וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גרמו לנו להבין שאם לא נשדר את ההתנצלות, הערוץ יסגר"

אמילי גרינצווייג

8.9.2011 / 0:33

הרוחות בחדשות 10 סוערות בעקבות התפטרות מנכ"ל החברה ראודור בנזימן. גורם בחברה על ההתנצלות בפני אדלסון שתשודר ביום שישי: "כך מתנהג ערוץ חלש".

מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן הודיע על התפטרותו

המנכ"ל המתפטר של חדשות 10 ראודור בנזימן יכנס היום ב-16:00 את עובדי החברה וינמק בפניהם את השיקולים שהביאו להחלטתו לעזוב את התפקיד. הרוחות בחדשות 10 סערו אתמול בעקבות ההודעה המפתיעה של בנזימן על פרישתו מניהול החברה. סיבת ההתפטרות הרשמית הנה החלטת הערוץ לשדר התנצלות בפני מו"ל ישראל היום ומקורבו של ראש הממשלה נתניהו שלדון אדלסון, בעקבות כתבה ששודרה בחודש ינואר ב"השבוע", מהדורת שישי של הערוץ.

ואולם בד בבד עם פרסום הסיבה הרישמית, נמשכות ההערכות של בכירים בחדשות 10 כי עילת ההתפטרות היא לא שידורה של התנצלות, אלא הנוסח אותו יאלץ גיא זוהר, מגיש המהדורה להקריא. התנצלות, שלדבריהם, הוכתבה לאנשיו הערוץ כהוראה על ידי אחד מבעלי המניות. רותי יובל עורכת המהדורה התפטרה גם היא, גיא זוהר טרם החליט אם יתפטר מהגשתה.

לאודר לחץ לשדר את ההתנצלות שאדלסון דרש

הכתבה המדוברת היא כתבת פרופיל על שלדון אדלסון ששודרה בחדשות בינואר האחרון. עוד לפני פרסום הכתבה שלח אדלסון באמצעות עורך דינו דורי קלגסבלד מכתב בו נטען כי ידוע שהערוץ צפוי לשדר כתבה מכפישה והזהיר מפני השלכות משפטיות אפשריות של פרסומה. עוד סיפרו גורמים בערוץ כי רק לפני כחודש, כחצי שנה אחרי שידור הכתבה, נעשתה פניה רשמית מטעמו של אדלסון הכוללת איום בתביעה בשל מספר פרטים בכתבה שלטענתו היו לא מדוייקים.

עורכי הדין של הצדדים נפגשו תחילה בניסיון להגיע לפשרה הכוללת הודעת הבהרה או התנצלות כלשהי. אולם כאן, לדברי אחד המעורבים בתחקיר, נעשתה תפנית ועל אנשי חדשות 10 הופעל "לחץ מלמעלה" של בעל המניות בערוץ רון לאודר לפרסום ההתנצלות אותה דרש בא כוחו של אדלסון כלשונה. נוסח ההתנצלות עצמה, שישודר ביום שישי הקרוב, מוצג על ידי רבים בערוץ 10 כ"חסר פרופורציות ומוגזם", חלקם טענו כי הוא גורם לחדשות 10 להראות כאילו לא נעשת בו עבודה עיתונאית ראויה. "גרמו לנו להבין שאם לא נעשה את זה הערוץ יסגר. זה מה שקורה לכלי תקשורת חלש", אמר גורם אחר.

"כנראה שערוץ חלש כלכלית לא יכול לעמוד בלחצים כאלו"

"יש פה כפייה של התנצלות מבישה ומחפירה", אמר אחד מעובדי הערוץ שחושש כי עזיבתו של בנזימן תוביל להתערבות גסה של בעלי המניות בתכני הערוץ: "אנחנו מודאגים כי עכשיו לא יהיה הגב הזה, הגב הבולם והחשוב שאיפשר לחדשות 10 לומר ולעשות את העבודה העיתונאית הביקורתית והדעתנית". "עיתונאי אחר בחדשו 10 אמר: יש פה חשש גדול ממה שזה מסמל לעיתונאים, בעיקר לערוץ שהיה עד כה נקי מזה". גורם נוסף אמר בהתייחס להתפטרותו של בנזימן "זאת ההוכחה שכרגע אי אפשר לעשות תחקיר על אדלסון במדינת ישראל. לפחות לא בערוץ 10. כנראה שערוץ חלש כלכלית לא יכול לעמוד בלחצים כאלו".

עם זאת, חלק מעובדי חדשות 10 לא הופתעו מהתפטרותו של בנזימן, אלא מעיתויה ומהסיבות שעל פי הפרסום הביאו אליה. חלקם הזכירו את היחסים המתוחים בין בנזימן לבין המגיש הראשי של מהדורת החדשות יעקב אילון וכן את נתוני הצפיה הנמוכים במהדורה המרכזית. לדברי אחד המקורבים לערוץ, ההתפטרות בסך הכל הקדימה עזיבה צפויה: "ראודור הבין שהוא ממילא בדרך החוצה בעקבות הנעשה בערוץ בין אם בגלל מערכת היחסים עם בכירים בחדשות או העובדה שהאש במערכת כבתה ונעלמה אווירת סיירת המטכ"ל שהיתה בחדשות 10 בתחילת הדרך". גורם אחר אמר "הרי אם הסיפור היה נכון, הערוץ היה נלחם בבית המשפט". ביחס לטענות על פגיעה בחופש העיתונאי אמר גורם בערוץ: "צריך לזכור כי הכתבה אודות אדלסון שודרה בערוץ 10".

הרשות השניה: נבדוק את הדברים

אבי בלשניקוב, נציגו של רון לאודר מבעלי המניות בערוץ לא מסר תגובה. ראודור בנזימן, ערוץ 10 ודורי קלגסבלד עורך דינו של שלדון אדלסון סירבו להגיב. זאב פיינר, המייצג את יוסי מימן, מבעלי ערוץ 10 , אמר בתגובה לטענות: "שמענו על ההתפטרות של ראודור, אנחנו לומדים את הנושא".

מהרשות השניה נמסר בתגובה: "הרשות השנייה בוחנת את הרקע וההשלכות הציבוריות האפשריות של התפטרות מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 עליה הוא הודיע בישיבת דירקטוריון החברה. יו"ר הדירקטוריון יורם שכטר עדכן את יו"ר המועצה על התפטרותו של בנזימן. בשלב זה הנושא יבחן על ידי הדירקטוריון של חברת החדשות שכולל נציגי ציבור מטעם הרשות השנייה, ולאחר מכן יועברו ההבהרות הנדרשות לרשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully