וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריחים הפי אנד?

ענת קם

2.8.2009 / 1:45

הדיונים המרתונים בין האוצר לרשות השניה ולבעלי ערוץ 10 למציאת פתרון למשבר הערוץ ימשכו גם הבוקר. על הפרק: החזרת חובות עבר ותשלום דמי הזיכיון

נציגי משרדי האוצר, התקשורת והרשות השנייה נפגשו אמש (מוצ"ש) לפגישת הכנה לפני הפגישה האחרונה עם נציגי ערוץ 10, בה ינסו הצדדים למצוא פתרון שיאפשר את הארכת זיכיון ישראל 10 וימנע את פרסום המודעות על המכרז. הצדדים בחנו את האפשרויות השונות לפריסת חובות ערוץ 10. בתום הפגישה סוכם כי כל הצדדים יבחנו אם ההסדרים אפשריים, בעיקר מבחינה משפטית. היום בשעה 11:00 תתקיים פגישה נוספת יחד עם נציגי ערוץ 10 שעשויה להכריע את גורל הערוץ.

הסוגיות העומדות כרגע במחלוקת בין הצדדים הן החזרת חובות עבר בתחום התוכן והחזרת חובות דמי זיכיון ותמלוגים. אחת האפשרויות שנבחנות היא הכרה בחלק מ-50 מיליון השקלים שבעלי הערוץ הודיעו כי הם מוכנים להשקיע בתוכן כהחזרת חובות בתחום הסוגה העלית מהשנים 2004-2006. בנוסף, דורשת כעת הרשות השניה מבעלי הערוץ הצגת ערבויות בגובה 30 מיליון שקל להבטחת החזרת חובות התוכן ולאחרונה נבדקה אפשרות כי משרד האוצר יעמיד חלק מהסכום. עם זאת, בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי של הרשות השנייה עו"ד דורון אבני כי העמדת ערבויות כספיות להשקעה בתוכן אינה קבילה משפטית ועד הפגישה ב-11:00 ינסו הצדדים למצוא מתווה שיאפשר זאת במסגרת החוק.

נושא נוסף שמסתמן כי ייפתר ללא בעיות מיוחדות הוא תשלום דמי הזיכיון והתמלוגים, משרד האוצר דורש כעת תשלום מיידי של 12 מיליון שקלים ופריסה של הסכום הנוסף מרגע המעבר לשיטת רישיונות. בעלי המניות בערוץ 10 דורשים כי פריסת חובות דמי הזיכיון והתמלוגים תהיה כחלק מעסקת חבילה שתכלול הקדמה של הרפורמה בתחום השידורים, הכוללת מתן רישיונות לשידורים ותחילת פעילות הגוף הרגולטורי המאוחד, "ברית המועצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully