פתרון למשבר? זיכיון ערוץ 10 יוארך עד נובמבר 2015

מנכ"ל משרד רה"מ הראל לוקר הציג מתווה לפיו ההפרות של ערוץ 10 יימחקו באמצעות חקיקה, ודמי הזיכיון ודמי התמלוגים יבוטלו ■ הבעלים יעמידו ביטחונות בגין החוב לרשות השנייה, אך לא יצטרכו להזרים כספים נוספים לערוץ

לאחר שאתמול (א') התפוצצו הדיונים בין ועדת לוקר לבין נציגי ערוץ 10 והסתיימו ללא תוצאות, מציג היום (ב') מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, מתווה חדש, לפיו הערוץ לא יקבל רישיון, אלא פעם נוספת יוארך זיכיונו - וזאת בניגוד לציפייה הראשונית של הערוץ, לפיה פריסת התשלומים תאפשר קבלת רישיון על-פי החוק ל-15 שנה.

זיכיון ערוץ 10 יוארך אפוא עד נובמבר 2015, דבר שמעניק לו אופק רגולטורי מספק. ההפרות היסודיות שביצע הערוץ במשך השנים יימחקו לצמיתות באמצעות חקיקה, ועד מועד זה יבוטלו דמי הזיכיון ודמי התמלוגים למדינה, וזאת בהתאמה לזכיינית ערוץ 2 קשת ורשת.

בתמורה הציע לוקר, בפגישה באוצר עם החשבת הכללית והממונה על התקציבים, כי בעלי ערוץ 10 לא יצטרכו להזרים כספים נוספים לערוץ, אך כן יצטרכו להעמיד ביטחונות בגין החוב לרשות השנייה בסך 56 מיליון שקל.

כמו כן, ההסכם יכלול התניה כי ערוץ 10 יקבל רישיון בתום התקופה, אם הוא לא יבצע הפרות נוספות.

מתווה לוקר, כפי שהוצג היום, הגיע אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה לא אישר לפקידי האוצר להעניק לערוץ 10 רישיון ל-15 שנה עקב תקופת בחירות. היועץ המשפטי לממשלה סבר כי בעת בחירות אין שום אפשרות לקבוע דבר כה משמעותי, וכי קיים חשש גדול מאוד שבגלל שמדובר בערוץ טלוויזיה, הכנסת תאשר כל הסכם.

מנגד, מנכ"ל משארד ראש הממשלה, הראל לוקר, סבר כי סגירת ערוץ 10 בתקופה זו של בחירות עשויה להיות בעייתית לא פחות.

מתווה לוקר מאריך את הזיכיון של ערוץ 10 לאותו מועד של זכייניות ערוץ 2 המתחרות, רשת וקשת, שאף הן הפעילו בתקופה האחרונה לחצים כבדים שלא לבצע אפליה בין הזכייניות.

בנוסף, המתווה מוותר על הדרישות להזרמה ישירה של הבעלים ועל הצורך להעמיד ערבויות במאות מיליוני שקלים.

יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, מסר בתגובה: "הדברים האלה מעולם לא עלו בדיונים, ואני שומע עליהם כעת לראשונה. תמוהה בעיניי העובדה שמועברים מסרים דרך העיתון.

"יחד עם זאת, כל פתרון ראוי שיוביל להמשך פעילותו של הערוץ עוד שנים רבות, תוך שמירת עצמאותו, ייבדק בכובד-ראש. אני מבטיח שמבחינתי נהפוך כל אבן על מנת למצוא את הפתרון שיוביל להמשך עשייה ויצירה, ולא הרס וחורבן".