וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל מצעד הגאווה: נדחתה הפגנת התמיכה באורי בלאו

8.6.2012 / 9:30

בוועד עיתונאי הארץ הגישו אמנם למשטרה בקשה לקיים את הפגנת עובדי העיתון ברחבת מוזיאון תל אביב, אך לבסוף החליטו לדחותה ככל הנראה לשבוע הבא

הפגנה שתכננו חברי ועד עיתונאי הארץ להיום (שישי) כדי להביע תמיכה באורי בלאו, אשר נגדו החליט בשבוע שעבר היועץ המשפטי לממשה יהודה וינשטיין להגיש כתב אישום על החזקת מסמכים סודיים ללא היתר – תידחה לשבוע הבא. בוועד הגישו אמנם למשטרה בקשה לקיים את ההפגנה ברחבת מוזיאון תל אביב, אולם בשל מצעד הגאווה שייערך בעיר באותן שעות ובשל פאנל ראשון של תא העיתונאיות החדש שיתקיים גם הוא באותן השעות באוניברסיטת תל-אביב, ככל הנראה תידחה ההפגנה ליום שישי הבא.

עיתונאים מכל כלי התקשורת גינו את החלטתו של היועמ"ש, וטענו כי בכוחה לגרום לפגיעה ממשית בחופש העיתונות בישראל. ועד עיתונאי הארץ יהיה ארגון העיתונאים הרביעי שפועל להבעת תמיכה בבלאו ויוצא נגד היועץ המשפטי. את ההפגנה הקודמת, אשר התארגנה בחופזה יחסית, ארגנו יחד אגודת העיתונאים בירושלים המאגדת את עובדי רשות השידור, אגודת העיתונאים בתל אביב וארגון העיתונאים והגיעו אליה כ-40 עיתונאים. המארגנים מקווים כי הפגנה שתיערך בתל-אביב תמשוך אליה מספר גבוה יותר של משתתפים.

בשבוע שעבר פרסמו הפרשנים הצבאיים הבכירים גילוי דעת ובו הביעו התנגדות להחלטת היועמ"ש, ובמקביל לכך יזמו שורה של עיתונאים מכלי תקשורת שונים פנייה ליועץ המשפטי לממשלה ובה גינו את החלטתו. "במדינה שבה אורי בלאו עומד לדין, כולנו צריכים לעמוד לדין", כתבו בהתייחסם לעבירה שבגינה יועמד בלאו לדין - החזקת מסמכים מסווגים.

"ברירה בלתי אפשרית - לבגוד באתיקה העיתונאית או לעבור על החוק הפלילי"

השבוע דנה הכנסת בהחלטה להעמיד את בלאו לדין, ובסיום הדיון הוחלט להעבירו לוועדת חוק, חוקה ומשפט. חברת הכנסת זהבה גלאון (מרצ) העלתה הצעה לסדר היום בנושא במליאת הכנסת, והגישה הצעת חוק שתסדיר, לראשונה, את יחס המחוקק לעיתונאים. לפי הצעתה של גלאון עיתונאי שמילא את חובתו המקצועית על פי כללי האתיקה העיתונאית לא יהיה חשוף להעמדה לדין בעברות של החזקת מסמכים סודיים. "בגלל המצב החוקי הקיים כיום, עיתונאים המבקשים לבקר את המערכת השלטונית בישראל ניצבים בפני ברירה בלתי אפשרית בעבודתם - לבגוד באתיקה העיתונאית או לעבור על החוק הפלילי", אמרה השבוע ח"כ גלאון.

"הצעת החוק מסדירה לראשונה את ההתייחסות החוקית לעבודה עיתונאית, וקובעת שעיתונאי שמילא את חובתו המקצועית ע"פ כללי האתיקה העיתונאית, לא יהיה חשוף להעמדה לדין על עבירות של החזקת מסמכים סודיים".

עוד בנושא:
העיתונאי כמרגל: חנוך מרמרי בטור מיוחד על פרשת בלאו
עיתונאים בעצומה ליועמ"ש: "הכרזת מלחמה על חופש העיתונות"
עיתונאים בכירים: "יום שחור לעיתונות בישראל"

לכל הכתבות על פרשת ענת קם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully