וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסים ואכזבות

17.6.2014 / 13:24

דרמה בכנסת בוועדה לחוק רשות השידור: ח"כ אילן גילאון וניסים זאב התפרצו לחדר בו התקיים הדיון בצעקות ועוררו מהומה על כי החלו בלעדיהם. חברי ועדה ששוחחו עם וואלה! ברנז'ה בימים האחרונים הצביעו על זאב כמי שעושה מאמצים לעכב את הדיונים

נמשכות הדרמות בוועדה המיוחדת לחוק השידור הציבורי בראשות ח"כ קארין אלהרר, המתכנסת מדי יום והחלה אתמול בהקראת החוק והצבעה על סעיפיו הראשונים. חברי הוועד ההתרגלו לעיכובים בהקרת החוק בשל צעקות מחאה מצד עובדי הרשות ומצד חברי כנסת המנגדים לחוק, אולם הבוקר (שלישי) התרחשה באולם דרמה של ממש.

חברי כנסת מהאופוזיציה, אילן גילאון (מרצ) וניסים זאב (ש"ס) התפרצו לחדר בו התקיים הדיון בצעקות ועוררו מהומה במקום, כאשר אליהם מצטרף ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ). השניים מחו על כך שדיוני הוועדה החלו בלעדיהם וכי עוכבו בכניסה, וכאשר נכנסו לחדר צעקו לעבר חברי הוועדה כי מדובר ב"ביזיון הכנסת". המהומה עיכבה את הדיונים, למורת רוחם של חברי הוועדה, ומשום כך הוארכו הדיונים בחצי שעה נוספת.

גם העיתונאים נותרו בחוץ

גורם בכנסת סיפר לוואלה! ברנז'ה כי שינוי בחדר דיוני הוועדה היום הוא שהביא לכך שהאולם היה מלא מפה לפה, ולכן סדרני הכנסת עצרו אליו כניסת קהל. גם עיתונאים שביקשו לסקר את הדיונים וגם עובדי רשות השידור ונציגי ארגונים שונים - נותרו בחוץ. לחברי כנסת מותר אמנם להיכנס, אך גילאון וזאב עוכבו.

אחת ממטרות דיוני הוועדה היא לסיים את הקראת החוק וההצבעה על סעיפיו מהר ככל הניתן, על מנת שהוא יובא להקראה שנייה ושלישית עוד לפני תום מושב הכנסת הנוכחי - בעוד כחודש. מטעמים אלה מתכנסת הוועדה על בסיס כמטע יום יומי ומקיימת דיונים אינטנסיביים. גורמים המתנגדים לחוק, אותו יזמו שר התקשורת גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד, עושים מאמצים לעכב את הדיונים.

הגורם המעכב: ח"כ ניסים זאב

חברי הוועדה ששוחחו עם וואלה! ברנז'ה בימים האחרונים הצביעו על חבר הכנסת ניסים זאב מש"ס כמי שעושה מאמצים לעכב את הדיונים באמצעות קריאות ביניים, והגשת הסתייגויות לסעיפי החוק - כאלה שיאפשרו למפלגתו לנאום על דוכן הכנסת באריכות לפני שיובא להצבעה. "ניסים זאב מבשל פיליבסטר, ועושה את זה באמצעים של קרקס", אומר גורם בנסת, כשהוא מתכוון למאמצי עיכוב ההצבעה. "זו הדרך שלהם להביע מחאה".

ובתוך כך, הברית בין עובדי רשות השידור המתנגדים לחוק לבין חבר הוועדה עיסאווי פריג' מתחזקת: לפני מספר ימים הוא הוזמן למשדר המונדיאל בערוץ 1, והיום בעת שעורר מהומה הוא זכה לנזיפה מצד יו"ר הוועדה קארין אלהרר (יש עתיד) שהעירה לו "תמשיך לשדר מונדיאל בערוץ 1, לא פה". עיסאווי פנה לעובדים שנכחו באולם, וביקש שיזמינו אותו שוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully