וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ אקוניס יוזם הצעת חוק לדחיית חובות ערוץ 10

נתי טוקר, צבי זרחיה

21.5.2012 / 15:29

ההצעה מתגבשת בתיאום עם לשכת ראש הממשלה ושר התקשורת. אם תאושר, יגדלו הסיכויים שמשקיעים יזרימו כסף לערוץ

האם מגיע הפתרון לבעיית חובותיו של ערוץ 10? ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד) מתכוון להגיש הצעת חוק שלפיה יידחו חובותיו של ערוץ 10 עד 2015 או שיומרו במחויבויות תוכן - כך נודע ל-TheMarker. הצעת החוק מתגבשת בתיאום עם לשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועם לשכת שר התקשורת, משה כחלון. החלטה סופית בעניין תתקבל בקרוב.

זו הפעם הראשונה שגורם מתוך הקואליציה, ובעיקר מתוך מפלגת הליכוד, מציע הצעת חוק שתציל את ערוץ 10 מסגירה. עד כה, הציעו הצעות בעניין חברי כנסת מקדימה והעבודה, וההצעות נפלו בוועדת הכלכלה בעקבות משמעת קואליציונית שהוטלה על חברי הכנסת. כעת ייתכן כי הצעת החוק תקודם ותזכה לרוב.

אקוניס העלה את הצעת החוק לאחר שנפגש באחרונה עם מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, שהעלה בפניו את הצורך לסייע לערוץ. לפי הערכות בכנסת, הצעת החוק תוגש בקרוב על מנת שניתן יהיה להשלים את החקיקה עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת בסוף יולי 2012.

מלשכת אקוניס נמסר בתגובה כי הוא בוחן כמה דרכים לחקיקה בנושא ערוץ 10. בתקופת כהונתו של אקוניס כיו"ר ועדת הכלכלה, האריכה הוועדה בשנתיים את מועד תשלום החוב על ידי ערוץ 10 עד לסוף 2011.

המהלך אושר לאחר דיונים רבים בכנסת שבמהלכם סירב אקוניס לאשר את הארכת הזיכיון. ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד), המשמש כיום יו"ר ועדת הכלכלה, אף האשים את אקוניס באותם ימים וטען כי אקוניס אמר לו: "אסור לעזור לערוץ 10. זה ערוץ שמאלני שצריך להיסגר".

לפני כחצי שנה, בעת עריכת ההצבעות על חיובו של ערוץ 10 לשלם את חובותיו למדינה, החליט הליכוד להטיל משמעת קואליציונית - בין היתר לנוכח כוונתו אז של אקוניס להימנע בהצבעה.

ערוץ 10 חייב למדינה כ-60 מיליון שקל (15 מיליון שקל מתוכם אמורים להיות מושבים לערוץ) עבור דמי זיכיון ותמלוגים משנים קודמות. זיכיון הערוץ אמנם הוארך עד 2013, בעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה, אך עד כה סיכויי הערוץ לשרוד היו מוטלים בספק. הסיבה: הערוץ לא יוכל לקבל רישיון לשידור ב-2013 בשל ההפרה המהותית של אי פירעון חובותיו למדינה.

אם אכן תעבור הצעת חוק שתסדיר את חובות הערוץ, יגדלו הסיכויים כי ייכנסו לערוץ משקיעים חדשים. הערוץ זקוק כעת להזרמה של כ-120 מיליון שקל כדי לשרוד את 2012 ולעמוד במחויבויות הרגולטוריות. עד כה המשקיעים הפוטנציאליים התנו את ההשקעה בהסדרת חובותיו של המדינה, ולכן ההשקעות לא יצאו לפועל. כעת, אם יוסדרו חובותיו של המדינה, ייתכן כי המשקיעים הפוטנציאליים יבחרו להזרים כסף לערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully