וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון העיתונאים החדש נגד ynet: תם שלב ההוכחות

22.3.2012 / 15:44

שני הצדדים נותרו מבוצרים בעמדותיהם בסיום שלב ההוכחות בבית הדין לעבודה בתל אביב. פסק דין צפוי להינתן עוד החודש

הסתיים שלב ההוכחות בסכסוך המשפטי בין אתר האינטרנט ynet לבין ארגון העיתונאים החדש. היום (חמישי) יוגשו לבית הדין סיכומי ההשלמה של הארגון, ואתר האינטרנט יגיש את אלה שלו ביום חמישי בשבוע הבא. בפני בית המשפט עומדות כרגע שתי גרסאות סותרות – וההערכה כי פסק דין בנושא יינתן כבר במהלך החודש הקרוב.

בפני בית הדין העיד עורך מדור המחשבים, יהונתן זילבר, שהיה חלק מוועד פעולה זמני ששם לו למטרה לגייס את עובדי האתר לארגון העיתונאים החדש. עו"ד סיגל פעיל, המייצגת את ynet, שאלה את זילבר מדוע לא יידעו את הנהלת האתר על פעילותם. "הגענו למסקנה שאנחנו רוצים להתארגן כמו שהתארגנו בשאר כלי התקשורת בארץ", ענה זילבר. "כלומר, אנו מתחילים בדיונים בינינו וכשאנחנו הולכים ומכריזים בפני מהנלי האתר, אנחנו לא עושים את זה מתוך מתח ולחץ".

"מה שעמד מולנו ... חשבנו על ערוץ 10 (אשר עמד באותה העת בפני סגירה ופיטורי עובדים, ד.א.) וחשבנו שנכון לעשות את זה", הוסיף. "אם נחליט באווירה שאין בה לחץ ונגיע בצורה חברית לעורכי האתר ונודיע – הנה אנחנו, הגענו למסקנה שזו הדרך הנכונה. כך פעלו גם כלי התקשורת האחרים". המשנה לעורך ynet, ערן טיפנברון, אמר בחקירתו כי "היה ניסיון אמיתי ורציני להסתיר ממני ומיון (יון פדר, העורך הראשי של ynet, ד.א.) את דבר ההתארגנות והניסיון הזה צלח". עוד הוסיף טיפנברון כי "אני רואה את זכות ההתארגנות כזכות מקודשת".

בעניין המייל אותו הפיצו אנשי ועד הפעולה לעובדי ynet, שאלה עו"ד פעיל עד כמה מצומצמת הייתה תפוצתו בקרב האתר. "המייל נשלח לעשרה אנשים והם התבקשו להפיצו לאנשים נוספים. לדעתי הוא הגיע לקרוב למאה איש", ענה זילבר.

"הוכחנו חד משמעית שאין קשר בין ההחלטה בעניין גולדשטיין לבין ההתארגנות, שלא היה להנהלה מושג אודותיה", אמרה לוואלה! ברנז'ה עו"ד פעיל. "הם העידו שזה היה סודי, ואתמול גם זילבר הודה שהם החליטו שלא לומר על להנהלה על כך. הדברים הללו מתיישבים עם הגרסה שלנו". יצוין כי עורכת ההומפייג' של ynet, אראלה גניסלב, לא הגישה לבית המשפט תצהיר או הופיעה לעדות למרות שבקשת ארגון העיתונאים לכלול את תצהירה אושרה על ידי בית הדין.

"עמדתנו, כפי שבאה לידי ביטוי ולא נפתרה בבית הדין לעבודה - היא שההנהלה כן ידעה על ההתארגנות והחליטה את אשר החליטה רק בגלל פעולותיהם של העובדים לקידום ההתארגנות במקום העבודה", אומר לוואלה! ברנז'ה עו"ד אמר בשה, המייצג את ארגון העיתונאים. "ynet לא הצליחו לסתור עמדה זו, ולא להוכיח כל גרסה אחרת".

בתוך כך, עורכת דף הבית של ynet, אראלה גניסלב אשר לא הופיעה לדיון אמש ולא הגישה תצהיר לבית המשפט – שלחה היום אימייל לעובדי האתר ובו נפרדה מהם בתום 12 שנים בתפקיד.

"לא חשבתי שככה זה ייגמר, אבל זה המצב", כתבה. "ואחרי הכל, גם חודשיים מחורבנים לא יכולים למחוק 12 שנה של עבודה מרגשת ומספקת. עברתי כאן חתיכת חיים, שלאורכה התעצב ה'אני מאמינה' העיתונאית שלי, שיבה זרקה בשערי, ילדיי הפכו מתינוקות לנערים, חליתי והבראתי, צחקתי ובכיתי, אהבתי ואהבתי פחות, למדתי ולימדתי, טעיתי – למרות שאני צודקת כרגיל, הברקתי בכותרות ופישלתי במשניות, העליתי לסטריפ והורדתי לטיזר, רבתי עם המסחר ומסחרתי את הריב, ראיתי עובדים יקרים באים והולכים, לקחתי חלק בהקמה של משהו חדש וגדול ומסעיר וחזיתי בו צומח, עשיתי חברים אמיתיים, וגם צעקתי, פגעתי והתנצלתי. ואם אני עדיין חייבת התנצלות למישהו – אני מתנצלת".

"היו שלום", סיכמה גניסלב, "ואם יורשה לי, משאלה עם קצת פאתוס: שמקצוע העיתונות יהיה מקצוע שבעליו גאים בו, מבינים את חשיבותו ואת גודל השליחות, ויילחמו על דמותו. ושיעבדו בו בני אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully