וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל כבר לא שלנו

10.5.2007 / 20:17

בעוד חודש תפגוש הנבחרת הצעירה את הולנד במשחק הפתיחה של אליפות אירופה, שתעלה לצופים יותר מדי כסף. כמו הקופה אמריקה. לפחות המחאה שלנו נמשכת

ההיסטוריה עוד תחזור (גיל קדרון)

כנראה שמצב השידורים הולך להיות גרוע יותר לפני שישתפר. חברת צ'רלטון, כידוע, מחזיקה בזכויות למשחקי הנבחרת הצעירה ביורו 2007, שיחלו בעוד חודש, הישג שרשמה בזכות חורים ברגולציה, שלא כללו איסור מפורש בנוגע לטורניר שאף אחד לא חשב שנגיע אליו. בצ'רלטון מבהירים שלא יהיה פיי פר ויו, ושהזכויות לא יימכרו לאף ערוץ פתוח. מדובר בשלל שלהם, ואין להם שום כוונה לחלוק אותו עם אף אחד שלא מוכן לשלם על ערוצים ספורט 1 וספורט 2 החדשים. נכון לעכשיו, מתעקשים בצ'רלטון, מי שירצה לראות את משחק הפתיחה מול הולנד בעוד חודש מהיום (חמישי) לא יוכל לרכוש רק אותו, אלא לעשות מנוי לחודש. ובסוף החודש הזה הערוצים של צ'רלטון כבר לא יהיו בחינם.

בעיה נוספת היא שאת שני הערוצים האלה - במסגרת מלחמת גוג ומגוג של הפלטפורמות וערוצי הספורט - יכולים לקלוט רק מנויי הכבלים. ולמרות מו"מ שמתנהל עם חברת הלווין, ייתכן כי בישראל של שנת 2007 הנבחרת הייצוגית של המדינה תשודר בערוץ "לוקסוס", לפלח מאוד קטן ומסוים של האוכלוסיה. משמע, רק בהוט. בכל מקרה, גם אם צ'רלטון יגיעו להסכם שיאפשר לצופי יס לצפות בטורניר ההיסטורי, זה יהיה, כמובן, בתשלום. אכן, מתגשמות כל ההבטחות שהבטיחו לנו על מהפכת השידורים, וכמה שהיא תשפר את חיינו.

במדינה שבה מוכרים את משרד הרווחה ויום העצמאות לאיל הון בעל עבר מפוקפק, אין באמת סיבה להתפלא שגם נבחרת הכדורגל נמכרת בעבור נזיד עדשים. מהיום הנבחרת היא לא של כל אחד מאיתנו, היא שייכת לחברה פרטית בשם צ'רלטון, ומוחזקת כבת ערובה. רוצים להיות חלק מהחוויה הלאומית ההיסטורית? תשלמו, תשלמו. סביר להניח שכשבוע לפני פתיחת הטורניר כמה פוליטיקאים יתעוררו, יביעו שאט נפש, יגידו שהם מחפשים פתרון, יקבלו קצת זמן מסך, ואז אחרי שייכשלו שוב יחזרו לאולפן של צ'רלטון (כן, איתן כבל, הכוונה היא אליך). למישהו יש ספק שההיסטוריה תחזור על עצמה גם הפעם?

דרום אמריקה כבר לא על המפה (דוד רוזנטל)

לפני 16 שנה, כשערוץ הספורט היה בחיתוליו, הוא החל לשדר את משחקי הקופה אמריקה. יותר מעשר שנים שודרו המשחקים בערוץ, עד שקם 5+, ואז עברו השידורים אליו. לפני שבוע התבשרנו שגם השנה ישודרו המשחקים, אך כמה לא מפתיע – בערוץ 5+ לייב. וכן, שוב יש את הנקודה הכואבת, לפיה מנויי הוט לא יוכלו לראות את השידורים, בנושא הזה כבר דשנו והגענו למסקנה שזו איוולת שלא תתואר. מה שמצחיק בעניין הזה הוא ההיגיון של אנשי ערוץ הספורט.

בערוץ הספורט מפחדים פחד מוות מהמושג "זליגת תכנים". תכנו אותם בשמות הגנאי הכי נוראיים שיש, תקללו כל דבר שזז סביבם, רק אל תגידו להם את צמד המלים הזה, שפירושו הפרה בוטה של חוקי מדינה. אבל אם זו לא זליגת תכנים, מה כן? זוהי לפחות תחושתנו האישית. שימו לב איך הם עוקפים את העניין. "משחק הפתיחה ומשחקי חצי הגמר והגמר ישודרו בערוץ 5 וכל השאר ב-5+ לייב". בואו ננסה להבין: אם לפני שנתיים שודרה כל הקופה אמריקה בערוץ בתשלום (5+), הרי שהפעם מנסים בערוץ לשכנע אותנו שיש כאן מעין פשרה: קודם ראיתם הכל בתשלום, עכשיו תראו גם בתשלום וגם בחינם, כביכול. תודה, אנחנו נשמח אם זה יחזור ל-5+. תאמינו לנו, ניקח את האופציה הראשונה. תחזירו? הרי לא תחזירו.

ברור שהתירוץ הקלוש הזה לא ממש משכנע אותנו. קודם ראה כל הציבור, כולל מנויי הוט, ב-25 שקלים, כעת אנחנו מדברים על 55 שקלים (ההנחה הסבירה בעליל היא שלכל מי שירכוש ב-29.90 שקלים יש גם את 5+, שעולה 25 שקלים), ללא מנויי הוט, כמובן. ואל תמעיטו בהנחת הסוגריים, בערוץ רואים ניצחון גדול בכך שמאות אלפים מנויים על 5+ והחזון שלהם הוא שחבילת הספורט החדשה תקצור הצלחה דומה. אם זה יקרה או לא, הכל תלוי בכם.

ולא סיימנו. מה שמרגיז יותר מכל הוא הטיעון הבא: "השידורים נרכשו במיוחד בשביל ערוץ 5+ לייב, שכן אם לא היה הערוץ קיים, לא היינו רוכשים אותם". חלילה, אין פה זליגת תכנים, מה פתאום. פשוט שוברים את הכלים ולא משחקים. אם לא היה לנו 5+ לייב, לא היה לכם קופה אמריקה. הרי מה לא בסדר פה? זכותנו, יש לנו תקציב ואנחנו קובעים מה לקנות ומה לשדר.

לחלקנו הקופה אמריקה היא עניין של מותרות, מכיוון שהמשחקים משודרים בשעות הלילה. אצל אחרים מדובר פה בקייס של ממש. יאיר אלעזר מקיבוץ חצור נולד וגדל בקולומביה. הוא הגיע לארץ לפני יותר מעשר שנים ומרותק למסך בכל פעם שיש שידור של כדורגל דרום אמריקאי, ממשחקים של קולו קולו ועד לדרבי של בואנוס איירס. בשבילו הקופה אמריקה היא מפעל חשוב כמעט כמו המונדיאל, והוא מדבר בשם קהילת אוהבי הכדורגל הדרום אמריקאי בארץ. "זה מאכזב ופוגע שמעבירים לך את המשחק ואתה לא יכול לראות. ככה פתאום לוקחים לך את האפשרות הזו ועל משחקים באמצע הלילה". לאחד מחבריו של יאיר, ממוצא צ'יליאני, אין "יס" בבית. איפה הוא יראה? שאלה טובה.

הציניות של ערוץ הספורט לא יודעת גבולות. בכל פעם שהם יגידו לנו שאצלם הקללה הנוראית שנקראת "זליגת תכנים" לא קיימת, אנחנו נזכיר להם שעד 2005 יכול היה כל בית ישראל לראות את הקופה אמריקה ועכשיו לא. וכן, אנחנו יודעים כי שמענו את זה מספיק פעמים – את משחק הפתיחה, חצי הגמר והגמר ישדרו לנו בספורט 5. כל הכבוד על ההתחשבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully