וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיתונים עשו שמות בחייהם של אנשים תמימים"

29.11.2012 / 18:35

ראש ממשלת בריטניה קיבל היום לידיו את דו"ח ועדת החקירה בראשות השופט לבסון, אשר הוקמה לאחר פרשת "ניוז אוף דה וורלד" ובחנה את התקשורת הבריטית

השופט הלורד בריאן לבסון הגיש היום (חמישי) לראש ממשלת בריטניה את דו"ח ועדת החקירה בראשותו, אשר הוקמה לאחר פרשת "ניוז אוף דה וורלד" ובחנה את התקשורת הבריטית. במסיבת עיתונאים קרא לבסון לקדם חקיקה שתייסד גוף רגולטורי חוץ-ממשלתי שיפקח על פעילות העיתונים וגופי המדיה בבריטניה. הדו"ח יועבר לחברי הפרלמנט הבריטי שיחליטו האם לקבל אותו להטיל מגבלות על כלי התקשורת, והדיון בנושא צפוי להיות סוער שכן קיים שוויון יחסי בין המתנגדים להמלצותיו של לבסון לבין אלה התומכים בהן.

"העיתונים עשו שמות בחייהם של אנשים תמימים", אמר לבסון במסיבת העיתונאים היום, וציין כי יש לשים סוף לשיטות העבודה "הנצלניות" של העיתונים במדינה. הוא הוסיף כי "מעת לעת העיתונות מתנהלים בצורה שערורייתית וחסרת אחריות" וכי ישנם קשרים הדוקים מדי בין פוליטיקאים לבין צמרת העיתונים. הגוף הרגולטורי אותו הוא ממליץ להקים אמור להתבסס, כך לדבריו, על "סטנדרטים של רגולציה עצמית".

חקירת פרשת ניוז אוף דה וורלד גרמה מבוכה רבה לראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, אשר שניים ממקורביו יעמדו לדין בגין חלקם בפרשת האזנות הסתר. תביעה בבריטניה הודיעה כי תעמיד לדין את אנדי קולסון, ששימש כדוברו של קמרון, ואת רבקה ברוקס, המוכרת כידידתו הקרובה. שניהם שימשו בזה אחר זו, בתפקיד העורך הראשי של "ניוז אוף דה וורלד" - צהובון סוף השבוע שמרדוק נאלץ לסגור, לאחר 168 שנות פעילות, בשל הזעם הציבורי בעקבות התפוצצות הפרשה.

ועדת לבסון ראיינה עדים רבים, בהם הסופרת ג'יי ק'יי רולינג והשחקן יו גרנט. בין קורבנות ההאזנות שנחשפו במהלך הפרשה היו: שני שרי פנים בריטים; מאמן נבחרת הכדורגל לשעבר, סוון גוראן אריקסון; כוכבי הקולנוע בראד פיט ואנג'לינה ג'ולי; חבר ה"ביטלס" פול מקרטני; אחד מחברי משפחת המלוכה, נערה שנרצחה ואף בני משפחה של הרוגים במתקפת הטרור שאירעה בלונדון ביולי 2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully