וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרת רזיאל ז'קונט: תוכנית מיוחדת וקנס על דקות פרסום

11.12.2012 / 14:50

במהלך גישור שנעשה בין הרשות השנייה ל"רדיו ללא הפסקה" בעקבות ההתבטאות כלפי הנאנסת הוחלט כי התחנה תקיים שעת שידור מיוחדת בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית

פרשת ורדה רזיאל ז'קונט: מנכ"ל "רדיו ללא הפסקה" אייל פאר ערך פעילות הסברה בקרב עובדי התחנה, זאת בעקבות התבטאותה של מגישת התחנה כלפי מאזינה שסיפרה כי בן זוגה כופה עליה לשכב איתו. רזיאל ז'קונט אמרה למאזינה "את צריכה להשתחרר קצת מבחינה מינית" וכינתה אותה היסטרית, ועוררה עליה ועל התחנה את זעמם של מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית.

בעקבות התלונות שהגיעו לרשות השנייה המפקחת על שידורי "רדיו ללא הפסקה" יזמה נציבות פניות הציבור מהלך גישור במסגרתו נפגשו הבוקר (שלישי) נציגות של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית עם מנהל התחנה פאר, והוחלט כי התחנה תקיים שעת שידור מיוחדת בשיתוף עם האיגוד שתעסוק בנושא פגיעה מינית ובמודעות לכך.

יותר משמונים פניות הגיעו עד עתה לרשות השנייה בעקבות המקרה. נציב פניות הציבור דוד רגב עדכן את הפונים בדבר הליך הגישור שיזם, וציין כי "ורדה רזיאל ז'קונט היא מומחית בתחומה וזכותה להגיב, בתוקף מקצועיותה, על דברים הנאמרים או נכתבים בפניות אליה. עם זאת, איני חושב שהדרך בה עשתה זאת רזיאל ז'קונט היא הדרך הנכונה שכן היא הייתה מעליבה, פוגענית וקשה. לפיכך, מצאתי כי התלונות הרבות נגדה היו מוצדקות".

שיתוף הפעולה בין התחנה ואיגוד מרכזי הסיוע נעשה במקביל, ולא במקום הליך ההפרה אותו מקיימת התחנה ובגינו היא צפויה להיקנס ויינטלו ממנה דקות פרסום בגין פגיעה ברגשות הציבור. רזיאל ז'קונט עצמה התנצלה בשידור. "אני מודה שאני לא יודעת הכל ואני רוצה להתנצל שלא הבנתי נכון", אמרה.

מנכ"לית הרשות אילת מצגר ציינה היום כי היא "רואה בחיוב את הצהרת התחנה כי תשדר בקרוב תוכנית מיוחדת בנושא לטובת ציבור המאזינים. עם זאת הליך ההפרה מול התחנה ימשיך להתקיים כסדרו. אין להקל ראש במצוקתן של נשים באשר הן אשר חוות טראומות מיניות וחשות נפגעות או מותקפות מינית. תפקידה של התקשורת הוא להביא נושאים רגישים אלה למודעות ולהעלותם על סדר היום הציבורי תוך שמירה על כבוד המאזינים והפונים ומתן מענה אחראי ומקצועי".

אייל פאר מסר בתגובה: "הרעיון להקדיש תשומת לב מיוחדת לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית עלה בעקבות חשיבות העניין ואכן התעורר בעקבות דבריה של ורדה רזיאל בתוכניתה, ושאינו קשור להליך ההפרה. ניהלתי דיאלוג מול הארגון הנפלא והמיוחד הזה 'איגוד נפגעי ונפגעות תקיפה מינית' שעושים עבודת קודש והעלינו כמה אפשרויות לקידום הנושא. אני עושה זאת בחפץ לב ולא מתוך שום הנחיה של אף אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully