וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 4 שנים: רני בלייר פורש מתפקיד יו"ר איגוד הבימאים

2.5.2012 / 10:11

במהלך כהונתו הוביל בלייר כמה מהמאבקים הבולטים של היוצרים בישראל; גורמים בסביבתו: בכוונתו להיכנס לעולם הפוליטי. יריב הורביץ, ששימש עד עתה כחבר הנהלת האיגוד, יחליפו

יו"ר איגוד הבימאים, רני בלייר, פרש מתפקידו לאחר קדנציה שנייה ובתום ארבע שנים בתפקיד. הוא יוחלף על ידי יריב הורביץ ששימש עד עתה כחבר הנהלת האיגוד. בלייר החליף את הבמאי דורון צברי לאחר שפרש מהתפקיד.

במהלך כהונתו הוביל בלייר כמה מאבקים בולטים של היוצרים בישראל, בהם ההתנגדות להוראת השעה שהציעה הרשות השנייה כחלק מהפתרון למצוקת היצירה במשבר של 2009, העברת התיקון לחוק הקולנוע אשר עיגן את השקעות המדינה בקולנוע ישראלי והמאבק ברשות השידור למען השקעתה בהפקות מקור בהיקף הכספי הנדרש ממנה.

את בלייר יחליף כאמור יריב הורוביץ. הורוביץ מסיים בימים אלה את סרטו העלילתי הראשון "רוק בקסבה". לאורך השנים הוא ביים מגוון סדרות וסרטים דוקומנטריים, ביניהם, "החרצופים", "רביעיית רן", "החצויה", "הילדים מהמכיתה שלי", "האינתיפאדה שאחרי", וכן, פרסומות וקליפים רבים.

בלייר סירב עד כה להתייחס לתכניותיו לעתיד, אולם גורמים בסביבתו מאשרים כי בכוונתו להיכנס לעולם הפוליטי. לפני מספר חודשים חבר בלייר לעו"ד אלדד יניב, יו"ר השמאל הלאומי, והשניים פועלים להקמת מפלגה חדשה. השמאל הלאומי הייתה אחת התנועות שפעלו לקידום מחאת האוהלים בקיץ שעבר, ובמחאה לקחו חלק גם ארגוני היוצרים במאבקם נגד הפיכת השידור הציבורי לשידור ממשלתי.

רני בלייר מסר: "אני משאיר את האיגוד בידיו האמונות והמוכשרות של יריב. אלו היו ארבע שנים וחצי המכוננות והסוערות בחיי. המשך יבוא".

יריב הורביץ: "אני נכנס לנעליים הענקיות של רני - 'האריה מיהודה שנלחם בעוז בשלטון בירושלים'. אנחנו נמצאים בתקופה שבה גופי השידור למיניהם בישראל מגלגלים ביחד מיליארדים, אבל רק אחוזים בודדים מכך חוזרים ליוצרים. לא יתכן שעם ומדינה שתמיד הובילו נרטיב סיפורי יפגרו כך מאחור, אחרי שאר המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully