וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לארגון העיתונאים: ביהמ"ש הורה ל-ynet להחזיר את תני גולדשטיין לעבודה

23.4.2012 / 19:11

בית הדין לעבודה הורה ל-ynet להשיב לעבודה את כתב האתר שפוטר לאחר שהחלה התארגנות העובדים; "שוכנענו כי השארת הפיטורים על כנם, תביא לפגיעה חמורה בהתארגנות העיתונאים"

הישג משפטי ראשון לארגון העיתונאים החדש: בית הדין לעבודה בתל-אביב הורה לאתר האינטרנט ynet להשיב לעבודה את כתב האתר תני גולדשטיין שפוטר לאחר שהחלה התארגנות העובדים באתר ונמנה על חברי ועד הפעולה הזמני בו. "שוכנענו כי השארת הפיטורים על כנם, תביא לפגיעה חמורה בהתארגנות העיתונאים ב-ynet, יש להורות על חזרתו של גולדשטיין לעבודה", נכתב בפסק הדין.

השופטת דגית ויסמן קיבלה את גרסת האתר לפיה נערכו בו קיצוצים מתוך החלטה עסקית וכי התארגנות העובדים בו הייתה נסתרת מעיני הנהלת האתר. יחד עם זאת, קבעה השופטת כי ב- ynet לא סיפקו הסבר מניח את הדעת לשאלה כיצד מתוך שישה עיתונאים שקיבלו זימונים לשימוע שלפני פיטורים – ארבעה הם חברי ועד הפעולה הזמני של ההתארגנות. "יש במהלך משולב זה, המתרחש ביום אחד, איתות לעובדים אחרים במערכת שההתארגנות עלולה לפגוע במי שמבקש להצטרף לארגון החדש", קבע בית המשפט.

"מהלך של התארגנות ראשונית במקום העבודה הוא מהלך קשה ולא פשוט עבור העובדים. הוא מלווה בחששות טבעיים מפני הלא נודע, מתגובת המעביד, משינוי במארג יחסי העבודה, בתנאי העבודה או באווירה במקום העבודה. עצירת הצטרפות העובדים לארגון, על רקע כל הצעדים שננקטו ב-ynet מאז יום 9/2/12, לרבות ההחלטה לסיים את עבודתו של גולדשטיין- חבר בוועד הפעולה ופעיל בהתארגנות, היא ביטוי לחששות אלה".

בית המשפט העיר להנהלת ynet כי אל לה לפגוע בהתארגנות עובדים במסגרתה. "על המשיבה לכבד את זכות העובדים לחירות ההתארגנות, על כל המשתמע מכך", קבע.

מארגון העיתונאים נמסר בתגובה: "ביה"ד נתן רוח גבית להתארגנות העיתונאים. גם ביה"ד סבור שעובדים לא צריכים לפחד יותר. הזכות להתארגנות היא זכות בסיסית של עובד במדינה דמוקרטית, גם כשהוא עיתונאי. ביה"ד עמד היום לצידנו העיתונאים המתאגדים ולצידם של כל אלא הרוצים להתארגן וחוששים – הביחד הוכיח את עצמו היום".

מאתר ynet נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "בית הדין דחה את תביעת ההסתדרות להוצאת צו מניעה גורף כנגד ynet. הרכב השופטים דחה את עמדת ההסתדרות כאילו ראשי ynet מנסים לפגוע בהתארגנות. הטענה היחידה שהתקבלה היא בעניינו האישי של תני גולדשטיין".

תני גודלשטיין בחר שלא להתייחס לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully