וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון ערוץ 10 החליט על פיטורים מידיים של 150 עובדים

21.8.2012 / 22:15

בתום ישיבה סוערת אמש, החליט הדירקטוריון להורות למנכ?ל הערוץ להגיש תוכנית קיצוצים מידית ו"התאמות תקציביות". ועד עובדי הערוץ: "נתעלם ממכתבי הפיטורים"

גדעון צנטנר

דירקטוריון ערוץ 10 התכנס אמש כדי לדון במשבר בערוץ והחליט להורות למנכ?ל הערוץ להגיש תוכנית קיצוצים מידית והתאמות תקציביות הכוללת את פיטוריהם המידיים של 150 מעובדי הערוץ.

בתגובה להחלטת הדירקטוריון אמר מנכ?ל ערוץ 10 יואב הלדמן: ?זו החלטה כואבת שיש לה השלכה על פרנסתם של מאות משפחות. ביום שבו מתפרסמים נתוני שיא באבטלה בישראל ההחלטה הזו כואבת שבעתיים. בשם עובדי ערוץ 10 ובני משפחותיהם אני שב ופונה לראש הממשלה מר בנימין נתניהו ומבקש ממנו להתערב ולהנחות את שר האוצר ושר התקשורת למצוא פתרון מידי. רק הסדר תשלומים בגיבוי הממשלה שיאפשר לערוץ לקבל רישיון בינואר?.

בוועד העובדים של ערוץ 10 ובהסתדרות העובדים הכללית הגיבו הערב להחלטה ומסרו: ?אנחנו מתנגדים בתוקף לפיטורי עובדים ואנחנו מבקשים מכל עובד שיזומן לשימוע או לפיטורים לסרב לקבל את הפיטורים ולפנות לוועד. בכוונת העובדים, אשר הכריזו אמש על סכסוך עבודה, להמשיך לעבוד כרגיל תוך התעלמות ממכתבי הפיטורים".

"יצאתי אופטימי משיחתי עם ראש הממשלה בנושא"

מוקדם יותר היום נשא דברים יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בישיבת חירום בבית הוורד, בהם ניסה להרגיע את עובדי הערוץ. לדבריו, "ההסתדרות תעשה הכל על מנת לשמור על הפרנסה של כולם. לא ניתן שערוץ 10 ייסגר". עוד הוסיף עיני כי "יצאת אופטימי משיחתי עם ראש הממשלה בנושא".

בישיבה, סירב עיני להתייחס לשאלת העובדים האם ההסתדרות תממן את חוב הערוץ מקופת קרן צמיחה מיוחדת למפעלים במצוקה. לשאלתה של אושרת קוטלר לגבי פיטורי עובדים, השיב עיני "אל תקבלו את מכתבי הפיטורים. נעשה הכל כדי שערוץ 10 יהיה חזק ובועט. נכנסתי לקרב הזה כדי להציל מאות משפחות. לגבי הבעלים - אם הם היו מושכים דיווידנד, הייתי מוציא עליהם את הזעם, אך הם לא עשו זאת".

בתכנון: הפגנה ביום חמישי מול קריית הממשלה

בתוך כך, הסתדרות העובדים, בשיתוף ארגון העיתונאים המייצג את עובדי ערוץ 10, הודיעה היום על הפגנה שתתקיים ביום חמישי בבוקר מול קריית הממשלה בתל אביב. בהפגנה יקראו עובדי הערוץ ותומכיהם לראש הממשלה ולשר האוצר לקבל את הסדר פריסת החובות של הערוץ על מנת להציל אותו מסגירה. לקראת ההפגנה צפויים אנשי ועד העובדים להגביר את הפעילות ברשתות החברתיות - זאת על מנת לגייס כמה שיותר תומכים.

"ההפגנה הזו תהיה גדולה יותר בהיקפה מכל פעולת מחאה שנעשה עד כה, וגם היא מבחינתנו רק צעד אחד מתוך שורת צעדים מתוכננים לקראת הדד-ליין", אמר לוואלה! ברנז'ה גורם בהסתדרות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

החוב: דמי זיכיון ותמלוגים בסכום של 64 מיליון שקלים

כזכור, לפני כשבוע החליטה מועצת הרשות השנייה לחלט את ערבויות הזכייניות ולגבות מהן את חובותיהן למשרד האוצר בגין דמי זיכיון ותמלוגים. מדובר בסכום של 64 מיליון שקלים עבור ערוץ 10, ו-24 מיליון עבור רשת, שעליהן לשלם עד לסוף השנה הנוכחית כחלק מתנאי הזיכיון שלהן. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף בתום 30 ימים מרגע קבלתה, במהלכם יזומנו נציגי ערוץ 10 ורשת להגיש נייר עמדה לרשות השנייה.

מתחילת השנה הנוכחית ועד היום התקיימו במועצה מספר דיונים, חלקם בהשתתפות הנהלות הערוצים ובעלי המניות בעניין תשלום החובות הדחויים, וזאת במסגרת הליך השימוע שנערך לערוץ 10 ורשת בעניין חובותיהן למדינה. בטרם הוחלט על חילוט הערבויות פנתה מועצת הרשות השנייה לשר האוצר בבקשה לסייע בגיבוש פתרון חקיקתי שיביא להסדר חובות הזכייניות – אולם היא לא זכתה למענה.

יצוין כי לצד חובות למשרד האוצר עבור תמלוגים ודמי זיכיון, קיימים לזכיינות גם חובות השקעה בתחום התוכן. לערוץ 10 אין כיום חובות בתחום זה, אולם לרשת חוב של 50 מיליון ש"ח ולקשת חוב של 128 מיליון. עתה יהיה על הזכייניות להמציא ערבויות חדשות, ובהתחשב במצבן הכלכלי הרעוע ובמיוחד בזה של ערוץ 10 – קיים חשש כי הן יתקשו לבצע זאת.

עוד בנושא:
ח"כים דורשים לכנס את ועדת הכלכלה לדון בנושא ערוץ 10
עופר עיני לעובדי ערוץ 10: "אל תקבלו את מכתבי הפיטורים"
מכה לערוץ 10 ורשת: מועצת הרשות החליטה על חילוט ערבויות

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully