וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת מצרפת את תחקיר "האח הגדול" לתלונה נגד "ידיעות"

12.3.2012 / 18:30

"הקורא מוטה לחשוב שהפרסומים טהורים, אך אין זו אלא מסכה", כותבת הזכיינית בבקשתה להרחיב את התלונה שהגישה למועצת העיתונות. ידיעות בתגובה: קשת מנסה להסיט את הדיון

זכיינית ערוץ 2 קשת מבקשת להרחיב תלונה נגד העיתון "ידיעות אחרונות" אותה הגישה לפני יותר יותר משנה למועצת העיתונות. הזכיינית מעוניינת שהתלונה בדבר סיקור לא הוגן תכלול גם את התחקיר על השימוש בתרופות פסיכיאטריות בתוכנית "האח הגדול", שפורסם בסוף השבוע האחרון.

לפני שבועיים נודע כי הליך גישור שהתקיים בין הצדדים, אותו הובילה מועצת העיתונות, עלה בתוהו וכי שתי החברות עומדות בפני בית הדין לאתיקה.

במכתב שהעבירה קשת באמצעות עו"ד רון גזית, נאמר כי קידום הכתבה והמינוף הנרחב שקיבלה, נבעו ממניעים עסקיים שנועדו לפגוע בה ולא ממניעים עיתונאיים. "אמנם בפרסומים אלו יש ערך עיתונאי לגיטימי (הגם שעניין זה פורסם לפני למעלה משנה) עם זאת, היקף הפרסום המטריד והחריג של הפרסומים - במסגרתו גייסה ידיעות משאבים רבים ומאמצים למען ניפוח חסר גבולות של הפרסומים – עיקר כליל כל גרעין ושמץ של ערך עיתונאי", נכתב בפנייה.

"דווקא התנהלות זו של ידיעות, שיצאה מגדרה כדי לנפח את הפרסומים, חשפה את מניעיה - קמפיין לשחיקת מעמדה של קשת בשוק התקשורת בישראל".

עוד טוענים בקשת כי "גם ביחס לכל הפרסומים הללו, מוסיפה ידיעות להסתתר תחת כסות עיתונאית מיתממת. פעם נוספת, הקורא הסביר מוטעה לחשוב כי הפרסומים רואים אור ממניעים זכים וטהורים, שנועדו לשרת את עניין הציבור במציאות הדברים, אין זו אלא מסכה".

קשת דורשת גילוי נאות

קשת וקבוצת ידיעות מצויים זה חודשים ארוכים בסכסוך, ששורשיו - בשיתוף פעולה שהיה בין קשת ל"ישראל היום". במסגרת שיתוף הפעולה, קיבל העיתון, המתחרה הגדול של "ידיעות אחרונות", חשיפה ופרסום בתכנית הדגל של קשת, "האח הגדול". כמו כן, אתר האינטרנט של קשת, מאקו, מתחרה ב-Ynet, האתר המוביל של קבוצת ידיעות.

בתלונתה המקורית, דרשה הזכיינית כי הפרסומים עליה יכללו גילוי נאות על אודות התחרות העסקית המתקיימת בינה לבין קבוצת ידיעות דרך אתרי האינטרנט. קשת דרשה ממועצת העיתונות לאכוף על קבוצת ידיעות סעיף בתקנון האתיקה של המועצה ולפיו על הגוף המסקר לחשוף כל אינטרס מהותי, כלכלי או אחר על אודות פרסום מסוים.

קשת טוענת כי ידיעות אחרונות מפרה את תקנון האתיקה של מועצת העיתונות – טענה שתיבחן בבית הדין בשבועות הקרובים. "הקורא 'השבוי' אינו מודע, ולו ברמז, לשעטנז המסוכן של שיקולים עסקיים עם שיקולים עיתונאים", נכתב בפנייה. "הדבר עולה לכדי הפרה בוטה של סעיף 15ג' לתקנון האתיקה בדבר גילוי נאות של אינטרס מהותי בפרסום הכתבה".

"גם כאשר פרסמו תחקיר על חובותיו של אייל שני, טענה קשת כי הפירסום נובע מתחרות עם קשת שכן שני מככב בתוכנית מאסטר-שף", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם בידיעות אחרונות. "אולם כעבור כמה שבועות התברר היקף ההסתבכות של שני, כאשר בית המשפט אישר למעשה את ממצאי התחקיר והטיל עליו עיקולים. קשת עצמה, לטענת כונס הנכסים של שני, הודיעה לו על פיטוריו של שני".

"ספין של קשת"

גורם בידיעות אחרונות מסר בתגובה: "אנחנו משוכנעים שכל מי שקרא את התחקיר שהתפרסם ב'ידיעות אחרונות' הבין בעצמו שמדובר בכתבה שחובה היה לפרסמה.

"הספין של קשת, שלפיו אין חשיבות למה שמתפרסם אלא רק להיכן הוא מתפרסם הוא התחמקות מהתמודדות עם הממצאים הקשים שעולים מהתחקיר. למרות הסערה הציבורית שקמה בעקבות ממצאי התחקיר ולמרות ההתערבות של הגורמים הרגולטריים בנושא, מוזר לשמוע שקשת ממשיכים לנסות להסיט את הדיון מהעובדות שעלו בו אל סיבות שאין להן שום רלבנטיות למה שהתפרסם ולדרך שבה הוא התפרסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully