וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדיו חלש

אמילי גרינצווייג

16.7.2011 / 20:55

מנהל קול ישראל הנכנס, מיקי מירו, אוסר על מגישי תוכניות האקטואליה ברשת ב' להשמיע דברי דעה בפתיחת תוכניתם. בכיר ברשות: "מנסים להחזיר את הרדיו עשר שנים אחורה"

מגישי תוכניות האקטואליה של קול ישראל לא יוכלו, החל ממחר בבוקר (א'), לשדר אמירה פובליציסטית בפתח תוכניתם. עד כה נפתחו יומנים ותוכניות אקטואליה ברשת ב' באמירה אישית של המגישים: קרן נויבך, אריה גולן וירון דקל ואחרים.

מדובר בהוראה של מיקי מירו, מנהל קול ישראל החדש שמונה רק לפני מספר ימים, שאוסרת על הבעת דעה אישית בפתח התוכנית. עד היום נפתחו התכניות באמירה פובליציסטית שכללה לרוב גם השמעת ביקורת נוקבת.

לדברי בכירים ברשות, זהו אחד הצעדים הראשונים בדרך להשבת מסמך נקדי, הקוד האתי של רשות השידור שגובש והוחל לראשונה בשנות ה-70, וכן לקיים את והאיזון המיידי בשידורים, עליו החליטה מליאת הרשות באפריל. בדיון בנושא שהתקיים לפני כחודשיים תקפו חברי מליאת הרשות את שידורי האקטואליה ברשת ב' וערוץ 1 ובעיקר את מגישי הרדיו בטענה כי הם נוהגים להשמיע בתוכניותיהם רק צד אחד. חברי המליאה דרשו לאסור ע המגישים להביע עמדות בשידור. בכיר ברשות אמר כי ההוראה החדשה היא: "ניסיון להחזיר את הרדיו עשר שנים אחורה" הגדיר זאת אחד הבכירים ברשות.

בתוך כך, כתבי קול ישראל, יואב קרקובסקי ורן בנימיני, עתידים להפסיק לשמש כמגישי יומני חדשות. גיל ליטמן יועבר מתפקידו כעורך יומן הבוקר.

מרשות השידור נמסר: "בשל יציאתם של חלק מעובדי רשת ב' לחופשות קיץ, חלו כמה שינויים בסידורי העבודה ויחולו שינויים נוספים בשבועות הקרובים. במקביל, החל מנהל הרדיו החדש בהכנסת שינויים למבנה הצורני של רשת ב' בעקבות תלונות של מאזינים. בקרוב יחלו דיונים עם צוותי חשיבה לגבי לוח השידורים החדש של רשת ב' שיגובש בהתייעצויות פנימיות ויובא לאישור מוסדות רשות השידור". את תגובתם של ירון דקל, קרן נויבך ואריה גולן לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully