".

ריצ'רד פינדר, פרסומאי נוסף, אמר: "האם חשבנו על הצד הנשי במונדיאל הנוכחי? האם התייחסנו לכמות הנשים הצופות בו? אני חושב שלא. זה דבר שיהיה חייב להשתנות בגביע העולמי הבא".

ההתעניינות ההולכת וגוברת של הקהל הנשי בכדורגל ובמונדיאל קיבלה ביטוי עצום בדרום קוריאה, כשבמהלך משחקה של הנבחרת הלאומית מול טוגו 51 אחוזים מהצופים היו נשים. גם בקרואטיה נרשמה עלייה תלולה. במונדיאל 2002, 20 אחוזים מכלל הצופים הקרואטים היו נשים, השנה כבר נרשמו 42 אחוזים. ההתעניינות של בנות בריטניה היא לא חדשה, והן היוו 47 אחוזים מתוך 14.4 מיליון האנשים שצפו במשחק בין אנגליה לשבדיה.

30 מיליארד יצפו במונדיאל

המונדיאל הנוכחי צפוי לשבור את שיאי הצפייה העולמיים. מספר של כ-7 מיליארד צופים אמור להרשם בתום הטורניר, כשהשיא הקודם, 28.8 מיליארד, שנרשם במונדיאל 2002 ישבר.

דומיניק שמיד, מראשי החברה המוכרת את זכויות השידור על המונדיאל מטעמה של פיפ"א, אמר: "השיאים של 2002 ישברו ובמדינות מסויימות הם נשברים בכל יום מחדש. לא מדובר רק במדינות שהנבחרות הלאומיות שלהם משחקות בטורניר".

במשחק בין פרגוואי לאנגליה לדוגמה, צפו 62.9 מיליון סינים, יותר מכלל האוכלוסייה של שתי המדינות המתמודדות. משחק הפתיחה של נבחרת ברזיל נצפה על ידי 60.5 מיליון צופים במדינה הדרום אמריקאית, והשני על ידי 54.5 מיליון. בשני המקרים מדובר היה בכ-90 אחוזי רייטינג. המשחק בין ארגנטינה למכסיקו בשמינית הגמר משך 6.7 מיליון צופים ברחבי ארה"ב.

בנוסף לנתונים הללו, סיפר שמיד ש-1.1 מיליארד אנשים צפו בגמר המונדיאל לפני 4 שנים, כרבע מכלל האוכלוסייה העולמית. "אני לא יודע בדיוק כמה אנשים יראו את הגמר השנה, אבל אנחנו צופים שמספרם יהיה גבוה יותר".

עוד סיפר הבכיר כי טורקמניסטן היא המדינה היחידה מבין 207 החברות בפיפ"א בה לא משודר המונדיאל, אבל הוסיף כי אזרחי הרפובליקה הסובייטית לשעבר יכולים לקלוט את השידורים ממדינות שכנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully