וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון ערוץ 10 חידש ההחלטה: פיטורים מידיים של 150 עובדים

28.8.2012 / 16:20

מדובר בהחלטה שהתקבלה כבר בשבוע שעבר, אולם הוקפאה בעקבות בקשתו של עיני עד למיצוי ההליכים מול האוצר. עובדי הערוץ התפרצו לאולפן רפי רשף; ”נתפטר קולקטיבית ונחשיך המסך"

באדיבות נענע10

צפו בהתפרצות העובדים לאולפן רפי רשף

דירקטוריון ערוץ 10 חידש היום (שלישי) את החלטתו להורות להנהלת ערוץ 10 לפטר 150 מעובדי החברה. מדובר בהחלטה שהתקבלה כבר בשבוע שעבר - אולם הוקפאה בעקבות בקשתו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני עד למיצוי ההליכים מול משרד האוצר. ישיבה שהתקיימה אתמול עם שר האוצר, ובה נכחו מלבד עיני גם נציגי הדירקטוריון, הסתיימה ללא תוצאות, ועל כן חידש כאמור הדירקטוריון את החלטתו.

ביום ראשון הקרוב צפויה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לחלט את ערבויות ערוץ 10 על סך 45 מיליון שקלים באמצעות בנק לאומי. החילוט נועד לכסות את חובו של הערוץ למדינה ולאוצר בגין דמי זיכיון ותמלוגים - ובערוץ מבקשים מלשכת ראש הממשלה להתערב על מנת לגבש הסכם לפריסת החוב. הוועדה לביקורת המדינה זימנה לדיון דחוף את שר האוצר ושר התקשורת ונציגי משרדיהם, כמו גם את מנכ"לית הרשות השנייה בפועל איילת מצגר ונציגי ערוץ 10. הדיון יתקיים בשבוע הבא ביום שני בבוקר, והגורמים יתבקשו להציג את עמדותיהם באשר למציאת פתרון שימנע את סגירתו של ערוץ 10 בסוף השנה הנוכחית.

מחאת עובדי ערוץ 10 הגיעה למסך הטלוויזיה, זאת כפי שהוחלט הבוקר בישיבה שערכו עובדי הערוץ עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני. היום אחר הצהריים התפרצו לאולפן התכנית "חמש עם רפי רשף" ארבעה מהעובדים, ולקראת סוף אייטם שהגיש נדב בורנשטיין הם נעמדו מאחורי המגישים וצעקו "ביבי ושטייניץ - אין לכם תירוץ לסגור את הערוץ", כאשר הם מחזיקים שלטי מחאה. רפי רשף הודיע לצופים, בעוד המוחים עומדים מאחוריו, כי התכנית תצא להפסקת פרסומות. מערוץ 10 נמסר: "האבטחה שנועדה למנוע מאנשים זרים להיכנס לאולפן תתוגבר מידית, כך שגם עובדים לא יוכלו להתפרץ לאולפן".

כתב ערוץ 10 נדב בורנשטיין אמר לוואלה! ברנז'ה: "שמענו בימים האחרונים קריאות לשבש שידורים, או להתפרץ בזמן שידור חי - אבל לא היה ברור אם זה יקרה או מתי. כנראה שהעובדים החליטו שנמאס להם, שצריך לפוצץ את זה, להבהיר לקהל עד כמה המצב חמור - ולמרות שזה היה צעד מרחיק לכת - אני יכול להבין את העובדים ואני מזדהה מאוד עם המסר. חייבים להתערב ובהקדם - כי האיום על הערוץ מוחשי, ובעוד שבוע יכול להיות שלא יהיה יותר ערוץ 10?.

הפגנה נגד סגירת ערוץ 10 , אוגוסט 2012. בן קלמר
"בעוד שבוע יכול להיות שלא יהיה יותר ערוץ 10"/בן קלמר

בתכנון: שיבושים של שידורי ערוץ 10

ועד עובדי ערוץ 10 הנחה היום את עובדי הערוץ שלא לקבל את מכתבי הפיטורים. "עבורנו קיימות רק שתי אפשרויות: המשך עבודה מלאה, מבלי שיפוטר ולו עובד אחד, או התפטרות קולקטיבית והחשכת המסך", נמסר מהוועד. "אנו קוראים לחברי הדירקטוריון, שתסכולם מהמשבר המתמשך מובן, לנתב את זעמם לשרי הממשלה האחראים לו ולא לפגיעה - ערב ראש השנה - במשפחות המתפרנסות מן הערוץ. לפיכך, אנו מנחים את העובדים לא לקבל את מכתבי הפיטורין ולא להתייצב לשימועים שאליהם יזומנו".

היום הודיעו נציגי העובדים כי בעקבות המבוי הסתום אליו הוביל פגישת ההנהלה עם שר האוצר אמש, על הפרק נמצאים גם שיבושים של שידורי ערוץ 10 לרבות חדשות 10, באמצעותם העובדים צפויים, כך אומר גורם בערוץ, להעביר מסר לצופים ובהם לראש הממשלה". אולם, בניגוד להודעת ועד העובדים, החשכת המסך או שימוש בו לצורכי הערוץ לא יתאפשרו ללא אישור ממנכ"ל הערוץ בפועל יואב הלדמן.

עוד בנושא:
עובדי ערוץ 10: ”נשבש חלק מהשידורים”
שטייניץ מציע דחיית החובות בחודשיים; ערוץ 10: "מריחה וסחבת מכוונת"
ערוץ 10: "לאודר יגדיל אחזקותיו בערוץ"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד סגירת ערוץ 10 , אוגוסט 2012. בן קלמר
מאות משפחות בסכנה. מחאת עובדי ערוץ 10/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully