וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות השידור: קיצוצים במערכת החדשות, הכתבים זועמים

24.1.2012 / 8:56

צמצום בתקציב הטלפון, לקיחת רכבים ופגיעה באיכות הכתבות: חטיבת החדשות של רשות השידור סופגת את מחיר המצב הכלכלי והמערכת זועמת: "בטאלנטים לא נוגעים"

לפני חודש נודע לכתבים בחטיבת החדשות של הערוץ הראשון כי בשל הגרעון הכספי של רשות השידור, העומד על סך של יותר מ-130 מיליון שקלים, יהיה עליהם לקחת חלק בקיצוצים הנרחבים ולספוג צמצומים. בין היתר הוקטנה מכסת ההשתתפות בחשבון הטלפון במאות שקלים, רכבים שעמדו לרשות חלק מהעיתונאים נלקחו מהם, ושעות העבודה של אנשי המערכת קוצצו.

הבחירה לקצץ דווקא במחלקת החדשות אשר עובדיה אינם מיוצגים כיום על-ידי ועד, מאז התפטרו ראשי ועד העיתונות-הפקה, מעוררת את זעמם של הכתבים והמפיקים. אלה מצאו עצמם משלמים מכיסם על שיחות טלפון ונסיעות לצרכי עבודה, אחרים מתארים פגיעה ממשית באיכות העריכה של הכתבות שלהם. דבר אחד משותף לכל התלונות: ההחלטות מתקבלות ללא תיאום עמם, ועל רקע משכורות גבוהות וחריגות שכר בקרב הטאלנטים שעובדים מהאולפן ואנשי ההנדסה. האחרונים, יש לציין, מאוגדים בוועד חזק.

"הייתי מקבל השתתפות בחשבון טלפון של 500 ש"ח והורידו לי אותו ל-300 ש"ח, וזה כולל גם שיחות וגם גלישה שאני נדרש לעשות באינטרנט מהנייד. כמובן שחרגתי מהסכום שהוקצה לי", סיפר לוואלה! ברנז'ה כתב שאת מרבית יומו מבלה בשטח. "אני חושב שכולם חורגים, וזה מקומם שאנחנו נאלצים לשלם מכיסנו בעוד עשרות רבות של עובדים נהנים מחריגות שכר כבר שנים ארוכות, במיוחד טכנאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיוכים במהדורה, אבל הכתבים זועמים. מירב מילר וינון מגל/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבריו של הכתב הכעוס מדויקים. שנת 2011 הייתה השנה הרביעית ברצף בה נרשמו ברשות השידור חריגות שכר, מדווחים במשרד האוצר. יותר מ-60 נושאי משרות נמצאים ברשימת "מקבלי המשכורות הגבוהות" של הממונה על השכר. עלות השכר הממוצעת של 1686 עובדי רשות השידור עומדת על 21,853 ש"ח כאשר את המשכורות הגבוהות ביותר מקבלים הטכנאים.

לצד קיצוץ בחשבונות טלפון, כלי עבודה בסיסי עבור כתבים, נערך קיצוץ גם בכלי נוסף: ניידות ממקום למקום. לכמה מהעובדים הוחלט לקחת את כלי הרכב, רובם משתמשים בו לעבודתם באופן יום יומי. בין אלה ניתן למנות את כתב השטחים יורם כהן, הכתב בצפון אלירן טל, הכתבת לענייני משפט תמר אלמוג, מנהל מחלקת הספורט אורי לוי, המפיק הבכיר מאיר בר ואחרים. אישורים למוניות על חשבון המערכת כמעט ולא ניתנים.

בשבוע שעבר התקיים ברשות השידור יום עיון לזכרו של נקדימון רוגל בו נשא דברים מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, שהתייחס למצבה הכלכלי העגום של הרשות: "כשנכנסתי לכיסא המנכ"ל נדהמתי לגלות עד כמה המצב קשה", אמר בן מנחם. אנו נמצאים במצב של פשיטת רגל. יש לנו גרעון מצטבר של 134 מליון ש"ח. בנוסף לכך, נמשכות הגזרות האחרות כמו הפחתת האגרה ב-5% נוספים שהובילה להפחתה של 30 מיליון שקלים נוספים מהתקציב. כל זאת בעוד האוצר נסוג בו מהתחייבויות שלו לרפורמה".

העיתונאים מסרבים לקבל את דבריו כהסבר לקיצוצים במחלקת התוכן. "בטכנאים ובטאלנטים הרי לא נוגעים" אמר לוואלה! ברנז'ה גורם במערכת החדשות. "הם מקצצים רק לנו העיתונאים, דרג הביניים, כי זה הכי קל. כמה הם כבר חוסכים עלינו? לקחו לי 200 ש"ח מחשבון הטלפון ואני מתבייש להגיד כמה נותר. זו בדיחה. למה תמיד מקצצים בחלק שמייצר תוכן? הרי מה כבר נשאר בערוץ הראשון חוץ מחדשות. אין היגיון שתאורן או איש סאונד יושב על משכורת גבוהה פי שניים מעיתונאי. מילא תעשו קיצוץ רוחבי, אבל כרגע הפגיעה ספציפית בנו היא חד משמעית פוגעת בעבודה העיתונאית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המצב עגום? קצצו לטאלנטים. יוני בן מנחם/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מי שנפגע מהקיצוצים במחלקה זו קודם כל הצופים בבית, שמקבלים מוצר פחות טוב מזה של המתחרים", מספר אחד הכתבים. "אנחנו גם ככה לא במצב אידיאלי מולם בלשון המעטה ולוקחים לנו גם את הכלים הבסיסיים. אותו כתב ציין כי מאז נכנסה לתפקיד ההנהלה החדשה, לא נעשה אפילו ישיבת מערכת אחת של חטיבת החדשות עם הכתבים.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "בשל מצבה הכספי הקשה של רשות השידור, ננקטו צעדים שונים לקיצוץ באגפים שונים של רשות השידור ובכללם במחלקת החדשות בטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully