וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידור מפוצל

אמילי גרינצווייג

9.8.2010 / 0:01

בתמיכת יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ אופיר אקוניס יצא חוק רשות השידור מחוק ההסדרים. בראיון לוואלה! ברנז'ה אומר אקוניס: "חוק הבראת השידור הציבורי, לא יכול להיות שיתקיים באבחת חרב"

חוק רשות השידור צפוי לא להיכלל בחוק ההסדרים שיאושר עם פתיחת המושב הבא של הכנסת אחרי החגים. יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס העבירו ביום חמישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו את עמדתם בנושא לפיה יש להוציא את נושא רשות השידור מחוק ההסדרים.

עיקריו של חוק רשות השידור עוסק בשינוי מבני ברשות, כך שמוסדותיה יתמנו באופן מקצועי ושניהולה יהיה כפוף למנגנוני בקרה הדומים ככל הניתן לאלה הקיימים בחברות ממשלתיות. אחת מנקודות המחלוקת העיקריות נוגעות בהחלטה בדבר אופן מינוי דירקטוריון הרשות ועצמאותה מן הממשלה. על פי המוצע בחוק ההסדרים, ועדת איתור תמליץ על מועמדים, אולם הממשלה היא שתאשר מתוכם את ההרכב הסופי של הדירקטוריון.

בראיון לוואלה! ברנז'ה אומר יושב ראש ועדת הכלכלה חבר הכנסת אופיר אקוניס: "חוק הבראת השידור הציבורי, כפי שהוא מובא בחוק ההסדרים, לא יכול להיות שיתקיים באבחת חרב בלי דיון ציבורי. הדבר אינו מתקבל על הדעת והוא גובל במחטף. כיו"ר ועדת הכלכלה איני מקבל אותו. ואני שמח שיו"ר הכנסת הצטרף לדעתי, זה אחד הדברים שיעלו כשנדון במושב החורף על הפיצולים הרבים מחוק ההסדרים".

הוצאת החוק ממסגרת חוק ההסדרים עלולה לגרור סחבת חקיקתית שתעכב את העברתו, בדומה לרפורמת המעבר לשידור ברישיונות?

"לגבי הצעת חוק המעבר מרישיונות לזיכיונות, היינו בסוף החקיקה ומשרד האוצר לא קיבל את התיקונים שהוכנסו, בצדק, בהצעתו המקורית. קיימנו על זה שעות של דיונים יסודיים עם כל הגורמים שכל אחד אמר את דעתו. זה היה אחד הדיונים היסודיים ביותר שעשתה הכנסת בנושאי התקשורת. גם בחוק הרשות לא כל דבר שהממשלה תביא יהיה ראה וקדש. זה התפקיד של הכנסת, לבדוק מה יש בחוק שהוא טוב ואפשר לקדם ומה צריך לדון עליו. מדובר על שידור ציבורי ולא מסחרי, ולהפוך אותו בלי דיון זה דבר לא נכון".

ומה אם ייווצר מצב שבו שהרפורמה תתגבש ותחתם ואילו החוק, שחיוני לה, עדיין ימצא בדיונים?

"ברגע שנסיים את החקיקה, הרפורמה ההסטורית תוכל לצאת לדרך. אני תומך גם בשינוי מבני וגם ברפורמה וזאת למען הציבור שיצפה בשידורי הרשות, השינויים אכן יתקיימו, אך אחרי דיון יסודי. אמרתי פעמים רבות שאיני מקבל את תפיסת המינויים על ידי ועדה ברשות שופט, שתקבע את הרכב הדירקטוריון החדש של הרשות. מדינה לא יכולה להתנהל בכל דבר בוועדה עם רשות שופט, כך לא מתנהלת מדינה מתוקנת. יש דרכים אחרות לבחור את הדירקטוריון הציבורי. זה למשל אחד הדברים שצריך לדון בו. אנחנו מדברים שנים על הרפורמה הנדרשת, לדעתי אנו בשלבים המתקדמים ביותר שלה, יש דיוני מעקב כל הזמן, ויש התקדמות. השילוב של חקיקה יסודית של חוק רשות שידור חדש עם הרפורמה, ישנה את פניו של השידור הציבורי בישראל וזה צריך להתקיים אחרי דיון בכנסת".

בממשלה הקודמת כבר עבר חוק רשות השידור, מדוע לשנותו?

"אנחנו מדברים על שידור ציבורי וממשלה משקפת את עמדות הציבור, אפילו בחוק הנוכחי האופוזיציה מקבלת את נציגיה במליאה. לא כל דבר שהממשלה הקודמת עשתה אנחנו צריכים אוטומטית לקבל. זכותה של ממשלה חדשה להכניס שינויים, זאת אחת הסיבות שהחוק התעכב. השינויים הם נבונים ומידתיים, ועדת האיתור תשקף את כל הזרמים ואני חושב שהייצוג יהיה ייצוג טוב ונכון. שבסופו של רשות השידור תתנהל על ידי מנכ"ל והצוות המקצועי הטוב של רשות השידור".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

איך אתה צופה שהחוק יראה?

"אם לא היה את הדיון היינו מקבלים את עמדת האוצר כפי שהיא. אני רוצה לשמוע מגוון של דעות, של נציגי השידור הציבורי ונציגי הציבור. ואז נחשוב ונסיים אתה החקיקה, אין לנו כוונה לעכב את החוק אלא לקיים דיון מלא".

החזון של ראש הממשלה,הוא שהשידור הציבורי ייצר תכנים ערכיים לאומיים וכן ישדר חדשות בשלוש שפות, מה דעתך?

"אני חושב שאפשר לקיים את הדבר הזה. בזמנו הודעתי שאני מוכן למשוך את הצעת החוק (הצעת החוק לפיה יש לבטל את ערוץ 33 – א.ג) אם ערוץ 33 יהפוך לערוץ הסברה בין לאומי שייראה את ישראל לעולם. שידור בכמה שפות יכול להוות מהפכה אדירה. זאת כאשר בערוץ הראשון עצמו תהיה ישודרו התכנים של ישראל פנימה. אבל כל זה רק אחרי חקיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully