וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון להסתדרות הכללית ולארגון עיתונאים: מעריב ייאלץ להחזיר את חגי מטר

28.7.2013 / 12:24

יו"ר ועד העיתונאים של העיתון פוטר בהליך בלתי תקין - כך לפי קביעת בית הדין לעבודה הבוקר. על מעריב יהיה כעת לשלם למטר את כל שכרו באופן רטרואקטיבי מאז נובמבר 2012

ניצחון להסתדרות הכללית וארגון העיתונאים: ביה"ד האזורי לעבודה קבע כי על מעריב להשיב לעבודה את חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים של העיתון אשר פוטר בהליך בלתי תקין - כך לפי קביעת בית הדין. על מעריב יהיה כעת לשלם למטר את כל שכרו באופן רטרואקטיבי מאז נובמבר 2012. בעיתון יהיו רשאים, כעת, לפטר את מטר - אולם יאלצו לבצע את ההליך מחדש ועם שימוע כפי שמחייב החוק.

פסק הדין התקבל היום (ראשון) על ידי השופט אורן שגב. את ההסתדרות וארגון העיתונאים ייצגו עו"ד אמיר בשה ממשרד בני כהן ושות', עו"ד שי תקן ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ועו"ד איריס ורדי מההסתדרות העובדים.

בית הדין עמד לצד מטר באופן שאינו משתמע לשתי פנים. "אין בידינו ספק כי פועלו של מטר כיו"ר פעלתן, כמו גם פועלו המקצועי והישגיו העיתונאיים היו ידועים למקבלי ההחלטות אצל המשיבה ולא השתכנענו כלל ועיקר, כי ההחלטה שלא לקלוט אותו נבעה אך ורק בשל המצוקה הכלכלית הקשה אליה נקלע העיתון", נכתב בחלטה. מטר היה מועסק במקומון "זמן תל אביב" בטרם בוצעה עסקת הרכישה של שלמה בן צבי את העיתון, ושם החליטו שלא לכלול אותו ברשימת העובדים שיהיו מועסקים בחברה לאחר השלמת העברת הבעלות.

במעריב הכחישו בתוקף כי פיטוריו של מטר נבעו מכך שהיה פעיל בוועד עיתונאי מעריב. במהלך הדיונים כי "התהליך של קליטת העובדים היה סדור וענייני ומבוקר והיה מונע אך ורק משיקולים ענייניים, קודם כל של צורך ואחר כך של התאמה וסדרי עדיפויות ... אנחנו לא מכירים את העובדים ולא יודעים את מי לשבץ ולכן נתנו לכל מנה טבלה עם פרמטרים וביקשנו שימלא הערכה. לא הייתה שאלה של כן חבר ועד או לא...". בעיתון הודו כי לאחר פיטוריו של מטר מהמקומון התפרסמה מודעת דרושים לתפקיד והיא הוסרה אחרי יומיים. במעריב ציינו כי שלושת-רבעי מחברי הוועד נקלטו לבסוף בעיתון.

יו"ר ארגון העיתונאים יאיר טרצ'יצקי בירך על ההחלטה ומסר כי היא "ללא ספק תיתן רוח גבית גם לעיתונאים אחרים להוביל התאגדויות ולעמוד בראש ועדים, ותרתיע מעסיקים אחרים מפגיעה בהתארגנות של עובדיהם". תגובת מעריב לדברים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully