וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אתה לא יכול להיות עורך ספורט בעיתון בגיל 27"

6.12.2011 / 15:11

רון קופמן, אביעד פוהורילס וזוהיר בהלול ניסו להבין מדוע מעמד עיתונאי הספורט בעייתי כל כך ולמה לא לוקחים אותם ברצינות בפאנל בנושא בכנס אילת

למה עיתונות הספורט נתפסת כבן חורג ועיתונאי הספורט לא מוערכים? זו הייתה שאלת היסוד בפאנל בנושא עיתונות הספורט שנערך במסגרת כנס אילת בהנחיית ניב רסקין ובהשתתפות רון קופמן, אלי סהר, אביעד פוהורילס, זוהיר בהלול וד"ר אילן תמיר.

"עיתונאי הספורט נחשבים להזויים, פחות מלומדים, למרות שאנו רואים שהרבה עיתונאים בכירים צמחו מעיתונות הספורט", ניסה להסביר אביעד פוהורילס ממעריב, "כיום יש פגיעה במדורי הספורט" הוסיף, "ספורט הארץ מצטמצם, בידיעות אחרונות יש רק שני עיתונאי ספורט ראויים, במעריב יש יותר עיתונאי ספורט טובים. זה קשור לירידה של העיתונות המודפסת והכוח הוא של העיתונאים".

רון קופמן: "בעיתונות יש מעניין, חשוב וכרוניקה. עשיתי הרבה ג'ובים בעיתון הארץ, הייתי כתב משטרה, הייתי בדסק הכלכלה ובעיתונות הספורט יש מה שאין במקום אחר: זה תחום אמוציונלי, אין את זה בשום תחום אחר. בגדול – הרמה נמוכה. כשבאתי ל-'הארץ' אמרו לי 'לך ללמוד'. "בעבר היה תהליך של הכשרה, גם ברדיו. עד שנגעתי במיקרופון הייתי שלושה חודשים בלמידה. היום אני מביט בעורכי הספורט ורואה שם צעירים, בארצות הברית אתה לא יכול להיות עורך ספורט בעיתון בגיל 27. היום אני קורא אנשים שאני לא מכיר כותבים דעה. דעה זה כמו רקטום – לכל אחד יש".

"מרבית העיתונאים הם בורים"

פוהורילס, מצידו, תרם פן נוסף לסוגיה: "כיום מרבית העיתונאים הם בורים, לי יש השכלה שעוזרת לי. היום עיתונאי הספורט הם פרזנטורים ולא מתנהלים ככאלה שרוצים להביא סיפור. אם בחתונה של עיתונאי ספורט אין 40 כדורגלנים הוא לא פותח את הבר".

זוהיר בהלול, מוותיקי עיתונאי הספורט בישראל, נזעק: "לא ייתכן שאתה מבלה עם מושאי הסיקור שלך, נניח כדורגלנים, זה דבר חמור. בנוסף, על מה אנחנו מסקרים את צוברי ומשיח? על התקרית ביניהם ולא על כך שיש לנו שני מועמדים לתואר אלוף עולם. אנחנו מדברים רק על כדורגל. אין ספורט בישראל, ואנו עושים הרבה מהומה על לא מאומה, עצם זה שישראל אינה מדינת ספורט, היא חולשה שאנו חלק ממנה. 'ספורט הארץ' הוא היחיד שמסוגל להביא כתבה מנומקת על ענף לא מוכר, כך מנחילים עיתונות נבונה, אבל אנו עוסקים במוטי איוניר".

סהר: "הבעיה של התקשורת שהיא תל אביבית. קריית שמונה שנייה בטבלה, ואנחנו לא יודעים מה שמות הזרים שם. בנוסף, מאשימים אותנו בהשחרת הספורט בארץ ובברצלוניזציה, אני לפעמים מנסה לייפות את הכדורסל הישראלי כדי לתת לו חיות".

לנוכח המצאותם של ניב רסקין וקופמן בפאנל, עלתה סוגיית האתיות של אנשי ספורט כמו שלמה שרף, צבי שרף ואלי אוחנה אשר משמשים ב"יציע העיתונות" כפרשנים. "אוחנה יושב בתכנית כקומיסר של ההתאחדות", טען פוהורילס, "הבעיה היא שכשאוחנה יושב ב-'יציע העיתונות', הוא מעקר את היכולת שלך לבקר אותו". רסקין: "אני מזכיר לך את העימות בין קופמן לצביקה שרף". קופמן: "כללי האתיקה העיתונאית לא חלים על צביקה שרף, אלי אוחנה ושלמה שרף ביציע העיתונות. הם מאמנים/פרשנים, לא עיתונאים. היה גם עימות בו שחטנו את אוחנה בלי הרדמה". פוהורילס: "כשאוחנה מדבר על ההתאחדות, צריך להיות גילוי נאות שהוא עובד התאחדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully