וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה יבדוק את התנצלות חדשות 10 בפני אדלסון

אמילי גרינצווייג

26.10.2011 / 16:36

זאת בעקבות פנייה מאגודת העיתונאים. הרשות השנייה תערוך בשבוע הבא שימוע בנושא לחברי דירקטוריון חדשות 10 ונציגי בעלי המניות בערוץ

משרד מבקר המדינה יבדוק את התנצלות חדשות 10 בפני שלדון אדלסון, זאת בעקבות פניה בנושא של אגודת העיתונאים בתל אביב. המבקר, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס מינה את עו"ד הלל שמגר, מנהל נציבות תלונות הציבור, לטפל בעניין. לינדנשטראוס הדגיש במכתב לאגודת העיתונאים כי ביקש מעו"ד שמגר לקיים את שמיעת התיק בהקדם.

אגודת העיתונאים פנתה למשרד המבקר ב-10 באוקטובר באמצעות יועצה המשפטי, עו"ד אילן בומבך, בדרישה לבדיקת ההתנצלות ששודרה חודש לפני כן בפתח "השבוע", מהדורת שישי של ערוץ 10. עו"ד בומבך ציין בפנייה כי נוסח ההתצלות היה קיצוני וחריג וכי יש לבחון מה הן הסיבות האמיתיות שעמדו מאחורי פרסום ההתנצלות: "רצף האירועים מאז הכנת הכתבה ועד ליום פרסום ההתנצלות, הינו חמור ביותר וחריג ביותר, ואין לו אח ורע בתולדות השידור הטלוויזיוני בישראל", כתב בומבך שטען כי היועצים המשפטיים של חברת החדשות (הן היועצת המשפטית הפנימית והן משרד עורכי הדין החיצוני המעניק שירותים לחברת החדשות על בסיס קבוע), כופפו את הדרג המקצועי של חברת החדשות על מנת שישדר את ההתנצלות וכי היועצים הבהירו לדרג המקצועי כי בעלי הערוץ מבקשים לסגור את העניין מחוץ לכתלי בית המשפט.

במכתבו של עו"ד בומבך הוא מציין את הקשר בין שלדון אדלסון ורון לאודר, מבעלי המניות בערוץ 10, לראש הממשלה בנימין נתניהו, קשר אותו מכנה בומבך כקשר " הון-שלטון-עיתון מובהק".

האגודה דורשת מהמבקר בדיקה וחקירה של כלל פרשת שידור ההתנצלות וכמו כן את תפקודם של חברת החדשות של ערוץ 10, של ערוץ 10 עצמו ושל הרשות השנייה בנדון. הרשות השנייה צפויה לקיים שימוע נוסף בנושא לבעלי המניות והנהלת הערוץ ביום חמישי הבא.

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "מכיוון שאנו מבוקרים על ידי הציבור יום יום, שעה שעה ודקה דקה, אין לנו שום בעיה עם כל בדיקה שהיא". מהרשות השניה נמסר: "הרשות השנייה עדיין לא סיימה את הבדיקה בנושא, והשימוע המלא לכל חברי הדירקטוריון של חדשות ערוץ 10, לרבות נציגי בעלי המניות, יתקיים ביום חמישי הבא. לאחריו תגבש מועצת הרשות את עמדתה והתייחסותה לכל הפרשה ובעיקר תוך נקיטת אמצעים ומסקנות לגבי ההמשך. הרשות לא מתערבת בעבודת המבקר, ובכל נושא שנידרש נעביר את הממצאים למבקר, אך יש לאפשר לנו למצות את ההליך המקצועי".

עוד כתבות בנושא:

בגלל ההתנצלות: מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן התפטר מתפקידו

דליה דורנר: ההתפטרות מעוררת שאלות קשות

עובדי חדשות 10: "גרמו לנו להבין שאם לא נשדר את ההתנצלות הערוץ יסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully