וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית לשעבר: "בכיר בערוץ 1 ניסה לאנוס אותי"

6.5.2013 / 11:01

חשיפה: א', אשת יחסי ציבור בכירה ומוכרת, מגוללת את שספגה, לטענתה, מבכיר ברשות השידור. "נאבקתי בו, אבל הוא היה אגרסיבי ונגע בי בכל מקום. זה ללא ספק ניסיון אונס"

פרשת ההטרדות לכאורה מצד עמנואל רוזן מעלה על פני השטח מקרים דומים שחוו נשים נוספות בכלי תקשורת שונים, המרגישות כי כעת נכון להן לחשוף את סיפורן. "מי שהיום הוא עיתונאי בכיר בערוץ 1 ניסה לאנוס אותי בצעירותי", סיפרה הבוקר (שני) לוואלה! ברנז'ה אשת יחסי ציבור בכירה ומוכרת שאומרת כי חשיפת פרשת רוזן הציפה אצלה את הטראומה שחוותה כעיתונאית צעירה.

"כמו גברים רבים אחרים שתקפו נשים, הוא המשיך להתקדם בכלי התקשורת שבו הוא עובד ואני נותרתי נושאת את הסיפור על גבי ועכשיו אני מרגישה שאני צריכה לשתף". מדובר בעיתונאי אשר שמו נכרך כבר בפרשיות בעלות רקע דומה. שמם המלא של השניים שמור במערכת.

המקרה התרחש לפני כשני עשורים, כאשר שימשה א' בתחילת הקריירה שלה ככתבת באחד העיתונים הגדולים. היא נשלחה מטעם העיתון לסקר אירוע שבו השתתף העיתונאי שמילא אז תפקידים בערוץ 1 ובקול ישראל. הוא נשא הרצאה והיא התרשמה ממנו. "הייתי צעירה אחרי שירות צבאי, בתחילת שנות ה-20 שלי", היא מספרת. "הוא מאוד הרשים אותי בדבריו, ואחרי שהאירוע הסתיים ניגשתי אליו ושוחחתי אתו על הכתבה שאני מכינה והדברים שאמר בהרצאה. הוא הוחמא והציע לי להצטרף אליו באותו היום להרצאה נוספת שהוא מעביר באירוע דומה בצפון. הסכמתי בהתרגשות".

"הוא אסף אותי עם הרכב שלו ולפני שהיינו אמורים לעזוב את אזור המרכז, עברנו בדירה שלי כדי שאקח דברים. הוא הציע שאחליף בגדים בהתאם לאירוע. הוא עלה איתי לדירה ואילו אני הלכתי לחדר כדי להתלבש. כשהייתי באמצע, הוא נכנס לחדר ופשוט התנפל עלי וניסה להפשיט אותי בכוח. נאבקתי בו, אבל הוא היה אגרסיבי ונגע בי בכל מקום. ללא ספק, היום קוראים לזה ניסיון אונס. המאבק נמשך כעשר דקות שבסופן הוא ויתר ועזב. מיותר לציין שלא המשכתי אתו בנסיעה".

"היה קשר שתיקה ומסביב המליצו לי פשוט לשכוח מזה"

אחותה הגדולה של א' הייתה באותם ימים אשת תקשורת בכירה ומוכרת. לאחר המקרה, פנתה אליה א' באופן מידי. "התקשרתי לאחותי בהיסטריה וסיפרתי לה מה קרה. אחותי התקשרה אליו והם סגרו ביניהם את העניין בכך שהוא יותר לא יתקרב אלי. תמהתי כבר אז, מדוע אחותי הייתה כל כך קרת רוח באותו הזמן. כנראה שגם היא שמעה לא מכבר או חוותה אי אילו דברים דומים".

כשהיא נשאלת מדוע לא דיווחה אז לרשויות, אין לה תשובה ברורה. "אני לא יודעת. היה מין קשר כזה של שתיקה ומסביב המליצו לי פשוט לשכוח מזה ולעבור לסדר היום - גם במשפחה. אני לא מאמינה שיש מישהי שלא חוותה הטרדה כל שהיא באותם הימים. סוג של נורמה. אני מקווה שנשים שנמצאות היום בגיל שאני הייתי בו אז חוות דברים בצורה אחרת, ואני מאוד מקווה שלהן יהיה האומץ להתלונן".

פרשת עמנואל רוזן הייתה עבורה זרז לספר את הסיפור. "למען האמת - עד שהשם של עמנואל רוזן לא התפרסם הייתי בטוחה שהם מדברים על האיש מערוץ 1. בדיעבד, הצורה שבה הוא התנהג אלי מחזקת אצלי את התחושה שזה לא משהו חד פעמי או נדיר, אני לא חושבת שהייתי כל כך מיוחדת".

אין לה כוונה להעביר את המקרה לרשויות, אולם את פרטי האירוע היא מוכנה לספר לכל מי שיבקש. "בנציבות שירות המדינה אומרים שכיוון שמדובר במקרה פלילי, זה לא נמצא בתחום טיפולם אלא בטיפול המשטרה", מספרת א'. "זה היה כל כך מזמן שבכל מקרה, חלה על כך התיישנות ואין טעם לפנות למשטרה. אבל חשוב שנשים יידעו על כך ושיפסיקו לשתוק כמו שאני שתקתי".

תגובת רשות השידור לדברים לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה. מנציבות שירות המדינה נמסר כי המקרה אינו מוכר להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully