וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בבית הדין לאתיקה: קשת נגד ידיעות

1.3.2012 / 18:41

הסכסוך בין הגופים עובר לבית הדין לאתיקה. קשת דורשת כי כתבות בידיעות ו-Ynet על תכניותיה יכללו גילוי נאות בדבר התחרות בין אתרי הקבוצות, ושיתוף הפעולה של ידיעות ורשת

במועצת העיתונות נערכים להעברת הסכסוך בין קשת לבית קבוצת ידיעות לבית הדין לאתיקה של המועצה, זאת לאחר שניסיונות הגישור בין שני הגופים, אותם הובילה המועצה, עלו בתוהו.

קשת וקבוצת ידיעות נמצאים מזה חודשים ארוכים בסכסוך, ששורשיו נעוצים בשיתוף פעולה שהיה בין קשת ו"ישראל היום", במהלכו קיבל העיתון, המתחרה הגדול של ידיעות אחרונות, חשיפה ופרסום בתכנית הדגל של קשת, "האח הגדול". כמו כן, אתר האינטרנט של קשת, מאקו, שנמצא במקום השלישי בטבלת האתרים המובילים בישראל, נמצא בתחרות עם Ynet, האתר המוביל של קבוצת ידיעות, שממוקם במקום השני בטבלה, אותה מוביל אתר וואלה!.

קשת הגישה למועצת העיתונות תלונה על סיקור לא הוגן בידיעות אחרונות. הזכיינית דרשה כי הפרסומים עליה יכללו גילוי נאות על אודות התחרות העסקית המתקיימת ביניהם דרך אתרי האינטרנט. קשת דרשה ממועצת העיתונות לאכוף על קבוצת ידיעות סעיף בתקנון האתיקה של המועצה ולפיו על הגוף המסקר לחשוף כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר על אודות פרסום מסוים.

"דרישתנו היא לחייב את אתר Ynet כי ייתן לקוראיו גילוי נאות בדבר האינטרס המסחרי המהותי שיש לו בסיקור קבוצת שידורי קשת, וזאת מכוח התחרות העסקית הישירה של אתר Ynet באתר מאקו של קשת, וכן בהיות Ynet אתר הבית של 'רשת', הזכיינית המתחרה", נכתב בפנייה שהועברה למועצה באמצעות עו"ד רון גזית.

בקשת טענו כי "ידיעות אינטרנט מקיימת קשרים מסחריים ענפים והדוקים עם זכיינית ערוץ 2 רשת, שהיא מתחרה ישירה של קשת. Ynet משמש את רשת לצורך הפצת תכניה וקידומם. היקף ההתקשרות העסקית בין ידיעות לרשת נאמד במיליוני שקלים בשנה". יצויין כי אתמול הודיעו רשת ו-Ynet על סיום ההתקשרות ביניהם. עם הקמת אתר עצמאי לרשת, יקטן שיתוף הפעולה בין רשת לבין ידיעות תקשורת – אולם בזכיינית אישרו כי שיתוף פעולה כלשהו יימשך.

את תהליך הגישור, אשר התקיים בשנה האחרונה, הובילה השופטת (בדימוס) רות שטרנברג-אליעז, לשעבר סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב. מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, אישר כי הליך הגישור נכשל ומסר כי בימים הקרובים תודיע המועצה על הרכב שידון בסוגיה בתוך שבועיים.

בידיעות אחרונות ובקשת בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully