וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאים הזרים: נחרים ארועים של לשכת רה"מ

אמילי גרינצווייג

22.7.2011 / 4:02

ארגון הכתבים הזרים מוחה על שלושה ארועים מטעם לשכת נתניהו בהם אולצו עיתונאיות להתפשט, להוריד חזיות ולהעביר את חפציהן האישיים שיקוף

העיתונאים הזרים שוקלים להפסיק לסקר אירועים הקשורים למשרד ראש הממשלה. ארגון הכתבים הזרים הוציא היום הודעת גינוי חריפה בעקבות מה שהוא מכנה "הטרדה מתמשכת של עיתונאים זרים המסקרים אירועים תקשורתיים במשרד ראש הממשלה". על פי ההודעה שפרסם הארגון ביומיים האחרונים, בשלוש סיטואציות שונות, הוכרחו עיתונאיות להתפשט, להוריד חזיות ולהעבירן דרך מכונת השיקוף, זאת מול קבוצת עמיתים. בנוסף לכך נטען כי תיקי הכיס שהיו ברשות עיתונאים, שכללו חפצים אישיים, רוקנו בציבור, והועברו למכונת השיקוף.

"סוג כזה של טיפול איננו נחוץ, הוא מיותר, משפיל וחסר תועלת ומרות הבטחות של קציני הביטחון, נראה כי למשרד ראש הממשלה אין רצון להפסיק את האירועים הללו". נכתב בהודעת העיתונאים הזרים. בעקבות זאת הודיע הארגון על תחילתו של הליך התייעצות עם חבריו על הפסקת סיקור האירועים של המשרד, שבהם בלבד חוזרים ונשנים אירועים מסוג זה.

לשכת רה"מ: "אנו מצרים על עוגמת הנפש"

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "כידוע, באירוע בו נוכח ראש הממשלה מתקיימות בדיקות ביטחון קפדניות, מטעמים מובנים. באירועים מתקיימת בדיקה במתכונת שגרתית וזהה לכל המשתתפים. בדיקות המחייבות בידוק נוסף מבוצעות במקום מוצנע ומופרד מיתר הקהל, וזאת על מנת לבדוק את סיבת ההתרעה תוך שמירה על פרטיות וכבוד הנבדק.

"צר לנו על תחושות המתלוננים. למותר לציין כי אין כל כוונה לפגוע ברגשותיו של איש מבאי האירוע, בוודאי שאין כוונה לפגוע בעיתונאים זרים - כמו בכל גורם אחר הבא במגע עם ראש הממשלה. עם זאת - כאשר מדובר באבטחת ראש הממשלה שומה לנקוט באמצעי בידוק קפדניים - כמתחייב מנהלי האבטחה. אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה למתלוננת כתוצאה מכך".

אורן הלמן, מנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית מסר: "לצערינו, התופעה מטרידה, פוגעת ומזיקה לתדמיתה של ישראל. עם כניסתי לתפקיד, שר ההסברה יולי אדלשטיין הורה לי לפעול לשיפור מעמדם של העיתונאים הזרים בישראל ובהתאם להוראתו אנו פועלים בשורה של נושאים, בדרך כלל בהצלחה. כך אנו מנסים לעשות גם בתחום הבידוק הבטחוני. מדובר בתקלה מביכה, שאנו נעשה כל שביכולתנו על-מנת למנוע הישנותה. אני מתנצל על עוגמת הנפש שנגרמה לכתבים. זו בוודאי לא המדיניות שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully