וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לעובדי רשות השידור: יקבלו את תנאי הפרישה שהובטחו להם בעבר

18.6.2014 / 21:30

עובדי רשות השידור יכולים לרשם לעצמם הישג לא מבוטל במאבק: בתום משא ומתן מרתוני הוחלט כי הם יקבלו את הסכמי הפרישה עליהם סוכם ברפורמה שבוטלה על ידי ארדן ולפיד. ובתוך כך, הפגנה מול ביתה של ח"כ אלהרר

הסתדרות העובדים מודיעה הערב (רביעי) כי הגיעה להבנות עם נציגי משרד התקשורת ומשרד האוצר באשר לתנאי עובדי רשות השידור, הן אלה שיפוטרו והן אלה שימשיכו להיות מועסקים על ידי גוף השידור הציבורי החדש שיוקם.

בהסדרות כינו הערב את ההבנות "פריצת דרך במשא ומתן", ולפיהן תנאי הפרישה יהיו לפי תנאי הרפורמה שסוכמו עם ההסתדרות בשנת 2011 ובוטלו בשנה שעברה על ידי שר התקשורת ושר גלעד ארדן ושר האוצר יאיר לפיד - בנימוק שההיתכנות להוצאתה לפועל נמוכה. כמו כן סוכם העיקרון כי העובדים שיעברו לרשות החדשה לא יחוו פגיעה בשכרם. הדיונים בעניין זה צפויים להימשך.

ההבנות הושגו בתום דיון מרתוני בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וראשי האיגודים המקצועיים לבין שר התקשורת גלעד ארדן, הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם וראש אגף תקציבים אמיר לוי.

יו"ר אגודת העיתונאים, חיקה גינוסר, שהשתתף בדיון הערב ובסדרת הדיונים האחרונה מול שר התקשורת ונציגי האוצר אמר הערב כי "אכן הגענו לפריצת דרך בכל הקשור לתנאי הפרישה ושמירת רצף הזכויות של העובדים שיישארו ברשות החדשה. עם זאת, עדיין עומדים בפנינו אתגרים רבים בוועדה המיוחדת לחוק רשות השידור, על זכויות העיתונאים, וסעיפי החוק השונים - במטרה להבטיח שידור ציבורי איכותי וחף אינטרסים בישראל".

ובנתיים בראשל"צ: הפגנה מול ביתה של ח"כ אלהרר

בעוד הסיכומים האחרונים של הסכמי הפרישה נחתמים, התכנסו כשבעים מעובדי הרשות מול ביתה של יו"ר הוועדה לחוק השידור הציבורי ח"כ קארין אלהרר בראשון לציון, והפגינו במחאה על מה שכינו "ניסיון להשתיק את המצוקה".

העובדים מחו על החלטה שהתקבלה אמש, לפי החל משבוע הבא יוגבל מספר המשתתפים בדיוני הוועדה. בתחילת הדיונים התאפשר לשלושה נציגים מכל ועד להגיע לדיון, כעת הוחלט כי את העובדים ייצצג בדיונים איש אחד לפי בחירתם. בוועדה נימקו את ההחלטה במספר הרב של הוועדים ברשות, מספר הוועדים הגבוה ביותר בכל כלי תקשורת ישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully