וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הדיח שר הבטחון את מפקד גלי צה"ל?

אמילי גרינצווייג ויהושע בריינר

19.5.2011 / 20:16

השר ברק הודיע היום על הקמת ועדת איתור למציאת מפקד חדש לתחנה הצבאית. טוניק לא היה בסוד העניינים: "מבחינתי אני מפקד גלי צה"ל באמצע קדנציה"

שר הביטחון אהוד ברק, מינה היום ועדה לאיתור המפקד הבא של גלי צה"ל. בראש הוועדה יעמוד האלוף במיל' יפתח רון-טל, המשמש כיו"ר דירקטוריון חברת החשמל. בוועדה יהיו חברים קצין חינוך ראשי, תא"ל אלי שרמייסטר והפרשן הצבאי של ידיעות אחרונות אלכס פישמן.

לוואלה! ברנז'ה נודע כי מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק לא ידע על דבר הקמתה של הוועדה והוא למד על כך הערב. טוניק, מונה לתפקיד באוקטובר 2007 ויסיים את תפקידו בתקופה הקרובה לאחר מינוי מחליפו. הוא החליף בתפקיד את אבי בניהו, שעם עזיבתו את גלי צה"ל מונה לתפקיד דובר צה"ל.

יצחק טוניק אמר הבתגובה :"אני מאוד מופתע. איש לא דיבר איתי ומבחינתי אני מפקד גלי צה"ל באמצע קדנציה. אינני יודע במה מדובר". מאוחר יותר הוסיף :"מפקדי הוא הרמטכ"ל ולא שר הביטחון". ההודעה הפתיעה גם את המגישים הבכירים בגלי צה"ל שלא ידעו דבר על הקמת הוועדה. רבים מהם סירבו להגיב על הידיעה עד שיתבררו הדברים עם טוניק עצמו, ששהה הערב במסיבת הפרידה של דובר צה"ל אבי בניהו.

מלשכת שר הביטחון נמסר :"הרמטכ"ל בני גנץ סיים היום פגישת עבודה עם שר הביטחון אהוד ברק במהלכה עדכן גנץ את שר הביטחון כי ראש אכ"א האלוף אבי זמיר הודיע למפקד גלי צה"ל יצחק טוניק על סיום תפקידו". לדברי גורמים המעורים בפרטים הקדנציה של טוניק בגלי צהל הסתיימה באופן רשמי באוקטובר 2010.

ח"כ שי: "זאת החלטה שמערערת את האמינות של התחנה"

ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה) שהיה בעבר מפקד גלי צה"ל כינה את המהלך "לא אנושי ולא תרבותי" לדבריו, "יש הגינות אנושית שמחייבת להודיע לאיש מראש. הכלל הוא שמפקד גלי צה"ל משרת מספר שנים בתפקיד, ואז מסיים את תפקידו בהבנה, תיאום וברוח ידידותית. פה יש אווירה של הדחה".

שי הוסיף: "אם טוניק חטא או עשה דבר לא תקין, אנחנו רוצים לדעת את זה, אחרת מה עשינו. שר הביטחון לא יכול לפעול באופן חשאי, הוא צריך להיות זקוף. זאת תחנה צבאית שפועלת במרחב הציבורי – לא צריך ואסור לפגוע בה. אבל אהוד ברק הוא אהוד ברק, הכל חשאי ואז במפתיע הוא שם את הדברים על סדר היום". שי סיכם ואמר: "זאת החלטה שמערערת את האמינות של התחנה וזו טעות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "יצחק טוניק אמור לסיים את תפקידו בצורה סדורה כמפקד גלי-צה"ל. טוניק עשה עבודה טובה, קידם את התחנה באופן מקצועי וזכה להערכת מפקדיו ועמיתיו בתקשורת". עוד נמסר כי "תהליך מינויו של מפקד גלי-צה"ל, בכלל כך זה מינוי הוועדה ואיתור המועמדים הינם בסמכותה של לשכת שר הביטחון. צה"ל מינה את קצין החינוך והנוער הראשי כנציגו בוועדה. כל התהליך בוצע בתיאום בין לשכת ראש המטה הכללי ולשכת שר הביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully