וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרגל שקנה אותי

וואלה! ברנז'ה

15.1.2009 / 18:21

האוליגרך אלכסנדר לבדב, לשעבר סוכן ה-ק.ג.ב בבריטניה, מנהל מגעים לרכישת 75% מהעיתון הלונדוני Evening Standard

האוליגרך הרוסי אלכסנדר לבדב במגעים לרכישת 75% מההעיתון הלונדוני Evening Standard. אתר טיימס אונליין מדווח כי לבדב, סוכן ק.ג.ב לשעבר, אמר אתמול "זו לא דרכי להרוויח כסף, אבל הייתי רוצה להסביר לציבור שעיתונים הם משהו שעליהם לאהוב ולהוקיר". עוד דווח כי לבדב התחייב לא להתערב בתכני העיתון ולהיות אחראי רק על ההתנהלות הכספית שלו. מגעים לקראת הרכישה כבר החלו עם ויסקאונט רות'רמיר, בעל העיתון באמצעות החברה Daily Mail and General Trust (DMGT).

ב-"טיימס אונליין" מעריכים כי אם המכירה תצא לפועל, תהיה זו רעידת אדמה בשוק התקשורת שתבחן האם התושבים יסכימו שעיתון ותיק ובעל מוניטין יוחזק בידיו של אדם שריגל בעבר נגד בריטניה. ה-Evening Standard הוקם ב-1827 והוא עיתון הערב בתשלום היחיד ששרד בלונדון. העיתון מצוי בקשיים כלכליים והוא צפוי להפיד כעשרה מיליון לירות שטרלינג בשנה הקרובה.

לבדב, 49, עבד כמרגל בשירות הק.ג.ב בלונדון בשנות השמונים תחת הכיסוי של נספח כלכלי בשגרירות ברית המועצות. עם התפרקותה החל לעבוד כבנקאי ואיש עסקים. המגזין "פורבס" העריך את הונו כשני מיליארד לירות שטרלינג ומקורביו סיפרו שהוא מעוניין לחדור לשוק התקשורת האירופה. לבדב ידוע כמתנגד למשטר פוטין-מדוודב במצעות עיתוניו. פעילותו של אחד מהם במוסקבה הוקפאה בשנה שעברה לאחר שנחשד בפרסום רומן שניהל פוטין לכאורה.

רות'רמיר, בעל העיתון מאז 1987, קיבל אישור מדירקטוריון DGMT להגיע להסכמה על מכירה אולם מקורות קרובים למשא ומתן ציינו כי הוא מורכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully