וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ברשת: "'רוקדים עם כוכבים' לא מוכרת סקס או תחמנות, גם במחיר של רייטינג"

3.6.2012 / 12:15

למרות קריסה חסרת תקדים ברייטינג התכנית, בזכיינית מבטיחים כי אין שום כוונה להוציא אותה להורג; ”אם ’הישרדות’ הייתה מול ’מאסטר שף’, מה אז היה קורה?”

עם סיום העונה השישית של "רוקדים עם כוכבים" בשנה שעברה נשמו בזכיינית ערוץ 2 רשת לרווחה. מאז עלתה התכנית לשידור בשנת 2005 צנח הרייטינג הממוצע של העונות באופן עקבי, אולם בשנה שעברה השתפרו נתוני הצפייה ועלו ב-20 אחוזים. מגמת הירידה, כך קיוו ברשת, נבלמה, אבל יכול להיות שדווקא תכנית הגמר בשנה שעברה הייתה סימן לבאות: התכנית האחרונה לעונה, שבאופן מסורתי נהנית מנתוני רייטינג גבוהים יחסית לממוצע, הגיעה אמנם למקום הראשון בטבלת הרייטינג - אבל עם נתון של 26.7%, שהוכיח בדיוק את מגמת הירידה. שנה קודם השיג הגמר 27.5%, ושנה לפניה 28.2%.

ברשת לא התעלמו מהירידה בהתעניינות במותג הוותיק והחליטו לרענן את המסך: המגישים הוותיקים הילה נחשון ואבי קושניר נשלחו הביתה, גיא זו-ארץ וירדן הראל שובצו בתפקיד ההנחיה. למרות הוותק ולמרות הריענון ובחירה בקאסט מפתיע ומגוון, תכנית הדגל מפסידה שבוע אחר שבוע מול הקלף החזק של ערוץ 10, "הישרדות VIP", וצנחה אל מתחת לקו 20 האחוזים. אמש (שבת) היא כבר רשמה שיא שלילי של 16.8%, סימן ממשי לדאגה – מה שהביא את הזכיינית להיות מודחת מטבלת עשרת המשדרים הנצפים של השבוע החולף. לערוץ 10 היו השבוע שלוש נציגויות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למרות רענון המנחים, התוכנית מפסידה שבוע אחר שבוע מול הקלף החזק של ערוץ 10. ירדן הראל וגיא זו ארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לאורך כל השנים שודרה 'רוקדים עם כוכבים' בחורף"

למרות שברשת מתנחמים בהינתן העובדה שהנתונים הרשמיים לא כוללים צפייה נדחית או כזו שנספרת לא לפי משקי בית, גם שם מודים בחוסר שביעות רצון ברור מנתוני הרייטינג, אולם את חוסר ההצלחה העונתי מייחסים בזכיינית לגורמים חיצוניים.

"ההבדל העיקרי בין העונה הנוכחית של התכנית לבין זו הקודמת, שהייתה מוצלחת, זה עונת השידור", אומר לוואלה! ברנז'ה גורם ברשת. "לאורך כל השנים שודרה 'רוקדים עם כוכבים' בעונת החורף, וזו הפעם הראשונה שהיא משודרת בקיץ, שמאופיין בסך צפייה נמוך יותר. סך הצפייה הכולל בפריים בכל הערוצים הוא נמוך יותר בקיץ, זו זירת התמודדות שונה", אומר הגורם.

ההחלטה על דחיית התכנית לעונת הקיץ באה בעקבות שיבוצן בחורף של "המירוץ למיליון" ושל The voice – שתי תכניות שנחשבו להצלחה כבירה במונחים המוכרים ברשת. בזכיינית העריכו כי דחיית מועד השידור לקיץ יעלה להם בנקודות רייטינג, אבל לא חשבו שהמחיר יהיה גבוה עד כדי כך. בעת קבלת ההחלטה על הדחייה לקיץ - עתידו של ערוץ 10, המתחרה המר של היום שלא הציב שום תחרות ראויה בעבר, היה לוט בערפל. "בעונה הקודמת שודרו ממול בערוץ 10 התכניות 'בטבעת זו', 'לעוף על המיליון' ו'עונת החתונות' – והן לא היוו תחרות קשה, ועשו כ-16 אחוזי רייטינג. שנה קודם לכך זה היה אפילו פחות, עם ממוצע של 8.9 אחוזים לערב", אומר הגורם בזכיינית. "התחרות בקיץ הזה היא הרבה יותר קשה, אנחנו מתמודדים עם כמעט פי שנים רייטינג כי 'הישרדות VIP' עושה נתונים של 24%".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הפורמט של 'כוכב נולד' הוא לא כזה שהזכויות שלו קנויות". שופטי התוכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו לא מתנהלים לפי ערוץ 10"

השליפה של ערוץ 10 את "הישרדות VIP" הצרה את צעדיהם של אנשי רשת כמעט לחלוטין. בעוד "הישרדות VIP" עמדה על המדף וכל מה שהיו צריכים לעשות בערוץ 10 זה לשדר אותה – "רוקדים עם כוכבים" נתקלה בבעיה של ממש. "אנחנו לא מתנהלים לפי ערוץ 10", עונה הגורם לשאלה האם שינוי שיבוץ של "רוקדים" במטרה להצילה זו אופציה שעומדת על הפרק. "וחוץ מזה שאנחנו גם לא יכולים. ליום שישי אין טעם להזיז כי זה יום תמיד נמוך בצפייה, ומבחינת שעות - החתמנו את האמנים זמן רב מראש ואנחנו מחויבים כלפיהם לזמני צילומים ושידור מאוד מסוימים עד כל הפרטים הקטנים, לפיהם הם מתאמים את שאר העבודה שלהם. רובם מחויבים להפקות אחרות ודברים אחרים שהם עושים, אי אפשר להזיז את זה בקלות. יש לנו מתחרה שהוא ערוך ולכן גמיש", משלימים ברשת עם נקודת החולשה.

"כשאנחנו קבענו תאריכי שידור ל'רוקדים עם כוכבים' - בערוץ 10 לא ידעו בכלל מה קורה איתם. הם אלו ש'התלבשו' על הימים של 'רוקדים עם כוכבים' עם אחד המוצרים החזקים על המסך", מוסיפים בזכיינית.

ברשת לא מאמינים שהפורמט של "רוקדים עם כוכבים" סובל מעייפות החומר ושאולי הגיע הזמן להחשיך את רחבת הריקודים. בזכיינית המתחרה קשת דווקא חוו את תחושת ההתיישנות לגבי מותג הדגל "כוכב נולד" שבעונתו הנוכחית והעשירית עבר מתיחת פנים עם שינויי פורמט קטנים אך משמעותיים. ל"רוקדים עם כוכבים", כך אומרים בזכיינית, לא הייתה את הפריבילגיה הזו. "הפורמט של 'כוכב נולד' הוא לא כזה שהזכויות שלו קנויות. 'קשת' יכולים לעשות בפורמט שלהם איזה שינוי שהם רוצים – אבל במקרה שלנו זה בעייתי", אומרים ברשת.

"לעשות שינוי בפורמט, כשאתה עובד מול גופי הפקה ענקיים שהם בעלי הזכויות - זה כמעט בלתי אפשרי. אתה יכול לשנות את התפאורה, המנחים, השמלות והשופטים – אבל שינוי אמיתי בפורמט זה כמעט בלתי אפשרי", אומר הגורם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתוני הצפייה בתוכנית בכלל עונות "רוקדים עם כוכבים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נכון ש'רוקדים' הוא לא 'האח הגדול', אבל זה מוצר חזק"

ולמרות כל הנתונים הבעייתיים של "רוקדים עם כוכבים" עבור רשת, בזכיינית מבטיחים כי מדובר בפורמט הבית וכי אין שום כוונה להוציא אותו להורג. "יש לתכנית הזו עוצמה, בזה אנחנו בטוחים. אם 'הישרדות' הייתה מול 'מאסטר שף', מה היה קורה להם? הם היו מציגים נתונים נמוכים משאנחנו צופים היום. נכון ש'רוקדים' הוא לא 'האח הגדול' או 'המירוץ למיליון', אבל זה מוצר חזק. עובדה שבחו"ל הוא עדיין רץ וזוכה להצלחה רבה".

"הפורמט הזה הוא פורמט טוב, אנחנו לא מטילים בכך ספק", אומר הגורם. "זו תכנית שכל המשפחה יכולה לשבת מולה, תמיד בקאסט יהיו סלבים שכל אחד במשפחה יכול להתחבר אל אחד מהם ולתהליך שהוא עובר. התכנית הזו לא מוכרת סקס או תחמנות, ההדחות בה הן עדינות והיא לא נהנית מהשפלה של המתמודדים. יש בפורמט הזה אלמנט של צפייה בטוחה, וזה משהו שמאוד מקפידים עליו ברשת, גם במחיר של רייטינג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully