וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם האוצר יצליח בערר שלו, אין ערוץ 8 ואין yes דוקו"

20.7.2012 / 17:33

חיים סלוצקי בתגובה להצעת האוצר להגדיר את החדשות המקומיות בכבלים כהפקות מקור ולגרוע את הסכום הזה ממחויבויות ההוצאה על תוכן מקורי: "מדובר בראייה נורא צרה"

הסערה סביב המשך מימון החדשות המקומיות ממשיכה: "אם האוצר יצליח בערר שלו, אין ערוץ 8 ואין yes דוקו. 25 מיליון שקלים זה יותר מהתקציב של שני הערוצים האלה יחד. באוצר לא מבינים את השוק הזה, ולא אכפת להם", אומר הבוקר מפיק הטלוויזיה חיים סלוצקי המפיק עבור HOT את ערוץ הבידור הישראלי ובקרוב יחל גם בהפקת ערוץ 8, בתגובה להצעת האוצר להגדיר את החדשות המקומיות בכבלים ובלוויין כהפקות מקור ולגרוע את הסכום הזה ממחויבויות ההוצאה על תוכן מקורי של החברות.

כיום ממומנות החדשות המקומיות מכספי התמלוגים של HOT ושל yes, כלומר, מכספי הממשלה. האוצר טוען שהמצב הנוכחי לא צריך להימשך, ובמשרד פועלים לשנות את ההחלטה בנושא. "האוצר מעמיס את זה על היצירה הישראלית. מה אכפת לו? נכון שמגנים על 120 עובדים אבל מה עם 5,000 איש בתעשייה ועוד מסביב אלה עשרות אלפי עובדים שיילכו הביתה. הראייה נורא צרה, של החבר'ה האלה באוצר", אמר סלוצקי, אשר התראיין לתכנית "מייבשים את הביצה" עם שי גולדן ושרון כידון ברדיו תל אביב.

"אם כן צריך או לא צריך את החדשות המקומיות – יש על זה ויכוח. אבל מי שבאמת רוצה את זה – אלה פוליטיקאים. בעיקר פעילים מקומיים כאלה או אחרים של מפלגות שמתראיינים באיזה ערוץ שכן רואים אותו או לא רואים אותו... כולנו מכירים את אחוזי הצפייה".

סלוצקי התייחס בראיון גם למעמד החוקי של הכרה בחדשות כהפקת מקור. "יש חוק שאומר מה זה הפקת מקור. חדשות אינן מוכרות כהפקות מקור על פי חוק - הולך האוצר ומציע הצעה שאינה חוקית, צריך לשנות את החוק בשביל זה", סיכם סלוצקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully